MHG: een beetje EP3 in de civic P5
Hmm, jammer. EK9 of DC5 kan ik niks mee omdat dan de uitsparing van de klepontgrendeling in de rechtermat zit ipv de linkermat. Ik heb er wel gezien op ebay, maar daar zie je wel heel erg aan dat het fake matten zijn, dus die gaan het niet worden.
Ja dat is echt een bitch. Het zou een stuk handiger zijn als je dit kon doen als je het dash eruit hebt of in ieder geval de pedalen los hebt liggen, maar om die nou eruit te gaan halen alleen om die covers te plaatsen. Dat gaat me wat ver. :lol:
mr. X wrote:Mooie pedalen! Ik heb nog een setje nieuw in doos liggen.
Gruwelijk irritant om die gaatjes te boren in de pedalen of niet :wink:.
Ja dat is echt een bitch. Het zou een stuk handiger zijn als je dit kon doen als je het dash eruit hebt of in ieder geval de pedalen los hebt liggen, maar om die nou eruit te gaan halen alleen om die covers te plaatsen. Dat gaat me wat ver. :lol:
Re: MHG: een beetje ITR in de civic P4
Zo dan.... na 1.5 jaar mag ik hier ook wel eens mijn topic updaten.
ops:
ops:
ops:
Ik zal het gros van de bullshit sinds mijn laatste post in dit topic even overslaan en even terug gaan naar juli 2011. Toen zag mijn civic er zo uit:

Omdat de krukaspulley van mijn D15 het begeven had en het blok al bijna 265.000 gelopen had, besloten om te gaan swappen:

Het plan was om te gaan swappen voor een '98 spec B18C-R. Met dat in het achterhoofd ben ik langzaam begonnen met het strippen van de motorruimte. VPB, brake-stopper, AC en cold air intake verwijderd.

Next step, Inlaat en uitlaatspruitstuk eraf gehaald samen met alle slangen en bedrading. Vervolgens de motor langs de onderkant eruit gehaald. Deze stap heeft ongeveer 2 uur geduurd. Niet slecht vind ik zelf, voor iemand die nog nooit echt aan zijn eigen auto gesleuteld heeft. het moeilijkste wat ik tot op dat moment zelf gedaan had, was het monteren van een Cold air intake.

Einde van de dag:

Dashboard eruit en bekabeling van de koplampen deels weggehaald.

Op dat moment gingen de B18C-plannen het raam uit en kocht ik via R-developments een komplete K20A2 swap met de radiateur erbij . Blok heeft ongeveer 100.000km gelopen. Hun 1e nacht samen:
In de tussentijd een aantal onderdelen gekocht o.a. via CCH. Hasport mounts, R-crew header en HR stainless steel clutchline. Vervolgens de steunen van de radiateur en airco weggehaald, zodat ik straks de steunen op een andere plek kan maken voor de EP3 radiateur:

Bedrading aan de bestuurderskant verwijderd:

En dan the point of no return. Puntlassen van de motorsteun uitgeboord, ding eraf gemept met een vuisthamer en de Hasport steun gepast

Vlak voor kerst heb ik alle draadeindes op het schutbord weggeslepen:

En vervolgens nog wat onderdelen gekocht:
-Karcept shifter plate
-RSX shifter
-RSX shifter cables
-K-tuned fuel rail + AN-lines
-CRV K20 Valve cover
-R-crew header
-S2000 clutch master cylinder
-DC2 cluster with pigtails
-AEM swap CAI
-K-tuned conversie harnas
-K-tuned heater hoses
-K-tuned brake booster kit
Dit is wat er tot het begin van 2012 gebeurd was. Nu moet ik nog de remleidingen naar achteren verwijderen, die worden straks allemaal vervangen door staal omvlochten leidingen. Als de temperaturen iets aangenamer zijn gaat de civic naar buiten, zodat het subframe er onderuit kan en ik de motorruimte kan gaan schoonmaken en opschuren zodat de civic eindelijk naar de spuiten kan. Plannen voor het spuitwerk zijn om de motorruimte in de witte kleur van de buitenkant te doen en dan het kleppendeksel in de groene kleur. Ik ben er alleen nog niet uit of ik niet her en der wat gaten wil laten dichtlassen.

