Ik wil weer racen!!

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Nou dan ben ik de eerste zeker die ga vertellen hoe het was......

Nou, helemaal super! Lekker dagje raggen is altijd leuk!

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Martin haalt hier buitenom een Porsche turbo met 650Pk in.......

Image

Image

De rest: http://www.autofotos.nl/
HondArd

Post by HondArd »

COOL :thumbs:
Ben een beetje aan het snuffelen geweest in de foto's en zo te zien was het hééééél geslaagd.
VTECRob

Post by VTECRob »

Dan zal ik maar de tweede zijn...

Het was erg leuk!

Frank en Martin bedankt....

Weer een paar nuttige tips meegekregen.

Frank, Eef vond het erg leuk om mee te rijden 8)
Mooie afleiding voor d'r twee laatste presentaties voor d'r studie.
Katana

Post by Katana »

Frank en Martin.. RESPECT! :worshippy:

Meegereden met beide, COOL! Ik zat met Frank op de eerste rang toen Gerard zijn "moment" had in de Tarzan bocht.

Een geslaagde dag, volgende keer zorg ik dat ik koffie melk in huis heb :D
VTECRob

Post by VTECRob »

Los van het circuit gedeelte...

Frans bedankt!

Voor het meetingsgedeelte bij jou thuis, zowel vooraf als achteraf... :worshippy:

Top geregeld.
autodre

Post by autodre »

Gaaf zeg, niemand ongeluk(jes) gehad?

Die zwarte CTR, weetje wat voor aanpassingen die had gedaan tov de standaard CTR om te gaan racen?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Een van de twee zwarte had een kleine aanvaring met een Saker (dat platte rood/zwarte race geval) Met een kleine deuk in zn achterscherm als gevolg. Foutje van de Saker! Gelukkig was het een lease civic dus dat wordt wel weer gefixed als zijnde "parkeer schade" ;-)

Gerard is met zn NSX nog rechtdoor bij Tarzan de grindbak door gereden met wat lichte steenslag schade als gevolg.

Gezien de drukte op de baan is toch alles best netjes verlopen.

Die civic had een Rotora big brake kit maar verder had hij niks gedaan. Hij heeft verder ook geen meterjes dus of alles goed gegaan is of niet te heet is geworden weten we nog niet.
autodre

Post by autodre »

Thanks. Schade is trouwens in zo'n geval voor de eigenaar zelf? Of voor diegene die fout zat?

En ja dat is idd het mooie met lease :) Leuke foto's ook btw
slydawg

Post by slydawg »

Yup, was een geslaagde dag.
Heb onwijs genoten :!:
Heb me auto een stuk beter leren kennen kwa handling.

Frank, bedankt dat ik een paar rondjes met je mocht mee knallen.

Frans ook bedankt voor de koffie en gastvrijheid.

@ Martin, ik moest idd een halve liter olie erbij gooien toen ik me olie controleerde.

Ik keek gister tijdens het wassen van de auto toevallig in de uitlaat, die is helemaal schoon geblazen van binnen, helemaal geen aanslag meer, je ziet gewoon het blanke metaal, viel me ff op.

autodre wrote:Gaaf zeg, niemand ongeluk(jes) gehad?

Die zwarte CTR, weetje wat voor aanpassingen die had gedaan tov de standaard CTR om te gaan racen?

Er waren 2 CTR's, aan de mijne zijn er ook niet echt aanpassingen gedaan om te 'racen'. Mijn olie temp lag tussen de 110 en 120 graden maar aangezien mijn tempo minder was als de andere denk ik dat zijn temperaturen ook ietsjes hoger waren.
IvoG

Post by IvoG »

Bedankt inderdaad voor de ontvangst Frans! :agree:

Persoonlijk zou ik nooit meedoen met zo'n avond: de briefing was erg summier, bijna geen regels, geen gebruik van richtingaanwijzers (werd zelfs afgeraden :shock: ), links en rechts inhalen toegestaan, etc.

Ik reed 2 rondjes met Miguel mee, waarvan hij maar 3/4 rondje totaal zijn eigen lijnen kon rijden zonder uit de weg te moeten voor achteropkomend verkeer midden in de bochten. Ik zie niet in hoe iemand veel kan leren op zo'n avond, als je niet eens je eigen lijnen kan aanhouden. Met een beetje goed timen kan het misschien even een paar ronden meevallen, maar over het algemeen was het ondoenlijk in mijn optiek.

Misschien is mijn visie gekleurd door het feit dat ik aan veel beter geregelde circuitdagen heb deelgenomen, waar je goed met elkaar communiceerde d.m.v. richtingaanwijzers: links betekent "ik wil voorbij" en rechts betekent "ik ga opzij en je mag er nu langs". Dit is de reden dat er op die dagen vrijwel geen auto-auto contact kan plaatsvinden, omdat er alleen met toestemming ingehaald mag worden. Het is misschien minder "racy", maar wel veiliger.

In ieder geval vonden degenen die de baan opgingen het leuk en kwamen ze zonder grote problemen, en dat is het enige wat telt.
wilco

Post by wilco »

Super geslaagd zo te zien, dus niet alleen de B18 verbruikt dan veel olie maar ook de K20 motoren.Veel toeren is dus veel olieverbruik.
VTECRob

Post by VTECRob »

Daar ben ik het wel mee eens...

Ik heb van Martin een paar goede tips gekregen maar ben wel van mening dat ik onderaan moet beginnen tegelijk met anderen die ook onderaan beginnen.

Op die manier zit je als het ware met z'n allen eerst op hetzelfde niveau.

Dan kan je altijd nog aan het eind van de dag achter Frank en Martin aanzitten... :lol:

Ik had begrepen dat er ook van die echte circuitDAGEN zijn ipv een paar uur?
slydawg

Post by slydawg »

wilco wrote:Super geslaagd zo te zien, dus niet alleen de B18 verbruikt dan veel olie maar ook de K20 motoren.Veel toeren is dus veel olieverbruik.

Dat zal elke motor doen als je op zo'n manier rijdt.
Zelf heb ik als ik normaal rijd, dus niet circuit stijl, nagenoeg geen olie verbruik, nog geen halve liter op 10k km.
Martin.O

Post by Martin.O »

gezellige avond gehad met de meerijders en de meekijkers
met als afsluiting een lekker bakkie koffie met gekookte melk
slydawg

Post by slydawg »

Martin.O wrote:gezellige avond gehad met de meerijders en de meekijkers
met als afsluiting een lekker bakkie koffie met gekookte melk

Hahaha.. Got Milk :?:

Arme Frans.....Hij heeft nu een aantal dozen melk opgeslagen zodat hij de volgende keer wel genoeg heeft. :lol:
Dimer

Post by Dimer »

volgende keer naar Assen?
IvoG

Post by IvoG »

Nog liever naar Spa dan. :idea:
VTECRob

Post by VTECRob »

Wanneer is dat en zitten daar van die "beginnersdagen" tussen?
IvoG

Post by IvoG »

De meeste zitten al vol :cry:
wilco

Post by wilco »

De meesaten maar waar zijn er nog plekjes want dan kunnen we ook met zijn allen afspreken.
Locked