Page 1 of 3

Stationair ATR

Posted: Thu Dec 07, 2006 3:19 pm
by bar honda
Ik heb nog steeds een probleem met mijn ATR.
Als de motor goed op temp. is meer dan een uur heb gereden, dan stotterd de motor alleen als die stationair draaid. Dan draaid de motor ff op 3 cilinder lijkt het op en dan knippert de motormanagent lampje en blijft ie branden. Als lampje aan blijft draaid de motor goed.
Als ik hem dan uit zet is ie weer uit.
Ik heb de injectoren al gereinigd, kleppen gesteld, bougie's oem zitten ong. 4000km erin, nieuwe bougiekabels en nieuwe benzine filter gemonteerd.
WAt kan het nou nog aan de hand zijn??????????

Posted: Thu Dec 07, 2006 4:56 pm
by RedSun
Apart, hij loopt dus slecht als het lampje uit blijft en goed als het lampje gaat branden?

Heeft de ATR noodloop? (dat hij dingen uitzet en in "veilige modus" slaat?)

Anders zou ik het niet weten

Posted: Thu Dec 07, 2006 6:16 pm
by Gaskleppie
Eerst de codes uitlezen, dan kunnen we verder zeoken.
EGR vuil?

Posted: Thu Dec 07, 2006 6:23 pm
by bar honda
De EGR klep heb ik ook al schoongemaakt.
Had daarvoor ook eens uitlaten lezen. Gaf heel veel foutcodes, zoals overslaan van cilinders, klepspeling, injectoren, benzinedruk, EGR, ontsteking etc.....
inmiddels heb ik bijna alles gedaan. Maar is dus niet weg. Na het reinigen van de injectoren rijdt de auto ook beter en soepeler.

Posted: Thu Dec 07, 2006 6:26 pm
by bar honda
Ik merk ook als ik lichtjes gas bij geeft dat ie meer stotterd en als ik em s'ochtends start dat ie ff stotterd en dan is het weer weg. Dan merk je dat ie niet soepeld draaid.

Posted: Thu Dec 07, 2006 7:11 pm
by Gaskleppie
Geef de codes maar eens die hij er nu nog uitgooid.

Klinkt toch als ontstekings problemen.

Posted: Thu Dec 07, 2006 11:19 pm
by bar honda
Ik zal em een deze dagen ff opnieuw uit laten lezen.

Posted: Fri Dec 08, 2006 4:07 pm
by MPG
Je schrijft het niet, maar ik mag aannemen dat de verdelerkap + rotor ook reeds vervangen zijn ?

Posted: Fri Dec 08, 2006 10:33 pm
by Progger
Als je een foutcode krijgt dan is het waarschijnlijk niet de rotor en de verdelerkap. Heb onlangs problemen met dat gehad en gaf toen geen foutcode.
Dus foutcodes uitlezen

Posted: Sat Dec 09, 2006 12:41 pm
by MPG
Ik dacht te lezen dat het MIL lampje niet blijft branden bij het opnieuw starten van de motor. Dan is er dus geen foutcode gelogd door de ECU.

Hoe het ook mag zijn, het probleem moet ergens gezocht worden in het onstekings/inspuiting traject.

Posted: Sat Dec 09, 2006 4:13 pm
by Gaskleppie
codes worden altijd onthouden en uit te lezen.
Ontstekings problemen kunnen ook codes geven.

Posted: Sat Dec 09, 2006 5:39 pm
by bar honda
Ik heb dinsdag een afspraak met de dealer. Dan kunnen we de foutcodes uitlezen en dan weten we misschien meer. Hopelijk.

Posted: Sat Dec 09, 2006 8:32 pm
by MPG
Zelf heb ik ook apparatuur om de foutcodes van de ECU uit te lezen en te resetten, maar je woont helaas niet in de buurt. Ik hoop dat de dealer het probleem voor je kan lokaliseren.

Posted: Sun Dec 10, 2006 10:54 am
by Gaskleppie
De Accord kan je toch gewoon uitlezen op hte dashboard?
Draadje in de service connector en knippertjes tellen!

Posted: Sun Dec 10, 2006 12:17 pm
by BugsM
Gaskleppie wrote:De Accord kan je toch gewoon uitlezen op hte dashboard?
Draadje in de service connector en knippertjes tellen!


klopt...

Posted: Sun Dec 10, 2006 1:06 pm
by MPG
Met de juiste software en hardware gaat het toch even wat beter ...

Posted: Sat Dec 23, 2006 5:36 pm
by BugsM
MPG wrote:Met de juiste software en hardware gaat het toch even wat beter ...


Maar met een paperclip kan het ook, dus doe aub niet zo eigenwijs...

Stekker zit rechts onder de dash bij voetenruimte. Blauwe 2 polige stekker welke met een plug vastzit. Haal een bovenste deel van de stekker los en verbind de 2 connectors door. Zet auto op contact en lees de knippercode af....

Posted: Sun Dec 24, 2006 12:38 am
by MPG
De tijd van morsecodes heb ik inmiddels achter mij gelaten en dit heeft niets met eigenwijs uit te staan. Hoe meer (realtime) motordata via de OBDII interface te verkrijgen is, hoe beter er een diagnose gesteld kan worden.
Een ECU foutcode kan in sommige gevallen zelfs misleidend zijn, dus het is altijd zaak om het hele plaatje te overzien.

Posted: Sun Dec 24, 2006 1:07 am
by Gaskleppie
Alsof er nog 1 dealer is die een fatsoenlijke fout diagnoze kan maken.....

Maar ok, als jij dat wil hou ik je niet tegen.

Posted: Sun Dec 24, 2006 1:29 am
by MPG
Ik vertrouw ook niet op de dealer. Het blijft echter altijd mensenwerk. Zelfs in de Formule 1 zie je (met alle know-how) dat men een lek soms moeilijk boven krijgt.