Page 1 of 6
Bridgestone Potenza RE050A 84W
Posted: Fri Aug 25, 2006 12:22 pm
by HONDA
Vanmorgen Bridgestone Potenza RE050A 84W bandjes laten monteren. Zo die zijn HARD... echt een heel verschil met Falkens of zelfs de Potenza S02.
Stuiterend naar huis net...
Hoe lang duurt het eigenlijk totdat het eerste gladde laagje er vanaf is?
Posted: Fri Aug 25, 2006 12:49 pm
by RedSun
welk gladde laagje?
Het enige zijn die rubberen puntjes maar die zijn er na een bocht al vanaf.
p.s. ik heb nog niemand gehoord over TOYO...niet goed?
Posted: Fri Aug 25, 2006 1:23 pm
by baRt
@VTECCIE: heb ze nu een week of twee, maar zelfs in het begin niet echt last gehad van dat laagje... apart
wel lekkere banden, maar dat harde ga je merken in het weggedrag: spoorvorming voel ik nu opeens veel meer.
maar ze grippen echt wel lekker.
TOYO: het schijnt dat de t1R (nieuwe dingen dus) toch wel aardig zijn, maar de t1S was een zelfmoordband. Iedereen vind die dingen gewoon geweldig vanwege de prijs. Ze grippen heel aardig, maar ik was er bang van. Je was ruim over de max en al lekker aan het schuiven, voordat die banden er over gingen denken om eens een waarschuwingspiepje te geven... ENG
En zoals vaker besproken: je wilt harde bandwangen op de iTR, daarom dat hier niet zoveel Toyo jongens rondhangen lijkt me. De t1S was wat mij betreft niet echt hard. (later vervangen door P Zero Nero banden en dat was op de crx een groot verschil, zal op de R beter merkbaar zijn)
Maar goed, dit is dus allemaal integra gezever he...
Posted: Fri Aug 25, 2006 2:15 pm
by RedSun
Iedereen liep toen weg met die proxus.... en ik begreep dat Toyo goede banden heeft. maar dat valt dus tegen.
O.k. idd, elke auto heeft ander soort banden nodig voor een optimaal weggedrag. Ik zie wel wat voor rubber ik straks onder mijn ATR ga doe doen.
Ff polsen wat de ATR rijders hebben en ff informeren her en der.
Thx voor de uitleg iig!
Posted: Fri Aug 25, 2006 3:26 pm
by BugsM
H22A7 wrote:Ff polsen wat de ATR rijders hebben en ff informeren her en der.
Thx voor de uitleg iig!
Ook re050 hiero....

Posted: Fri Aug 25, 2006 3:32 pm
by creez
dat laagje is er volgens mij wel degelijk , duurde bij mij alleen het ritje richting huis

hele beste banden!
Posted: Fri Aug 25, 2006 3:34 pm
by HONDA
Het eerste stoplicht was direct slippen ondanks rustig optrekken. Nou ja het weer zal ook niet meegewerkt hebben want het was één grote zondsvloed vanmorgen.
Eindelijk de tere gepolijste rand van mijn velgjes beschermd want dat was drama met de Falkens.
Posted: Fri Aug 25, 2006 3:55 pm
by martijn
Ik heb ze er nu ook net op zitten de 50Aen ik heb nu juist minder last van spoorvorming. Dit wel onder een CTR.
Ze zijn wel een stuk zachter dat wel.
martijn
Posted: Fri Aug 25, 2006 4:04 pm
by HONDA
Zachter? Zachter als wat?
Posted: Fri Aug 25, 2006 4:05 pm
by integra
Met een nieuwe motor achterband werd 100 km tegen mij gezegt (met droog weer), dan moet het laagje en vet weg zijn.
Posted: Fri Aug 25, 2006 4:41 pm
by slydawg
VTECCIE wrote:Zachter? Zachter als wat?
RE040 misschien :?:
Ik heb ook de RE050 nu en ik kan ook niet zeggen dat ie zacht is, RE040 is dat zeker ook niet.
Posted: Fri Aug 25, 2006 7:01 pm
by Voodoo
Hier ook RE050 icm Ferodo's...superwegligging en was zeker goed merkbaar op circuit Zolder :-)
Posted: Fri Aug 25, 2006 7:07 pm
by RedSun
integra wrote:Met een nieuwe motor achterband werd 100 km tegen mij gezegt (met droog weer), dan moet het laagje en vet weg zijn.
Motorbanden en autobanden kun je niet echt vergelijken denk ik.
Normaal gesproken zit er geen laagje op maar er kan natuurlijk bandenvet op komen ofzo....
Heb er zelf nog nooit last van gehad iig.
Posted: Fri Aug 25, 2006 7:20 pm
by WinFreak
Er zit wel degelijk een laagje op, dit zit er zodat ze niet uitdrogen voor ze gemonteerd worden...
Posted: Fri Aug 25, 2006 7:37 pm
by BugsM
WinFreak wrote:Er zit wel degelijk een laagje op, dit zit er zodat ze niet uitdrogen voor ze gemonteerd worden...
Het zit ook in de band. Door wrijving en warmte gaat het eruit. Dit is tenminste zo bij motorbanden. Dus lijkt me ook van toepassing bij autobanden...
Posted: Fri Aug 25, 2006 7:44 pm
by RedSun
Ok zal wel dan, ik had er nog niet van gehoord iig....
Posted: Fri Aug 25, 2006 9:38 pm
by ATR#11
integra wrote:Met een nieuwe motor achterband werd 100 km tegen mij gezegt (met droog weer), dan moet het laagje en vet weg zijn.
Als je een nieuwe motorband even afneemt met remreiniger heb je al vrijwel geen probleem meer.
Maar bij een autoband is dit laagje er naar mijn gevoel er zo af..
Vindt een regenbui na een droge periode vaak meer slippertjes opleveren als een set nieuwe banden..
Posted: Sat Aug 26, 2006 2:52 am
by autodre
Ik heb ze ook...84 of 88 dat weet ik niet...Dacht 88XL... Hoe dan ook super banden. VEEEEEL beter dan mijn Michelin sport. Dat was echt niks...
Posted: Sat Aug 26, 2006 8:36 am
by Katana
De RE050A heb ik er ook onder, top band!
Zit standaard onder de Enzo.
Op elke band zit een beschermlaagje tegen het uitdrogen. Dit is op een auto bijna niet te merken bij normale rijstijl. Ga je wat harder af dan zal je het wel merken. In de regen (olie+water) merk je het zeker!!
Bij motoren is het een van de grootste schade posten, meteen plat de bocht door vertaald zich ZEER letterlijk. Heb een keer 30.000 Duc met 10km op de teller total zie gaan :shock:
Posted: Sat Aug 26, 2006 9:23 am
by Jo&
autodre wrote:Ik heb ze ook...84 of 88 dat weet ik niet...Dacht 88XL... Hoe dan ook super banden. VEEEEEL beter dan mijn Michelin sport. Dat was echt niks...
Michelin Sport hoort standaard onder de Civic Sport...!
Die had ik en ook al is het een andere auto de potenza's die ik nu heb (de standaard CTR banden kweenie welke dat zijn) geven veeeel meer grip en zijn veeel stugger en harder!!! Beter!