Page 1 of 1
individual Throttle body
Posted: Fri Sep 15, 2006 9:58 pm
by ITR-Boy
Iemand ervaring of suggesties ivm individual throttle body's kweet dat toda er in hun gamma hebben maar de prijs zal ook naargelang zijn. Ik heb al wa gezocht en bij volgende merken terecht gekomen.
http://www.jenvey.co.uk/
http://www.twminduction.com/ThrottleBod ... dy-FR.html
http://haywardperformance.com/intake.htm#honda
Kent iemand deze merken :?:
Posted: Sat Sep 16, 2006 12:39 pm
by S2K 2000
Ik heb mijzelf ook georiënteerd voor de S2K.
Er is mij verteld dat het weinig opleverd.
Ik had wel de volgende site gevonden.
http://www.fuji-racing.com/fujiracing.htm
Groeten Peter
Posted: Sat Sep 16, 2006 4:35 pm
by mr. X
Dit heb je echt puur voor je gas-response + hogere toeren waren constanter mocht ik me niet vergissen
Posted: Sat Sep 16, 2006 5:16 pm
by ITR-Boy
Ah oké, ik dacht al gehoord te hebben dat je hier ook redelijk wat pk's mee kan winnen
Posted: Sat Sep 16, 2006 5:21 pm
by mr. X
Dat weet ik niet, heb er zelf helaas geen ervaring mee. Maar bedenken dat je er zeker vermogen mee wint. Je geeft namelijk iedere cilinder de kans zijn eigen behoefte aan lucht aan te zuigen. Anders moeten ze het via het 'plenum' aanzuigen en via één buis over 4 'intake runners' verdelen
Posted: Sat Sep 16, 2006 10:55 pm
by Voodoo
ITR-Boy wrote:Ah oké, ik dacht al gehoord te hebben dat je hier ook redelijk wat pk's mee kan winnen
Vraagt het met de aankomende meeting maar aan Martin, wat zijn ervaringen en bevindingen zijn.
Posted: Sun Sep 17, 2006 8:20 am
by Martin.O
www.importbuilders en kijk naar intake manifolds
Posted: Mon Sep 18, 2006 1:54 pm
by ITR-Boy
Martin.O wrote:www.importbuilders en kijk naar intake manifolds
Dus eigenlijk beter een goede inlaatcollecteur dan throttle body's :?:
Posted: Mon Sep 18, 2006 6:50 pm
by Martin.O
ITB's zijn heel goed maar er komt zoveel bij kijken .custom ECU bv
Posted: Mon Sep 18, 2006 8:40 pm
by Gaskleppie
Afstelling is idd de key.!
ITB's zijn eigenlijk alleen geschikt voor op het circuit. Throttle response is wel heel bizar!
Posted: Sun Oct 22, 2006 2:13 pm
by Progger
Aparte throttle bodies geven een beter throttle respons. Maar iets meer gevoelig voor het afregelen van de idle speed.
Grote voordeel is dat elke cylinder onafhankelijk ademt en dus geen invloed heeft van drukgolven die onstaan in het spruitstuk omwille van de aanzuig van andere nabijgelegen cylinders. Dit is de werkelijke reden waarom deze dingen worden gebruikt.
Meestal monden ze dan uit in een grote lucht verzamelbak, groot genoeg om de wederzijdse invloed uit te schakelen.
De verbeterde throttle response komt er omdat de gasklep dichter bij de inlaatklep zit en dus reageert de motor sneller. Luchtstroom komt sneller op tempo.