Page 1 of 1
GT2860RS CAD FILE
Posted: Sat Oct 21, 2006 11:47 pm
by Progger
Weet iemand waar ik een CAD file kan halen van een garrett GT2860RS?
Ik heb niet veel zin om dit ding zelf te imprteren.
Thankx
Posted: Sun Oct 22, 2006 11:50 am
by Gaskleppie
een complete CAD file?
Ik heb wel diverse compressor mappen voor je maar die heb je al neem ik aan.
Maar ga je een GT28 op je 2 liter zetten?
Wat ga je er mee doen? Drag? dan kan je wel iets groters gebruiken.
Posted: Sun Oct 22, 2006 1:23 pm
by Progger
Ik zoek inderdaad de cad file de turbo characteristieken heb ik al
www.turbobygarrett.com.
De wagen is voor op het circuit GT28RS is hiervoor uitermate geschikt => fast spool up en de surge en choke lijn liggen redelijk ver van elkaar. Minder kans op een kapotte turbo achteraf.
Posted: Sun Oct 22, 2006 1:59 pm
by Gaskleppie
idd, de "disco patato" is altijd al een favoriet van me geweest!
Super turbo!
Welke a/r gaat het worden? De grotere of hou je de normale?
De kleinere gaat bij de K20 aan het eind van het toerenberijk de map uit. De spool up is toch al heel snel bij deze turbo dus lijkt het mij beter om toch voor de grotere A/R te gaan.
Uitgerekend heb ik hem nog niet dus dat is nog even nattevinger werk. Ik neem aan dat je hem wel goed doorberekend hebt.
Maare, dit soort vragen vraagt natuurlijk meer info!
Wat wordt de setup? druk? manifold? block spec's? piping sizes? etc
misschien heb ik nog een gouden tip voor je.
Posted: Sun Oct 22, 2006 2:04 pm
by Progger
Voor het ogenblik blijft alles stock, kwestie van niet teveel zaken te veranderen in eens. Ik ga voor de groter AR => anders kom ik er niet op 8000 rpm, ik denk een maximale boost van 10 psi maar misschien is dit al teveel.
Alles ligt een beetje in de handen van intercooler, als ik met deze de lucht genoeg kan afkoelen dan heb ik zoveel druk niet nodig om dezelfde power te ontwikkelen.
Je vindt intercoolers met de vleet maar geen enkele met deftige data ivm koelvermogen.
Later als de setup werkt dan schakelen we misschien over naar forged internals en verlagen we de compressie en verhogen we de boost druk. Probleem is dan de rest (versnellingsbak, disc, cardan.....)
Ik hoop om tussen de (270 en 300pk) te belanden met de stock internals, moet naar mijn mening mogelijk zijn. Ben zelf nog niet zeker om tot 8000 rpm te gaan, valt af te wachten.
De wagen moet drivable blijven direkt reageren op de rechtervoet.
Posted: Sun Oct 22, 2006 2:10 pm
by Gaskleppie
haha, stock K20 met GT28rs turbo op 10Psi? dan ga je dik over de 300pk heen!
Zo'n K20 flowed al als de ziekte dus de gasreactie zal snel zijn. Qua intercooler kan je met stock blok niet groot genoeg gaan. De interne onderdelen zijn best sterk maar te hoge temperatuur sloopt alles!
Let bij afstellen vooral op je EGT. Niet te voorzichtig met timing. Je fikt alles weg in je uitlaat! incl turbo!
Posted: Sun Oct 22, 2006 2:16 pm
by Progger
Je bedoelt vroeg genoeg onsteken => gevaar voor pingelen en zeker niet te laat of de temperaturen gaan de hoogte in met het effect dat je zojuist aankaarte.
Kan natuurlijk extra fuel inspuiten om de charge een beetje te helpen koelen, natuurlijk spijtig voor diegene die achtermij rijdt want die waant zich dan in de jaren 70.
Posted: Sun Oct 22, 2006 2:19 pm
by Gaskleppie
extra fuel haalt vaak je EGT niet genoeg omlaag als je echt te laat ontsteekt. Dan wakker je het vuur alleen maar meer aan in je uitlaat.
grotere vervroeging werkt dan beter.
Maar idd, wel heeeeel goed uitkijken dat je niet te vroeg gaat zitten.
Posted: Sun Oct 22, 2006 2:25 pm
by Progger
Wat is zoal de maximum egt die jij tegenkomt of denkt dit is veilig?
Posted: Sun Oct 22, 2006 2:37 pm
by Gaskleppie
Als je hem naar de 1300F weet te krijgen zit je goed.
Posted: Sun Oct 22, 2006 2:47 pm
by Progger
Thanx