type r & LPG

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Vergeet niet dat het in Belgie een stuk goedkoper is om op gas te rijden!

Ik ken een belg en hij heeft LPG in z'n NSX!!
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Het is een beetje onterend....

En niet in zn vtec komen met woon - werk verkeer... wat zeg je tegen de auto die met je wil sporten, even wachten hoor ff van t gas af?
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Dimer wrote:Vergeet niet dat het in Belgie een stuk goedkoper is om op gas te rijden!

Ik ken een belg en hij heeft LPG in z'n NSX!!


Welke ook helemaal niet zoveel langzamer was geworden op gas...
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

[/b]helemaal niet zoveel[/b] langzamer was geworden op gas...
Dus wel een beetje?
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Ja je levert natuurlijk wel wat vermogen in...

Maar hij had het over Porches waar hij nog steeds geen problemen mee had...
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Als topsnelheid had hij het over 240 als ik me niet vergis. De autogasinstalaties van tegenwoordig zijn zodanig dat je op vermogen nauwelijks/niks hoeft in te leveren. Dat was vroeger wel anders. Heb zelf namelijk tot mei 2000 een 88-er BX 1.6 op LPG gehad en deze was net zo snel (of traag) als een 1.4 op benzine.
DC2TYPER
Posts: 558
Joined: Tue Aug 22, 2006 12:08 am

Post by DC2TYPER »

Joanne wrote: wat zeg je tegen de auto die met je wil sporten, even wachten hoor ff van t gas af?


Drukje maken op het knopje onderaan dashbord en onmiddelijk sta je op benzine te rijden. Overschakeling gebeurt terwij je rijdt, ideaal dus...
Mau il-Vec
Posts: 404
Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
Contact:

Post by Mau il-Vec »

Ik ben altijd al blij dat m'n wagen geen mankementen vertoont, waarom dan risico's lopen door met gas te gaan rommelen onder het vtec gebied? voor die paar rottige centen.
HondaFan
Posts: 77
Joined: Mon Jan 23, 2006 9:28 pm

Post by HondaFan »

Volgens mij ben je zelfs duurder uit als je een R op lpg laat rijden.
ten eerste aanschaf van een LPG-installatie
- afschrijving van je R (door de vele km's)
- om de 10k een beurt + kleppen stellen
als je echt wilt bezuinigen koop dan voor 2000 euro een civic EG 1.3 ofzo en ga daarmee naar je werk. De R pak je dan met mooi weer en in de weekend.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

HondaFan wrote:Volgens mij ben je zelfs duurder uit als je een R op lpg laat rijden.
ten eerste aanschaf van een LPG-installatie
- afschrijving van je R (door de vele km's)
- om de 10k een beurt + kleppen stellen
als je echt wilt bezuinigen koop dan voor 2000 euro een civic EG 1.3 ofzo en ga daarmee naar je werk. De R pak je dan met mooi weer en in de weekend.


Lijkt mij dus ook, en helemaal mee eens...
ITR639
Posts: 314
Joined: Sat Sep 25, 2004 11:43 am

Post by ITR639 »

mr. X wrote:
HondaFan wrote:Volgens mij ben je zelfs duurder uit als je een R op lpg laat rijden.
ten eerste aanschaf van een LPG-installatie
- afschrijving van je R (door de vele km's)
- om de 10k een beurt + kleppen stellen
als je echt wilt bezuinigen koop dan voor 2000 euro een civic EG 1.3 ofzo en ga daarmee naar je werk. De R pak je dan met mooi weer en in de weekend.


Lijkt mij dus ook, en helemaal mee eens...


