Page 5 of 5
Posted: Fri Jun 15, 2007 10:00 pm
by ATR 270
Morgen EGR doen, alleen beetje jammer dat na een week de aluminium boutjes nog in backorder staan

Posted: Mon Jun 18, 2007 8:23 pm
by ATR 270
motorstoring verholpen

Posted: Mon Jun 18, 2007 10:15 pm
by Katana
Zo,zo, dat knapt op.
Heb je de gaten in het inlaat spruitstuk ook schoon gemaakt?
Posted: Mon Jun 18, 2007 10:16 pm
by mr. X
Ziet er een stuk beter uit!

Posted: Tue Jun 19, 2007 8:54 pm
by ATR 270
Katana wrote:Zo,zo, dat knapt op.
Heb je de gaten in het inlaat spruitstuk ook schoon gemaakt?
ja, denk niet dat anders het lampie was uitgegaan.
Zaten alle 4 potdicht namelijk
Posted: Tue Jun 19, 2007 11:04 pm
by mr. X
Of dit is onwijs idioot, of onwijs briljant:
Is het geen optie om de binnenkant te laten polijsten/verchromen zodat die troep daar niet meer aan vast koekt :?:
Het hoopt zich namelijk op een gegeven moment op, omdat de roet deeltjes volgens mij blijven steken tegen de grillige wand van de plaat.
Posted: Wed Jun 20, 2007 1:29 am
by IvoG
Tja...
Gewoon af en toe schoonmaken lijkt mij het beste. Grilligheden zijn in een motor soms juist nodig, ultrasmooth is not always the way to go. :idea:
Posted: Wed Jun 20, 2007 6:11 am
by Gaskleppie
Gwoon zorgen dat je op een andere ecu rijd die die EGR helemaal niet meer gebruikt! Veel makkelijker.
Binnen een half jaar moet ik een turbo ATR afstellen. Zonder EGR dus!
Posted: Wed Jun 20, 2007 9:34 pm
by ATR 270
Gaskleppie wrote:Gwoon zorgen dat je op een andere ecu rijd die die EGR helemaal niet meer gebruikt! Veel makkelijker.
Binnen een half jaar moet ik een turbo ATR afstellen. Zonder EGR dus!
keep us posted zou ik zeggen
wat betreft degenen die bij EGR blijven: regelmatig schoonmaken lijkt me de veiligste oplossing en is half uurtje werk.
Het is niet alsof dat elke maand moet gebeuren
Posted: Fri Jun 22, 2007 9:28 pm
by HondArd
Ik denk wel dat je het elk jaar zou moeten doen. Hoe zuiverder hoe beter.
Posted: Mon Jun 25, 2007 9:51 pm
by ATR#11
mr. X wrote: :
Is het geen optie om de binnenkant te laten polijsten/verchromen.
Vandaag heb ik de mijne ook maar es los gehaald. Net zo'n bagger als diegene die hier al voorbij zijn gekomen.
Wat mij wel opviel is dat die kanalen zeker niet mooi glad zijn. Ik heb ze dan ook met de dremel en polijst kopje glad gemaakt. Zal me benieuwen of dat helpt.
Wie weet trouwens met welk aanhaal moment die boutjes weer vast moeten??
Gr Janko
Posted: Mon Jun 25, 2007 10:53 pm
by IvoG
IvoG wrote:Grilligheden zijn in een motor soms juist nodig, ultrasmooth is not always the way to go. :idea:
Posted: Tue Jun 26, 2007 2:00 am
by mr. X
Daar zijn idd veel meningen over verdeelt.
Een grove structuur is volgens sommige beter in enkele applicaties, en andere zweren bij polijsten/verchromen.
Om een klein voorbeeld te nemen.
Toen ik met scooters bezig was, werd er altijd druk gediscussieerd over de voor of nadelen om een carter aan de binnenkant te polijsten/verchromen.
De voornaamste reden om het NIET te doen (dus grof te laten) was het feit dat olie in de grove structuur bleef zitten waardoor er een olie film ontstond die volgens sommige gladder zou zijn dan een gepolijst oppervlak.
Echter denk ik dat bij de EGR klep een glad oppervlak beter zal zijn omdat hier geen olie bij komt kijken.
Ik ben benieuwd! :thumbs:
Posted: Tue Jun 26, 2007 8:58 am
by Katana
mr. X wrote:Daar zijn idd veel meningen over verdeelt.
Een grove structuur is volgens sommige beter in enkele applicaties, en andere zweren bij polijsten/verchromen.
Om een klein voorbeeld te nemen.
Toen ik met scooters bezig was, werd er altijd druk gediscussieerd over de voor of nadelen om een carter aan de binnenkant te polijsten/verchromen.
De voornaamste reden om het NIET te doen (dus grof te laten) was het feit dat olie in de grove structuur bleef zitten waardoor er een olie film ontstond die volgens sommige gladder zou zijn dan een gepolijst oppervlak.
Echter denk ik dat bij de EGR klep een glad oppervlak beter zal zijn omdat hier geen olie bij komt kijken.
Ik ben benieuwd! :thumbs:
Dat is nu juist het probleem, door de carterontluchting komt die rommel er wel in en de EGR uitlaat rommel niet te vergeten. Het inlaat spruitstuk van de FD2 heeft net als de NSX-R de grove structuur.
Posted: Tue Jun 26, 2007 1:45 pm
by IvoG
mr. X wrote:Een grove structuur is volgens sommige beter in enkele applicaties, en andere zweren bij polijsten/verchromen.
Om een klein voorbeeld te nemen.
Toen ik met scooters bezig was, werd er altijd druk gediscussieerd over de voor of nadelen om een carter aan de binnenkant te polijsten/verchromen.
De voornaamste reden om het NIET te doen (dus grof te laten) was het feit dat olie in de grove structuur bleef zitten waardoor er een olie film ontstond die volgens sommige gladder zou zijn dan een gepolijst oppervlak.
Dat is inderdaad een voorbeeld waarbij grover juist beter is.
Ik heb een keer een artikel gelezen over een motor waarvan men de in- en uitlaatpoorten had gepolijst, en die daarna minder presteerde dan voorheen. Reden: door de gladheid was er minder swirling (turbulentie/kolken) en mengde de benzine minder goed met de lucht.
mr. X wrote:Echter denk ik dat bij de EGR klep een glad oppervlak beter zal zijn omdat hier geen olie bij komt kijken.
Misschien wil je hier ook wel liever dat het in de kanalen ophoopt dan dat het in de cilinders terechtkomt; de EGR poortplaat kan je namelijk nog altijd schoonmaken.
Posted: Tue Jul 17, 2007 11:08 pm
by mr. X
Even om een voorbeeld te geven.
Alle credits naar Kevin die dit heeft gevonden :wink:
is alleen te druk op het moment met zijn vriendin
F20C