Page 1 of 2
stationair CTR
Posted: Fri Oct 27, 2006 9:30 am
by 50ct
Heb een probleempje nu het iets frisser is geworden met mijn CTR.
Motor draai bij stationair onregelmatig (hoog naar laag en omgekeerd)
Ook als de motor warm is,maar dan in mindere mate....Hondadealer heeft pas over 2 weken tijd ivm drukte....
Posted: Fri Oct 27, 2006 2:42 pm
by Gangaran
Bij mijn vorige auto was toen mijn temperatuursensor stuk. Kon de auto niet weten wanneer hij wel of niet op temp was.
Posted: Fri Oct 27, 2006 3:41 pm
by HondArd
Een vergelijkbaar verhaal heb ik eens gelezen op ATR.ORG. Misschien daar eens even rondsnuffelen, maar ik denk dat Gangaran de spijker al een beetje op z'n kop heeft geslagen.
Posted: Fri Oct 27, 2006 4:01 pm
by Intey
Wat vaak voorkomende probleem is het gasklephuis die vervuild raakt door de EGR. Als je deze schoonmaakt herken je niet meer terug. :-)
Posted: Fri Oct 27, 2006 5:37 pm
by Gaskleppie
CTR heeft geen EGR...
Posted: Fri Oct 27, 2006 7:14 pm
by slydawg
Is waarschijnlijk je IAC klep die vervuilt is, ff schoonmaken met carb. cleaner wil meestal wel helpen.
Dit kan ook voorkomen als je auto een poosje stil heeft gestaan.
Re: stationair CTR
Posted: Sat Oct 28, 2006 7:25 pm
by Jo&
50ct wrote:Heb een probleempje nu het iets frisser is geworden met mijn CTR.
Motor draai bij stationair onregelmatig (hoog naar laag en omgekeerd)
Ook als de motor warm is,maar dan in mindere mate....Hondadealer heeft pas over 2 weken tijd ivm drukte....
Andere Honda dealer nemen! :roll:
Posted: Sat Oct 28, 2006 7:55 pm
by Intey
Maar zonder EGR kan ook vervuild raken het gasklephuis, mischien door de carterontluchting???!!
Posted: Wed Nov 08, 2006 11:00 pm
by 50ct
:lol: tis verholpen het probleempje.....
Volgens de dealer zat er alleen een :roll: draadje wat losjes. Er werd verder geen defecten ontdekt. Ben weer blij... :lol:
Posted: Thu Nov 09, 2006 4:58 pm
by slydawg
50ct wrote::lol: tis verholpen het probleempje.....
Volgens de dealer zat er alleen een :roll: draadje wat losjes. Er werd verder geen defecten ontdekt. Ben weer blij... :lol:
Heb je niet gevraagd welk draadje?
Posted: Thu Nov 09, 2006 4:59 pm
by RedSun
Die rode van de accupool :lol:
Posted: Thu Nov 09, 2006 5:02 pm
by slydawg
RedSun wrote:Die rode van de accupool :lol:
Dan loopt ie helemaal niet meer stationair :lol:
Posted: Thu Nov 09, 2006 11:41 pm
by Jo&
Mijn CTR draait als het koud is in het begin altijd een hoger toerental, soms wel bijna 2000 toeren, maar als die een beetje op temperatuur is is het weg...
Ik dacht dat dat slim van Honda was om je motor sneller warm te krijgen oid...?!
Posted: Thu Nov 09, 2006 11:43 pm
by autodre
Joanne wrote:Mijn CTR draait als het koud is in het begin altijd een hoger toerental, soms wel bijna 2000 toeren, maar als die een beetje op temperatuur is is het weg...
Ik dacht dat dat slim van Honda was om je motor sneller warm te krijgen oid...?!
Ja dat is normaal...Maar hij zegt dat ie van hem steeds hoog/laag ging...Wat jij bedoeld is gewoon auto choke...(denk ik zo)
Wow herrinerer mijn 1e auto...Handchoke,,,,
Posted: Thu Nov 09, 2006 11:45 pm
by Jo&
Mijn eerste auto had standaard een lampje wat uit ging alsie warm was

Posted: Fri Nov 10, 2006 12:04 am
by 50ct
Ik heb ook een olietemperatuurmeter in de car. Ook als ie op bedrijfstemperatuur (VTEC all the way :twisted: ) had de CTR het probleem. Maar tis nu verleden tijd!! 8)
@autodre. Had je toevallig een Starlet???
Posted: Fri Nov 10, 2006 12:11 am
by autodre
50ct wrote:Ik heb ook een olietemperatuurmeter in de car. Ook als ie op bedrijfstemperatuur (VTEC all the way :twisted: ) had de CTR het probleem. Maar tis nu verleden tijd!! 8)
@autodre. Had je toevallig een Starlet???
Nee mijn eerste auto was een Volvo 340 1.8GL..Echt een topbak, met achterwielaandrijving...Gekocht voor 700 piekies, had ik over omdat ik in 1 keer geslaagd was voor mijn examen
9 maanden later ingeruild voor een Hyundai Scoupe GT Turbo...Kreeg ik 700 EURO voor die volvo hehe
Posted: Fri Nov 10, 2006 12:49 pm
by Jo&
autodre wrote:50ct wrote:Ik heb ook een olietemperatuurmeter in de car. Ook als ie op bedrijfstemperatuur (VTEC all the way :twisted: ) had de CTR het probleem. Maar tis nu verleden tijd!! 8)
@autodre. Had je toevallig een Starlet???
Nee mijn eerste auto was een Volvo 340 1.8GL..Echt een topbak, met achterwielaandrijving...Gekocht voor 700 piekies, had ik over omdat ik in 1 keer geslaagd was voor mijn examen
9 maanden later ingeruild voor een Hyundai Scoupe GT Turbo...Kreeg ik 700 EURO voor die volvo hehe
Sjow goede deal!
Posted: Fri Nov 10, 2006 12:56 pm
by autodre
Joanne wrote:autodre wrote:50ct wrote:Ik heb ook een olietemperatuurmeter in de car. Ook als ie op bedrijfstemperatuur (VTEC all the way :twisted: ) had de CTR het probleem. Maar tis nu verleden tijd!! 8)
@autodre. Had je toevallig een Starlet???
Nee mijn eerste auto was een Volvo 340 1.8GL..Echt een topbak, met achterwielaandrijving...Gekocht voor 700 piekies, had ik over omdat ik in 1 keer geslaagd was voor mijn examen
9 maanden later ingeruild voor een Hyundai Scoupe GT Turbo...Kreeg ik 700 EURO voor die volvo hehe
Sjow goede deal!
Mis mijn volvo'tje nog steeds

Zodra ie wegenbelasting vrij is, koop ik er weer een

Posted: Fri Nov 10, 2006 9:35 pm
by HondArd
Joanne wrote:Mijn eerste auto had standaard een lampje wat uit ging alsie warm was
Klinkt als Daihatsu. Erg handig, in de tijd dat er nog handchoke bestond. De meeste auto's hadden lampje dat aanging als je de choke uittrok. Had je op een gegeven moment niet in de gaten dat dat lampje nog brandde.