Page 1 of 3

schakelen

Posted: Thu Jul 20, 2006 1:30 am
by silversmoke
hallo, ik rijd met een ctr van 2004 ( foto's komen nog om dit forum )
maar ik heb een probleem...
als ik hem in toeren jaag en ik zit in het v-tec gebied ... dan kraakt men versnellingsbak als ik van 2de naar derde schakel ...
weet iemand hier waar het aan kan liggen ... hij heeft het alleen als ik hoog toerig rijd en alleen van 2de naar derde... ?

Posted: Thu Jul 20, 2006 7:47 am
by baRt
synchro's beginnen gaar te worden... als het goed is heeft ie ook wel wat kuren met terugschakelen van 3 naar 2?

hoeveel heeft je auto gelopen, want een 2 jaar oude auto met synchro problemen (als het dat is natuurlijk) is wel erg snel. Of er is ... minder netjes mee omgegaan...

Posted: Thu Jul 20, 2006 8:03 am
by vtecmoon
baRt wrote:synchro's beginnen gaar te worden... als het goed is heeft ie ook wel wat kuren met terugschakelen van 3 naar 2?

hoeveel heeft je auto gelopen, want een 2 jaar oude auto met synchro problemen (als het dat is natuurlijk) is wel erg snel. Of er is ... minder netjes mee omgegaan...


valt nog onder de garantie??? laten checken!!

Posted: Thu Jul 20, 2006 8:14 am
by slydawg
Yup, gewoon onder garantie laten verhelpen.
Honda kent dit probleem.

Posted: Thu Jul 20, 2006 8:27 am
by baRt
sorry kinders... ik ben het niet gewend om een Honda te rijden waar nog fabrieksgarantie op zit :p

Posted: Thu Jul 20, 2006 10:02 am
by silversmoke
ja maar de auto is een 2de hands wagen dus telt die garantie dan nog in mijn garage ?? of alleen in de garage waar de wagen voor de eerste maal is gekocht?? en de auto heeft nu 30 000 km ... ik heb geen idee hoe ermee is omgegaan ik probeer er nu op te letten om eerst de motor warm te laten worden voordat ik hem in toeren jaag ... wat kosten eigenlijk van die olietemperatuur meters zo ???
alvast bedankt zal is eens luistere achter de garantie

Posted: Thu Jul 20, 2006 10:39 am
by vtecmoon
uhm...auto is van 2004....in NL geeft Honda 3 jaar garantie...geldt dat niet in Belgie?

Posted: Thu Jul 20, 2006 11:10 am
by slydawg
silversmoke wrote:ja maar de auto is een 2de hands wagen dus telt die garantie dan nog in mijn garage ?? of alleen in de garage waar de wagen voor de eerste maal is gekocht?? en de auto heeft nu 30 000 km ... ik heb geen idee hoe ermee is omgegaan ik probeer er nu op te letten om eerst de motor warm te laten worden voordat ik hem in toeren jaag ... wat kosten eigenlijk van die olietemperatuur meters zo ???
alvast bedankt zal is eens luistere achter de garantie


Zolang de auto jonger is als 3 jaar en hij zijn beurten bij een dealer heeft gehad hoor je gewoon garantie te hebben op dit soort problemen.

Meters en zo kan je zo duur maken als je zelf wil.

Posted: Thu Jul 20, 2006 11:33 am
by BugsM
slydawg wrote:
Zolang de auto jonger is als 3 jaar en hij zijn beurten bij een dealer heeft gehad hoor je gewoon garantie te hebben op dit soort problemen.

Meters en zo kan je zo duur maken als je zelf wil.


Hij hoeft zelfs niet bij de dealer voor onderhoud zijn geweest, om fabrieksgarantie te hebben...

Alleen bv als de CTR te veel toeren heeft gedraaid kunnen ze dat uitlezen bij de dealer. Heb daar ooit een schrijven over gelezen. Dit om sterk te staan bij dit soort zaken....

Posted: Thu Jul 20, 2006 12:48 pm
by slydawg
BugsM wrote:
slydawg wrote:
Zolang de auto jonger is als 3 jaar en hij zijn beurten bij een dealer heeft gehad hoor je gewoon garantie te hebben op dit soort problemen.

Meters en zo kan je zo duur maken als je zelf wil.


Hij hoeft zelfs niet bij de dealer voor onderhoud zijn geweest, om fabrieksgarantie te hebben...

Alleen bv als de CTR te veel toeren heeft gedraaid kunnen ze dat uitlezen bij de dealer. Heb daar ooit een schrijven over gelezen. Dit om sterk te staan bij dit soort zaken....


