motorblok atr

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

LCR wrote:Behoor de ATR nu tot de R met de meeste problemen :cry: ?

Image



Daar heb jij een héél goed punt.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Elke auto heeft sterke en minder sterke punten.

ATR distributie

ITR koppelingsplaat

enz
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Voeg bij de ATR ook maar EGR plaat/klep, injectoren en versnellingsbak toe.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Precies! :!:
Voordat ik mijn ATR kocht las ik veel over de ATR kwalen hier. Wat dat betreft :worshippy: voor Type-R club

Gelukkig kon de eigenaar van mijn huidige ATR aantonen dat deze mijnpunten al verholpen zijn :thumbs:

Versnellingsbak ??!!! :shock:
Sh*t, dat's nieuw voor mij! Link...?
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Ik zou zeggen: zoek eens een beetje op dit forum, en op ATR.ORG staat daar ook het één en ander over vermeld.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

AIYOKU wrote:Elke auto heeft sterke en minder sterke punten.

ITR koppelingsplaat

enz


Is dat zo? Waar heb je dat gelezen dan Frans want hier op het forum merk ik daar weinig van. HondaTech misschien?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ik heb al een paar mensen gehoord over probleempjes met de veren van de koppeling.

Nogmaals : het gene wat ik opnoemde zijn geen grote problemen, maar punten van aandacht.

Mij bijv. een Alfa gaat ALLES kapot.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik zie roest meer als een ITR probleem en niet de koppelingsplaten. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Tja, zwaar verzinken, dicht kitten en volstoppen met was kost gewicht he :wink:
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

AIYOKU wrote:Tja, zwaar verzinken, dicht kitten en volstoppen met was kost gewicht he :wink:

:lol: Jij maakt geen vrienden Frans.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Het was niet lullig bedoeld natuurlijk :lol:

Bij de F40 heeft men dezelfde truuk uitgehaalt, de verf was ze dun dat het carbon erdoorheen kon zien.

Dat zwaar verzinkte Audi´s dit beter voor elkaar hebben is al jaren duidelijk. CW is ook een kleur waar je elk roest micron direct ziet :(

Gewicht van de Audi´s is wel bekend dacht ik...
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

AIYOKU wrote:Bij de F40 heeft men dezelfde truuk uitgehaalt, de verf was ze dun dat het carbon erdoorheen kon zien.

Bij de eerste Porsche RS-en deden ze ook hetzelfde, net als bij de Triumph TR1. Maar dan over staal :-?
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

AccordTypeaRd wrote:
AIYOKU wrote:Bij de F40 heeft men dezelfde truuk uitgehaalt, de verf was ze dun dat het carbon erdoorheen kon zien.

Bij de eerste Porsche RS-en deden ze ook hetzelfde, net als bij de Triumph TR1. Maar dan over staal :-?


Ok, Ard een geschiedenis talk :D

Zo is de Duitse zilveren pijl legende ontstaan. Mercedes was het team to beat voor de oorlog met een gigantisch race budget voor het stiekem ontwikkelen van "race motoren"wat eigenlijk de basis van de Messerschmit BMW/Mercedes motoren zou worden.

Maar weer terug naar de verf; doelstelling was een bepaald gewicht wat ik even niet uit mijn heefd weet ( :o ops: ) maar om dat halen heeft men ALLE verf van de auto gehaald.

En daar was de zilveren pijl :D
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

VTECCIE wrote:Ik zie roest meer als een ITR probleem en niet de koppelingsplaten. :D


Roest is een probleem van elke Honda....
Nana korobi ya oki
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Nou maar voor de ITR is het als een mes door de boter.....waardeloos
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

RedSun wrote:
VTECCIE wrote:Ik zie roest meer als een ITR probleem en niet de koppelingsplaten. :D


Roest is een probleem van elke Honda....

Bij de ATR op dit moment alleen nog maar de bevestigingsplaat van het benzinefilter. Voor de rest nada komma noppes.
VTECRTY
Posts: 188
Joined: Sat Jul 22, 2006 3:28 pm

Post by VTECRTY »

waar hebben jullie nou al roest dan? heb bij mij nog niks kunnen ontdekken. heb laatst de gehele binnen bekleding achter (kunststof kappen etc) eruit gehaald, zo dat ik goed met de VA 15 (anti roest) tussen de binnenkant van de wielkasten kon komen bij de lasnaad waar het bij honda vaak gaat roesten. spul word niet hard en blijft stroperig,wat tectiel vaak wel doet. en de rubber rand van het spatbord schoongemaakt en ook ingespoten,en binnen de wielkasten van buiten ook behandeld. waar kan ik bij de itr nog meer roest verwachten dan...
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Nou, hier reed vanavond de pekel auto al weer langs, dus dat hier de auto's als een idioot roesten sta ik niet van te kijken.......

Hopeloos om van te worden.........

Ik ga toch eens een mailtje sturen naar de gemeente om te vragen waarom ze hier zo belachelijk veel strooien.

Mijn ITR en motor staan dus weer een paar weken noodgedwongen stil....
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

VTECRTY wrote:waar hebben jullie nou al roest dan? heb bij mij nog niks kunnen ontdekken. heb laatst de gehele binnen bekleding achter (kunststof kappen etc) eruit gehaald, zo dat ik goed met de VA 15 (anti roest) tussen de binnenkant van de wielkasten kon komen bij de lasnaad waar het bij honda vaak gaat roesten. spul word niet hard en blijft stroperig,wat tectiel vaak wel doet. en de rubber rand van het spatbord schoongemaakt en ook ingespoten,en binnen de wielkasten van buiten ook behandeld. waar kan ik bij de itr nog meer roest verwachten dan...


Het zou mij zeer verbazen als ik niets zou vinden bij je. Ik moet de eerste nog tegen komen die helemaal geen enkel plekje heeft en ik heb er al zat bekeken.

Nou ja misschien heeft de ITR van Martin O. geen roest... :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

VTECCIE wrote:
Nou ja misschien heeft de ITR van Martin O. geen roest... :D


Helaas heeft Mr.O deze zomer de eerste micron roest gevonden acheraan het dak links dacht ik :(
Locked