Ik zal het gros van de bullshit sinds mijn laatste post in dit topic even overslaan en even terug gaan naar juli 2011. Toen zag mijn civic er zo uit:

Omdat de krukaspulley van mijn D15 het begeven had en het blok al bijna 265.000 gelopen had, besloten om te gaan swappen:
Het plan was om te gaan swappen voor een '98 spec B18C-R. Met dat in het achterhoofd ben ik langzaam begonnen met het strippen van de motorruimte. VPB, brake-stopper, AC en cold air intake verwijderd.
Next step, Inlaat en uitlaatspruitstuk eraf gehaald samen met alle slangen en bedrading. Vervolgens de motor langs de onderkant eruit gehaald. Deze stap heeft ongeveer 2 uur geduurd. Niet slecht vind ik zelf, voor iemand die nog nooit echt aan zijn eigen auto gesleuteld heeft. het moeilijkste wat ik tot op dat moment zelf gedaan had, was het monteren van een Cold air intake.

Einde van de dag:

Dashboard eruit en bekabeling van de koplampen deels weggehaald.

Op dat moment gingen de B18C-plannen het raam uit en kocht ik via R-developments een komplete K20A2 swap met de radiateur erbij . Blok heeft ongeveer 100.000km gelopen. Hun 1e nacht samen:

In de tussentijd een aantal onderdelen gekocht o.a. via CCH. Hasport mounts, R-crew header en HR stainless steel clutchline. Vervolgens de steunen van de radiateur en airco weggehaald, zodat ik straks de steunen op een andere plek kan maken voor de EP3 radiateur:
Bedrading aan de bestuurderskant verwijderd:
En dan the point of no return. Puntlassen van de motorsteun uitgeboord, ding eraf gemept met een vuisthamer en de Hasport steun gepast

Vlak voor kerst heb ik alle draadeindes op het schutbord weggeslepen:
En vervolgens nog wat onderdelen gekocht:
-Karcept shifter plate
-RSX shifter
-RSX shifter cables
-K-tuned fuel rail + AN-lines
-CRV K20 Valve cover
-R-crew header
-S2000 clutch master cylinder
-DC2 cluster with pigtails
-AEM swap CAI
-K-tuned conversie harnas
-K-tuned heater hoses
-K-tuned brake booster kit
Dit is wat er tot het begin van 2012 gebeurd was. Nu moet ik nog de remleidingen naar achteren verwijderen, die worden straks allemaal vervangen door staal omvlochten leidingen. Als de temperaturen iets aangenamer zijn gaat de civic naar buiten, zodat het subframe er onderuit kan en ik de motorruimte kan gaan schoonmaken en opschuren zodat de civic eindelijk naar de spuiten kan. Plannen voor het spuitwerk zijn om de motorruimte in de witte kleur van de buitenkant te doen en dan het kleppendeksel in de groene kleur. Ik ben er alleen nog niet uit of ik niet her en der wat gaten wil laten dichtlassen.
Re: MHG: een beetje ITR in de civic P4
Door het winterse weer van de afgelopen maanden niet echt veel zin gehad om iets aan de civic te doen. Dit weekend maar weer eens wat gaan doen. De bedoeling was om de cat er onder uit te halen zodat straks de swap header rechtstreeks op de middenpijp kan. Helaas waren 2 van de 3 bouten die de cat aan de middenpijp verbinden, dusdanig verroest dat ze waarschijnlijk noot meer los zullen komen. Ook de middenpijp is niet meer in al te jofele toestand, dus dat zal waarschijnlijk een nieuw exemplaar moeten worden.

Vervolgens heb ik me geamuseerd met het verwijderen van de voorwielophanging. Dus fusees, dempers, subframe en stuurhuis, alles is er nu onderuit. Op zich vrij makkelijk te doen. Ik heb van een oude pallet een karretje gemaakt en alle bouten van het subframe aan de onderkant van de auto losgedraaid. Vervolgens de auto met het subframe op het karretje laten zakken. Stuurstang losgekoppeld, moeren van de schokdempers, bovenste draagarmen en de laatste 2 bouten van het subframe in de motorruimte losgedraait, auto omhoog gekrikt en dan blijft de voorwielophanging keurig op het karretje liggen.