@mr X: check je je pb even? Lijkt wel of je niets ontvangt van me :-?
Mydogisgone
Posts: 19
Joined: Tue Feb 13, 2007 1:39 am

Post by Mydogisgone »

Moet toch even antwoorden hier.
Tegenwoordig is er maar 1 installatie waarbij je eventueel wel met LPG in de vtec zou kunnen.
Dat is namelijk een LPI installatie van vialle.
Deze installatie is alleen niet zo verkrijgbaar en zeker niet voor honda. Er zijn namelijk alleen nog gasinstallaties van andere merken te krijgen die het gas in een GASVORM naar binnen spuiten en de LPI installatie spuit het vloeibaar in.
Verder ben ik heel toevallig de 2e met een Vialle LPI installatie die pas is gemaakt voor de 2.2i vtec motor. De h22a wel te verstaan.
Mijn ecu van mijn gasinstallatie is daarvoor aangepast.
Deze installatie is dan ook niet echt verkrijgbaar voor de honda motoren. Ik weet niet of ze ooit nog een installatie maken die je kan laten inbouwen, maar goed met andere woorden is het nog niet verkrijgbaar. Behalve dus de installatie die je NIET wilt hebben en je motor kapot maken!!!!!
Doordat Vialle het vloeibaar inspuit heb je namelijk vrijwel geen last van verbrande kleppen doordat het juist verkoelt. het is namelijk onder hogedruk de motor ingespoten.

even een fototje van mijn spruitstuk:

Image

Als er nog vragen zijn kan je deze altijd stellen hoor ;) maar goed iig zo is het wel weer opgeklaart dat gas eventueel wel kan op een R!

Oh en brand je poten niet aan een installatie waarbij het via een mondstuk wordt ingespoten!!! Deze zijn niet accuraat en het sloopt je motor! had deze installatie op mijn h23 gehad. Geen vtec en na 20000km was mijn motor na revisie weer dood.. :shock:
Iig er rijden straks 2 honda's met de h22a motor en lpi in nederland en de eerste rijdt er al 2 jaar mee zonder problemen.
De mijne moet nog aan de loop iig ;) wacht nog op mijn type-s zuigers!! 8)
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Mijn broer rijd een door JD aangepaste leon 20VT op LPI. Standaard 180pk. Na wat aanpassingen 247pk op LPI en 246pk op ron98. Alleen hij is zo afgesteld dat hij op LPI niet boven de 5k rpm mag komen.
Dus op LPI gewoon meer vermogen, niet veel maar toch...
Nu is het zo dat bij deze motor het lang niet zo storend is, dat je niet boven de 5k rpm kan komen op LPI, vergelijkend met een VTEC, welke alleen voor uit komt boven de 5k rpm. De leon kon ook veilig op LPI worden afgesteld, alleen dan ga je veel inleveren.
Zelf zou dus nooit een VTEC pakken voor op gas....
Mydogisgone
Posts: 19
Joined: Tue Feb 13, 2007 1:39 am

Post by Mydogisgone »

Ach ben best benieuwd wat deze gaat doen op lpi.
Maar goed ik laat hem gewoon op lpi rijden en ga over 10k ongeveer mijnkleppen checken hoe ze zijn en of ze nog dicht zitten.
Er zitten nu namelijk nieuwe kleppen in mijn kop en er komen type-s zuigers in.
Verder alle bearings en lagers worden vervangen.
Met andere woorden bijna nieuw blok :P

Iig i will let you guys know!!

Maar ja stiekem zit ik ook steeds te kijken voor een CTR.. maar ja wie weet komt die er ooit nog.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Er zijn ook LPI computers die voor turbo geschikt zijn. Volgens mij passen ze die eventueel toe op Vtec motoren.
Ze doen dan net op de boel onder boost staat en gaat de LPI ecu meer injecteren.

Moet goed gaan!

Er is een keer een race Clio in de Clio cup geweest die op LPI reedt. Ding liep bijna nog harder dan de rest maar raakte in bochten achter door het hogere gewicht van de tank, inhoud etc.

Maar het kan dus wel!
Mydogisgone
Posts: 19
Joined: Tue Feb 13, 2007 1:39 am

Post by Mydogisgone »

Gaskleppie wrote:Er zijn ook LPI computers die voor turbo geschikt zijn. Volgens mij passen ze die eventueel toe op Vtec motoren.
Ze doen dan net op de boel onder boost staat en gaat de LPI ecu meer injecteren.

