Page 1 of 1

High flow cat, genoeg voor de keuring of niet?

Posted: Sat Oct 28, 2006 12:05 pm
by baRt
OK,

aangezien ik de rammel niet kan vinden in mijn uitlaat, ga ik er vanuit dat het OF in de middendemper (skunk2) zit, OF in de kat.

Aangezien ik toch een andere uitlaat wil kopen, een stillere :) , ga ik kijken voor een goed spruitstuk en verder vooral naar onderdelen (bv magnaflow dempers etc) en een mugen-copy twin loop einddemper. Dit alles wordt een DIY laswerkje.

Alleen: de kat. Ik kan in de US makkelijk een zogenaamde high flow kat kopen. Alleen weet ik dus niet of die dingen me door de keuring gaan krijgen.

Weet iemand hier iets van?

PS: een itr is toch obd2? moet je dan geen o2 sensor hebben op het einde van de kat?

thanks!

Posted: Sat Oct 28, 2006 4:33 pm
by Gaskleppie
nee, de ITR heeft geen 2e lambda na de cat. Obd2a heeft het in het geval van de ITR gelukkig niet.

Ik heb zelf ook een high flow cat, maar dan nog eens 1 met zeer grof maaswerk. Die is niet schoon genoeg in mijn geval. Nou zou het kunnen dat hij in jou geval net wel goed genoeg is, maar het zal weinig schelen.

De meeste high flow cats uit de states hebben fijner maaswerk en daar heb je wel een kans dat je er mee door de keuring komt. Maar hou je orginele cat maar bij de hand!

Posted: Sat Oct 28, 2006 6:30 pm
by itr-1895
ik kwam er wel mee door de keuring.

Posted: Sat Oct 28, 2006 7:09 pm
by baRt
@Frank: thanks, maar ik wil volledig 2,5 gaan, moet ik dan verloopstukken regelen (begin en einde OEM cat)?

@itr-1895: mag ik vragen wat voor high-flow cat je hebt?

Posted: Sun Oct 29, 2006 9:43 pm
by itr-1895

Posted: Thu Nov 02, 2006 5:09 pm
by lange bas
Ik heb zelf ook een high-flow kat.
Tijdens de keuring GEEN probleem.

Weet het merk niet uit me hoofd ,maar ik heb hem bij jim van Hyperstore besteld.
En de prijs GEEN IDEE.