En dan hou je een hele lege motorruimte over, die makkelijk schoon te maken en te schuren is.

Volgende stap is remleidingen naar achter verwijderen en motorruimte schoonmaken en opschuren.
Vervolgens heb ik me geamuseerd met het verwijderen van de voorwielophanging. Dus fusees, dempers, subframe en stuurhuis, alles is er nu onderuit. Op zich vrij makkelijk te doen. Ik heb van een oude pallet een karretje gemaakt en alle bouten van het subframe aan de onderkant van de auto losgedraaid. Vervolgens de auto met het subframe op het karretje laten zakken. Stuurstang losgekoppeld, moeren van de schokdempers, bovenste draagarmen en de laatste 2 bouten van het subframe in de motorruimte losgedraait, auto omhoog gekrikt en dan blijft de voorwielophanging keurig op het karretje liggen.
En dan hou je een hele lege motorruimte over, die makkelijk schoon te maken en te schuren is.
Volgende stap is remleidingen naar achter verwijderen en motorruimte schoonmaken en opschuren.
Re: MHG: een beetje EP3 in de civic P5
Zo mooi project :thumbs: Super!!! :clap Krijgt de engine bay ook een ander kleurtje?
Ja, in principe wordt de hele motorruimte in de witte kleur van de buitenkant gespoten en dan het kleppendeksel in de groene kleur, om toch een beetje een link te houden met de buitenkant.
Goed bezig! :thumbs:
-
mooi!!! dees blijf ik volgen! k20 :clap
- Knite Force
Sweeeeet!
Gisteren een middag gesleuteld samen met Sennini. Als eerste hebben we de plaats van de radiateur bepaald en de montagepunten gemaakt voor de beugels. Voor de onderste beugels, heb ik gebruik gemaakt van de bovenste radiateur beugels van een 5th gen Prelude. Dat was een stuk makkelijker en scheelt een hoop ellende. De bovenste beugels zijn van een S2000. Alle beugels gaan er nog vanaf om schoon gemaakt te worden en dan netjes zwart gemaakt te worden.

Naar alle waarschijnlijkheid ga ik de originele overloop tank gebruiken, deze wil ik dan aan de bijrijderskant in de wielkuip maken, op de plek waar voorheen het filter van de CAI zat.
Vervolgens na een welverdiende Jupiler, begonnen met het uitmeten en aftekenen van het gat dat geslepen moest worden voor de DC5 shifter. Met de handleiding die bij de Karcepts shifter plate zit, is dit eigenlijk een peuleschil.

En als je het goed gedaan hebt, dan ziet de hele handel er na de montage van de shifter en de shifter plate, zo uit:

Deze week even de spuiter bellen voor een afspraak en dan even kijken of en welke gaten ik dichtgelast wil hebben en waar ik de kabelboom door het schutbord laat gaan.
Naar alle waarschijnlijkheid ga ik de originele overloop tank gebruiken, deze wil ik dan aan de bijrijderskant in de wielkuip maken, op de plek waar voorheen het filter van de CAI zat.
Vervolgens na een welverdiende Jupiler, begonnen met het uitmeten en aftekenen van het gat dat geslepen moest worden voor de DC5 shifter. Met de handleiding die bij de Karcepts shifter plate zit, is dit eigenlijk een peuleschil.
En als je het goed gedaan hebt, dan ziet de hele handel er na de montage van de shifter en de shifter plate, zo uit:
Deze week even de spuiter bellen voor een afspraak en dan even kijken of en welke gaten ik dichtgelast wil hebben en waar ik de kabelboom door het schutbord laat gaan.
Mooi werk om te zien zo, succes met dit project :wink: !
- Rise 'n Shine! -
Afgelopen vrijdag even bij de spuiter langs geweest. Ik kan de auto over 2 weken brengen, dus ik moet er een beetje vaart achter gaan zetten. Gisteren de volledige voorwielophanging uit elkaar gehaald, zodat ik alles kan schoonmaken en opnieuw kan lakken. Ik denk dat ik hier en daar misschien ook nog wat nieuwe rubbers moet bestellen, want sommigen zijn wel erg ver heen aan het gaan.
Als eerste heb ik het subframe en de swaybar schoongemaakt en opnieuw zwart gelakt.

