type r & LPG

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: type r & LPG

Post by JDMTEG »

Gaskleppie wrote:kwartier volgas op topspeed rijden in duitslnd met te koude boegies. Zuigers aan stront....


dat moet nogal gestonken hebben... :)
Goelette
Posts: 118
Joined: Mon Aug 21, 2006 7:29 pm

Re: type r & LPG

Post by Goelette »

auw...
User avatar
mugske
Posts: 106
Joined: Thu Nov 11, 2010 8:17 am

Re: type r & LPG

Post by mugske »

toen ik men ATR kocht vroegen ze op men werk ook dit.... waarom zet je deze niet op lpg?

men antwoord was kort en duidelijk. Als je een ferrari koopt, ga je deze dan ook op gas zetten?
K20R
Posts: 113
Joined: Thu May 28, 2015 8:00 am

Re: type r & LPG

Post by K20R »

[font=arial]De in België woonachtige Turkse ondernemer Ugur C. vond dat zijn Ferrari t.w.v. €145.000 iets te veel benzine verbruikte, waarop hij besloot om een LPG installatie in zijn Ferrari te bouwen. De Turkse monteurs die er niet slaagden om de LPG installatie in te bouwen besloten daarop contact op te nemen met de Ferrari dealer in Brussel, maar toen brak de hel los. De Ferrari is één van de meest exclusieve auto's ter wereld die in talrijke landen verkocht wordt. Het profiel van de klanten is bekend bij de fabrikant. Aangezien het om een exclusieve merk gaat, zijn de prijzen met name in Turkije hoog. Bovendien geldt dat als je het betalen kan, het nog niet wil zeggen dat je eigenaar kan worden. Als je bedenkt dat er zulke strenge verkoopvoorwaarden gebonden zijn aan het nummer één automerk van Italië, is Ferrari het volgende ongelofelijke maar waargebeurde verhaal toch overkomen. De hoofdrolspeler in het verhaal is een Turk en het speelt zich af in België. De in dit land woonachtige en in de textiel werkzaam zijnde Ugur C. kocht een Ferrari, nadat hij goed geld begon te verdienen. Een tweedehands, 10 jaar oude Ferrari Testarossa... echter kreeg hij korte tijd later spijt. Want zijn rode flamboyante auto verbruikte iets teveel benzine. Maar de Turkse ondernemer kwam op een, uit zijn vaderland overgewaaide, idee. Hij wilde zijn Ferrari uitrusten met LPG, oftewel, autogas. Hij wist er eentje op de kop te tikken bij een automonteur. Hij was goed bevriend met een Turkse automonteur uit Gent. Deze kwam er niet uit waar hij de Turkse LPG tank zou plaatsen, nadat hij het voertuig uitvoerig had onderzocht. Daarop besloot hij contact op te nemen met de Ferrari dealer in Brussel. De vertegenwoordigers die niet konden geloven wat ze hoorden zeiden: "Neem het voertuig in beslag, we komen er onmiddelijk aan". En de vertegenwoordigers waren nog dezelfde dag aanwezig bij de automonteur. Zoiets hadden de Ferrari vertegenwoordigers nog nooit eerder gehoord of gezien. Dit is zwaar tegen de principes van de fabrikant. Daarop kreeg de Turkse ondernemer Ugur C. zijn betaalde €145.000 terug van Ferrari en namen ze de auto weer mee! Nadat de tank niet geïnstalleerd kon worden... De van zijn koop geannuleerde, getrouwde en vader van drie kinderen zijnde Turkse ondernemer zat na zijn briljante idee zonder auto. De desbetreffende ondernemer wilde vanwege zijn werk en zijn omgeving geen foto's laten maken. "Dit maken we voor het eerst mee" We hebben de vertegenwoordigers van Ferrari opgezocht. Degene die zich bezig hield met deze zaak is de verkoopmanager van Ferrari-Belgium Francorchamps, Roger van Peteghem. Hij was er niet van gediend dat er een LPG installatie in een Ferrari gebouwd zou worden, omdat het een grote deuk oplevert in het imago van het merk. Van Peteghem, "We hebben in België 47 Ferrari's rondrijden, waarvan de eigenaren bekend zijn. We geven geen enkele informatie prijs over de eigenaren en we maken er ook geen onderscheid tussen. Maar we staan absoluut niet toe dat Ferrari een twijfelachtige reputatie krijgt. Dit maken we voor het eerst mee en na dit voorval zullen we extra opletten".[/font]
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: type r & LPG

Post by Mindstorm »

Haha mooi verhaal, en zo kwam de "purrari" van Deadmau5 ook nergens meer een ferrari garage in, niemand wilde of mocht dat ding met nyan cat wrap onderhoud geven omdat ferrari wilde dat hij de wrap er af haalde.
Toen heeft hij hem maar verkocht een een huracan gekocht, want lamborghini doet er niet moeilijk over :D

Image
K20R
Posts: 113
Joined: Thu May 28, 2015 8:00 am

Re: type r & LPG

Post by K20R »

gaat toch ook nergens over, je koop een auto en de fabrikant doet alsof je hem geleend hebt.
als ik wil swap ik er een k20 in sjonge jonge
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: type r & LPG

Post by Jo& »

Ik vraag me af of het waarheid is..
K20R
Posts: 113
Joined: Thu May 28, 2015 8:00 am

Re: type r & LPG

Post by K20R »

was destijds ook in de turkse krant kan ik me nog herinneren, ik was toen op vakantie moest wel lachen.
Post Reply