Moet goed gaan!

Er is een keer een race Clio in de Clio cup geweest die op LPI reedt. Ding liep bijna nog harder dan de rest maar raakte in bochten achter door het hogere gewicht van de tank, inhoud etc.

Maar het kan dus wel!


De LPI computer past gebruikt de feulmaps van de originele ecu en ook tijdens de vtec.
De oude systemen konden dat niet goed doseren door het vulmond systeem en het vluchtige gas.
Ook de SGI systemen kunnen dit minder goed doordat het nog steeds in gasvorm ingespoten wordt.
De LPI kan het doseren als vloeistof en is daardoor VEEL nauwkeuriger.

Leuk spul iig!!1 8)
Goelette
Posts: 118
Joined: Mon Aug 21, 2006 7:29 pm

Post by Goelette »

Mydogisgone wrote:Moet toch even antwoorden hier.
Tegenwoordig is er maar 1 installatie waarbij je eventueel wel met LPG in de vtec zou kunnen.
Dat is namelijk een LPI installatie van vialle.
Deze installatie is alleen niet zo verkrijgbaar en zeker niet voor honda. Er zijn namelijk alleen nog gasinstallaties van andere merken te krijgen die het gas in een GASVORM naar binnen spuiten en de LPI installatie spuit het vloeibaar in.
Verder ben ik heel toevallig de 2e met een Vialle LPI installatie die pas is gemaakt voor de 2.2i vtec motor. De h22a wel te verstaan.
Mijn ecu van mijn gasinstallatie is daarvoor aangepast.
Deze installatie is dan ook niet echt verkrijgbaar voor de honda motoren. Ik weet niet of ze ooit nog een installatie maken die je kan laten inbouwen, maar goed met andere woorden is het nog niet verkrijgbaar. Behalve dus de installatie die je NIET wilt hebben en je motor kapot maken!!!!!
Doordat Vialle het vloeibaar inspuit heb je namelijk vrijwel geen last van verbrande kleppen doordat het juist verkoelt. het is namelijk onder hogedruk de motor ingespoten.

even een fototje van mijn spruitstuk:

Image

Als er nog vragen zijn kan je deze altijd stellen hoor ;) maar goed iig zo is het wel weer opgeklaart dat gas eventueel wel kan op een R!

Oh en brand je poten niet aan een installatie waarbij het via een mondstuk wordt ingespoten!!! Deze zijn niet accuraat en het sloopt je motor! had deze installatie op mijn h23 gehad. Geen vtec en na 20000km was mijn motor na revisie weer dood.. :shock:
Iig er rijden straks 2 honda's met de h22a motor en lpi in nederland en de eerste rijdt er al 2 jaar mee zonder problemen.
De mijne moet nog aan de loop iig ;) wacht nog op mijn type-s zuigers!! 8)


Heel oud topic maar erg leuk dat ik dit gevonden heb: jij bent dus kennelijk die beroemde tweede die op LPI is omgebouwd: ik heb de eerste in mijn bezit. En die heeft al 150.000km volledige probleemloos op LPI erop zitten inmiddels! Compressie super, geen olieverbruik, geen tikkende klepjes, niks van dat alles! En hij staat nu te koop :)
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: type r & LPG

Post by Gaskleppie »

Deze heeft het nooit overleeft dus je bent nog steeds de enige, lol!
Goelette
Posts: 118
Joined: Mon Aug 21, 2006 7:29 pm

Re: type r & LPG

Post by Goelette »

lol :) Waaraan is die overleden dan? Toch niet de LPI?
Die van mij gaat ook verdwijnen waarschijnlijk trouwens, dan zijn er geen meer ;)
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: type r & LPG

Post by Gaskleppie »

kwartier volgas op topspeed rijden in duitslnd met te koude boegies. Zuigers aan stront....
Post Reply