Als eerste heb ik het subframe en de swaybar schoongemaakt en opnieuw zwart gelakt.

De laatste tijd dus vooral bezig geweest met het opknappen van het onderstel. Omdat toch alles uit elkaar lag, ook maar de Koni's een nieuw laagje gele lak gegeven en meteen de nieuwe Weitec veren gemonteerd. In de tussentijd is ook nog de motorruimte en het voorfront opgeschuurd. Gisteren dus de voorwielophanging teruggeplaatst, dat is wel zo handig als de auto een trailer op moet. Enige probleem waar ik tegen aanloop, is dat de draadeinden van de bovenste draagarmen allebei doordraaien in de rubber. Ik krijg de moer dus niet vastgezet. Ik kan nu wel met alle geweld proberen om ze vast te zetten, maar dan loop ik dus het risico dat ik ze nooit meer los krijg. Waarschijnlijk wordt het dus 2 nieuwe draagarmen.

De gaten waar schilderstape op plakt worden dichtgelast.

Binnenkant van het schutbord leeg gemaakt, zodat de spuiter overal makkelijk bij kan.

En dan staat de auto voor het eerst sinds een maand of 5 weer op alle 4 zijn wielen.
Als alles qua agenda's te regelen valt, gaat de Civic waarschijnlijk komende woensdag naar de spuiter.
De gaten waar schilderstape op plakt worden dichtgelast.
Binnenkant van het schutbord leeg gemaakt, zodat de spuiter overal makkelijk bij kan.
En dan staat de auto voor het eerst sinds een maand of 5 weer op alle 4 zijn wielen.
Als alles qua agenda's te regelen valt, gaat de Civic waarschijnlijk komende woensdag naar de spuiter.
mooi project,ben benieuwd naar meer
Gisteren de civic naar de spuiter gebracht, voor wat spuit en laswerk.

Van te voren heb ik de Accord nog even een facelift gegeven. Ben er zwaar kapot van en ik hou er serieus rekening dat hij niet meer gemaakt zal worden.

Van te voren heb ik de Accord nog even een facelift gegeven. Ben er zwaar kapot van en ik hou er serieus rekening dat hij niet meer gemaakt zal worden.

Auw
mooi plaatje opgevolgd met een ongelukkige.
Hoest het gebeurt, iets met een vrachtwagen?
Hopelijk zelf er goed uit gekomen?
grtn MaRcel

Hoest het gebeurt, iets met een vrachtwagen?
Hopelijk zelf er goed uit gekomen?
grtn MaRcel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
Ik ben bij een rood stoplicht met vermoedelijk een km of 20 p/u achterop een suzuki ignis of iets dergelijks, hoger model in ieder geval, gereden. De paar meter voor impact zijn echt een waas. Toen ik het zag gebeuren, ben ik vol in de ankers gegaan en het stuur full lock naar links gegooid, maar waarschijnlijk ben ik doorgegleden tegen de suzuki aan. Ik heb vanacht maar 1 uur geslapen, doordat ik alleen maar heb zitten piekeren hoe me dit in godsnaam heeft kunnen gebeuren. Gelukkig geen gewonden, ook niet in de andere auto.
Mijn hoop dat hij gemaakt kon worden, is volledig met de grond gelijk gemaakt, net telefoon gehad van de expert. € 9000,- schade. :shock: Einde oefening dus.
Nu moet ik gaan beslissen wat ik ga doen. Of de auto laten slopen en een andere kopen of het wrak zelf kopen en met het uitgekeerde bedrag van de verzekering de accord opknappen.
Nu moet ik gaan beslissen wat ik ga doen. Of de auto laten slopen en een andere kopen of het wrak zelf kopen en met het uitgekeerde bedrag van de verzekering de accord opknappen.