Page 1 of 2
kleppen stellen H22A
Posted: Thu Aug 31, 2006 8:59 am
by Goelette
Hoi, ik ben niuw hier, maar velen zullen me al kennen van andere fora. Ik zal me nog even voorstellen ook zometeen.
Maar ik ben hier terecht gekomen vanwege een technische vraag:
Ik heb een Accord Aerodeck met JDM H22A motor uit een prelude. Met nadruk dus geen cijfertje meer achter de A. Bij de onderdelenboer kunnen ze die motor niet vinden; bestaat niet volgens hen.
Maar ik moet nu wel een beurt doen;
Kan iemand me vertellen:
-welke bougies
-welk oliefilter
-welke klepspeling
gebruikt dienen te worden? En of ik nog speciaal ergens op moet letten?
Mijn dank is groot!
8)
Posted: Thu Aug 31, 2006 10:19 am
by baRt
lijkt me dat je hetzelfde kunt doen als bij een NL H22A?
Posted: Thu Aug 31, 2006 10:22 am
by Gaskleppie
absoluut!
Niet anders dan een normale H22 uit de ATR
Posted: Thu Aug 31, 2006 10:36 am
by Goelette
Dus oliefilter en luchtfilter kan gewoon van elke willekeurige H22A1,2,3 of weet ik wat?
Weet iemand me ook te vertellen hoeveel de klepspeling moet zijn op in en uitlaatkleppen?
Posted: Thu Aug 31, 2006 12:12 pm
by HondArd
Een ATR heeft een H22A7, dus als je op zoek gaat naar onderdelen kun je voor het gemak opgeven dat je een blok van een ATR in je auto hebt liggen. Klepspeling staat staat ook ergens op dit forum, maar da's een kwestie van de zoek-optie gebruiken.
Posted: Thu Aug 31, 2006 12:25 pm
by HONDA
Die in tegenstelling tot bij CCH wel goed werkt...

Posted: Thu Aug 31, 2006 9:43 pm
by Goelette
Heey, die zoekfunctie werkt hier inderdaad wel

een verrassing
Heb het gevonden

Voor degenen die via de zoekfunctie in dit topic terechtkomen:
Inlaat 0,15-0,19
Uitlaat 0,17-0,21
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=1992&highlight=klepspeling
Posted: Thu Aug 31, 2006 9:49 pm
by RedSun
Dus de h22A7 is dezelfde als de H22a alleen ietwat gekietelt?
H22A heeft 150 pk toch?
En hoezo is dat blok uit een Prelude? zag op internet dat de Aerodeck met een 2.2 150pk blok geleverd is in NL.
Posted: Thu Aug 31, 2006 9:53 pm
by BugsM
H22A7 wrote:Dus de h22A7 is dezelfde als de H22a alleen ietwat gekietelt?
H22A heeft 150 pk toch?
En hoezo is dat blok uit een Prelude? zag op internet dat de Aerodeck met een 2.2 150pk blok geleverd is in NL.
Er zijn verschillende h22A. De spec R heeft 220pk, maar er is ook een 200pk versie geleverd. Waarschijnlijk ook wel een 185 en dat allemaal JDM. In engeland rijd er ook een prelude typeS met 200pk h22a(3). En dat is geen grijze import.
2.2i vtec met 150pk zat in de ""oude"" accords 95-97 dacht ik, maar is ook geen h-serie toch?
Posted: Thu Aug 31, 2006 9:56 pm
by RedSun
Het betreft toch ook een "oude" accord :wink:
Thx igg
Posted: Thu Aug 31, 2006 9:57 pm
by Goelette
origineel zit er een F serie in, 2,2.
En dat is volgens mij geen Vtec.
De JDM H22A-niks die ik heb zou 203 pk hebben volgens wat ik op internet lees. Heb hem nog nooit getest eigenlijk. Staat nog altijd op de planning.
Posted: Thu Aug 31, 2006 9:59 pm
by RedSun
Aha, DIK!
Dan snap ik het

Posted: Thu Aug 31, 2006 10:01 pm
by Goelette
Hmm, heb nu weer andere site, en die zegt weer 220 pk. Toch maar eens tijd om te testen..
http://www.superhonda.com/tech/honda_engine_codes.html
Posted: Thu Aug 31, 2006 10:03 pm
by RedSun
Man die van jou is sneller dan een ATR :lol: :lol:
No offense ATR rijders! :lol:
Posted: Thu Aug 31, 2006 10:05 pm
by Goelette
Lijkt me sterk: ietsie minder pk volgens mij (ander uitlaatspruitstuk bijvoorbeeld) en ik neem aan dat die van mij ook zwaarder is...

Posted: Thu Aug 31, 2006 10:07 pm
by RedSun
scheelt 80 kilo ongeveer en een ATR heeft standaard 212 pk, dus als jij 220 hebt kan het wel eens krap worden...
EDIT: volgens inet scheelt het 91kg
maar met standaard Fblok 150 pk
Posted: Fri Sep 01, 2006 7:29 am
by Katana
Goelette wrote:Lijkt me sterk: ietsie minder pk volgens mij (ander uitlaatspruitstuk bijvoorbeeld) en ik neem aan dat die van mij ook zwaarder is...
[quote] Meten is weten 8)
www.rica.nl
Edit
Posted: Sat Sep 02, 2006 6:46 pm
by BugsM
Hoe dan ook, de JDM vermogens worden gehaald met RON100 benzine en de bijbehorende ECU's...
Dus 220pk met een JDM motor hier in NL kan niet. De h22A met 220pk heet toch ook specR of euroR?
Bekijk de inlaatspruitstuk maar eens van de H22A. De euroR en typeR hebben een andere dan hun h22 broeders, die dus geen 212 of 220pk leveren....
Posted: Sat Sep 02, 2006 7:46 pm
by Goelette
kweetutniet... heb in ieder geval wel de jdm ecu, want hij liep maar 180. zit nu dingetje in om snelheidssignaal te manipuleren zodat hij nu wel harder kan.
Posted: Tue Sep 05, 2006 8:05 pm
by HondArd
Zoals Frans al aangaf, meten is weten. Misschien leuk om weer eens met een clubje naar Rica te gaan. Als onze ATR weer lekker loopt zal ik wel eens willen weten of het ook iets heeft opgeleverd namelijk.