Oke, maar kunnen ze het dan niet weigeren, omdat het niet bij een dealer in onderhoud is geweest?

Te veel toeren wordt idd opgeslagen, maar dat gebeurt alleen als je verkeerd schakelt, 6-3 ipv 6-5 en de motor overleeft het.
Dus niet als je ff de toerenbegrenzer in gaat.
Even de ecu resetten voordat je em naar de dealer brengt dan.

Posted: Thu Jul 20, 2006 5:18 pm
by silversmoke
en hoe reset ik dan men ecu .. want ik ben nog niet over men toere geweest maar ik weet niet wat de vorige eigenlaar al gedaan heeft... maar zal anders wel is gewoon langs de garage rijde en het vrage ...
bedankt voor de info ... :D

Posted: Thu Jul 20, 2006 5:58 pm
by HondArd
silversmoke wrote:en hoe reset ik dan men ecu ..

Even de zekering van de ECU eruit trekken is de elegantste oplossing. Een minder elegante oplossing is de accupolen loshalen.

Posted: Thu Jul 20, 2006 6:07 pm
by slydawg
Fuse #6 onder de motorkap.

Posted: Fri Jul 21, 2006 12:05 pm
by BugsM
slydawg wrote:
BugsM wrote:
slydawg wrote:
Zolang de auto jonger is als 3 jaar en hij zijn beurten bij een dealer heeft gehad hoor je gewoon garantie te hebben op dit soort problemen.

Meters en zo kan je zo duur maken als je zelf wil.


Hij hoeft zelfs niet bij de dealer voor onderhoud zijn geweest, om fabrieksgarantie te hebben...

Alleen bv als de CTR te veel toeren heeft gedraaid kunnen ze dat uitlezen bij de dealer. Heb daar ooit een schrijven over gelezen. Dit om sterk te staan bij dit soort zaken....


Oke, maar kunnen ze het dan niet weigeren, omdat het niet bij een dealer in onderhoud is geweest?



Nee...

Mits je aan kan tonen dat ie altijd zijn reguliere onderhoud heeft gehad. Maar dit hoeft helemaal niet bij de dealer te gebeuren...

Uiteraard ben ik wel van mening, dat als je niet zelf het onderhoud doet, je auto met fabrieksgarantie, gewoon naar de dealer moet brengen...

Waarom? (voorbeeldje kort door de bocht) Stel er is een defect, wat je zelf niet opmerkt, maar de dealer wel. Een goede dealer zal dat melden aan je, en het onderdeel vervangen onder fabrieksgarantie...

Zo zijn er veel meer redenen te bedenken, om je jonge honda naar de dealer te brengen...

Posted: Mon Jul 24, 2006 11:11 pm
by Jo&
Te veel toeren?? Dat kan toch niet is begrenst toch??
Ook bij een schakelfout of niet? Of heb je dan een tiende van een seconden ofzo wel 20.000 toeren oid?

Posted: Tue Jul 25, 2006 4:53 am
by slydawg
Is begrenst bij opschakelen ja maar niet bij evt. verkeerd terugschakelen.

20.000 toeren! denk dat voordat dat ooit gebeurd je je hele motor in kleine stukjes van de straat kan gaan opvegen.

Posted: Wed Jul 26, 2006 6:21 pm
by roblom
Hij is idd elektronisch begrenst.
Dus als jij verkeerd terugschakelt dan zorgt de snelheid van de auto dat via de aandrijving de motor aangedreven wordt.

Posted: Wed Jul 26, 2006 9:54 pm
by Jo&
Oh.. dus wat als ik verkeerd terug schakel... en ik laat het gaan???
Dussse stel ik wil van 4 naar 5 en ik zet hem perongeluk in zn 1 ofzo....?

Posted: Thu Jul 27, 2006 4:54 am
by slydawg
Joanne wrote:Oh.. dus wat als ik verkeerd terug schakel... en ik laat het gaan???
Dussse stel ik wil van 4 naar 5 en ik zet hem perongeluk in zn 1 ofzo....?


Dan gaat je motor kaboem! en kan je het weggooien.
Dit misschakelen is al enkele ctr rijders overkomen met alle gevolgen van dien.
vb. bestuurder reed 180km/h in 5, wou terug naar 4 maar gooide hem in z'n 2. :shock:

Posted: Thu Jul 27, 2006 7:08 am
by Katana
silversmoke wrote: ik probeer er nu op te letten om eerst de motor warm te laten worden voordat ik hem in toeren jaag ...


:shock: Wat voor auto reed je eerst? Een Diesel!?!?

Met dit soort actie's heet je straks misschien "Blacksmoke" of "Kaboem" :wink: