Ervaringen uitlaten?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
mr. X

Post by mr. X »

ITR1689 wrote:bore is de diameter van de buis. Weinig mensen hier praten erover, maar het is wel het belangrijkste... :idea:

ik zou eerder hier naar kijken (buis diameter voor optimale performance) als de eventuele herry/looks die erbij gemoeid zijn.
heb de invidia eigenlijk ook te snel naar eigen zin gekocht, maar kreeg een érg mooi aanbod van showoff wat ik niet kon weerstaan.

De buis van de invidia is 63 mm, echter zegt het honda boek (high performance builders handbook) dat de optimale cat-back exhaust system diameter het volgende is:
1.6 liter: 2.00 inches (5.08 cm)
1.7-1.8 liter: 2.25 inches (5.715 cm)
2.0-2.2 liter: 2.5 inches (6.35 cm)
2.3-2.4 liter: 2.75 inches (6.985 cm)
(for nitrous, turbo, and supercharger applications, add at least 0.5 inches (1.27 cm) to the diameter.)

dus dan zou de diameter van de invidia e.a eigenlijk te groot zijn (ik weet niet óf het iets scheelt en zo ja hoeveel) maar wil dit zelf nog wel een keer testen. gewoon zelf een uitlaat maken voor mijn itr van rvs met een diameter van 2.25 inches en eentje van 2.5 inches (allebij zonder dempers om het zo eerlijk mogelijk te vergelijken, en flenzen op maat laten snijden enz. en dan bijv. 3 runs leggen met elk om een gemiddelde te krijgen en dan kijken wat het scheelt...

verder wel érg te spreken over de invidia, super afwerking: Image
alleen af en toe zou ik het niet erg vinden als hij iets minder geluid zou maken. allemaal leuk en aardig maar je zit zelf wel in die tering herrie :wink:
wilco

Post by wilco »

Rij je ook elke dag met de ITR?
Ik zelf rij puur als hobby/weekend en zal het daarom niet erg vinden van de herrie en van het straks nog hardere onderstel.
mr. X

Post by mr. X »

ja ik rijd iedere dag in de itr. heb er ook echt al asociaal veel gereden in het afgelopen half jaar. maar het rijdt ook zo fijn!
heb zelf (volgens mij) andere veren erop zitten icm 17" velgen, en dat iedere dag is af en toe vervelend, echter als je een stukje wil knallen weet je weer gelijk waarom je af en toe afziet :twisted:
wilco

Post by wilco »

Het rijdt zeker goed , al op lange afstanden lijkt het me iets minder.
Maar ja het is het één of het ander.
mr. X

Post by mr. X »

oh lange afstanden valt zeker heel erg mee!

heb er toen in de carnavals vakantie mee heen en terug van zwitserland gereden (+-1000 km achter elkaar, wel compleet stock gemaakt) maar was prima te doen!

zo lang je maar snelweg kunt rijden en niet over dorpjes hoeft met drempels is er niets aan de hand :lol:
Maskertje

Post by Maskertje »

apex'i N1 niks voor jou?
Dimer

Post by Dimer »

nee
wilco

Post by wilco »

A.S Vrijdag haal ik die BC Spec III op in België , het is wel 340 KM rijden (enkele reis) maar ja je moet er wat voor over hebben.
Daarin tegen is die uitlaat spotgoedkoop.Nog Bedankt!!
mr. X

Post by mr. X »

eigenlijk moet je zien te regelen dat hij even tijd (of een brug) vrijmaakt dat je gelijk die 340 km terug kan genieten :wink:

als hij eenmaal op een brug staat heb ik het voor elkaar gekregen binnen 30 a 45 minuten std ding er onderuit en andere eronder :twisted:
Maskertje

Post by Maskertje »

mr. X wrote:eigenlijk moet je zien te regelen dat hij even tijd (of een brug) vrijmaakt dat je gelijk die 340 km terug kan genieten :wink:

als hij eenmaal op een brug staat heb ik het voor elkaar gekregen binnen 30 a 45 minuten std ding er onderuit en andere eronder :twisted:

of 340km met dikke hoofdpijn door het geluid waarbij je bij terugkomst meteen gaat verkopen :P
MikeEp3

Post by MikeEp3 »

Ben benieuwd ik krijg zelf ook als het goed is deze week de spec 3. Wacht al ongeveer 2.5 maand maarja hoop dat het wachten waard is geweest.
wilco

Post by wilco »

Ik kan je het a.s Vrijdagavond wel vertellen :lol: , want morgenavond schroef ik alvast de stock uitlaat eronder weg en dan als ik terug kom plaats ik de BC Spec III er direct onder.

Ik heb al en pakking/moertjes besteldt bij de dealer voor het geval dat want anders zit ik het weekend straks zonder een Spec III uitlaat... :wink:
Zal de originel pakking van de katalysator naar de middepijp passen op de BC Spec III?
slydawg

Post by slydawg »

Als het goed is komt ie met een nieuwe pakking voor tussen je kat naar middenpijp maar weet het niet 100% zeker.
Filip

Post by Filip »

Wilco, waar is het ergens in Belgie, ik weet juist dat het in west-vlaanderen is.
CW ITR 01034
mr. X

Post by mr. X »

bij mijn invidia paste het niet 100%. als ik hem op de std cat. zette, kwam de bocht die normaal over de achterwiel-arm (of hoe dat ding ook heet) komt er tegen aan. hij was dus eigenlijk te lang... gelukkig had ik al cat-vervanger en kon deze nog stukje worden ingekort.
wilco

Post by wilco »

slydawg wrote:Als het goed is komt ie met een nieuwe pakking voor tussen je kat naar middenpijp maar weet het niet 100% zeker.

Ik koop hem 2de hands :-? , maar zal het niet passen?
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Passen waarschijnlijk wel maar die lichtgewicht uitlaten van titanium kunnen wel slijten aan de ophangingspunten.

Bij mijn vorige hobby,model auto racen, sleet ik titanium scharnierassen bij de vleet.
roblom

Post by roblom »

ITR897 wrote:Passen waarschijnlijk wel maar die lichtgewicht uitlaten van titanium kunnen wel slijten aan de ophangingspunten.

Bij mijn vorige hobby,model auto racen, sleet ik titanium scharnierassen bij de vleet.

Uitlaat hangt aan rubber.

Al zou het rubber al wrijven langs de ophanging en niet gewoon de beweging opvangen door zijn elastisiteit dan nog denk ik dat het rubber slijt en niet het titanium.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

roblom wrote:
ITR897 wrote:Passen waarschijnlijk wel maar die lichtgewicht uitlaten van titanium kunnen wel slijten aan de ophangingspunten.

Uitlaat hangt aan rubber.

Al zou het rubber al wrijven langs de ophanging en niet gewoon de beweging opvangen door zijn elastisiteit dan nog denk ik dat het rubber slijt en niet het titanium.

Daar ben ik niet zo zeker van. Maar ja, ieder zijn mening.

Ik zou zeggen, Wilco als je je uitlaat hebt, controleer het even.
Als er niets is ingesleten is er ook geen probleem natuurlijk.
wilco

Post by wilco »

Ik zal hier alleen nu mijn ervaring van deze uitlaat even posten , geluid onderin erg donkere en hard bovenin de toeren erg racy achtig.
Geluid is wel enorm hard , zal er om hangen of de Spoon of Buddy Club even hard klinken of nog harder.
De uitlaat steekt wel een stukje extra uit , is voor mij niet storend en kan handig wezen ivm met wat vlammen. :wink:
Is dus wel even wennen omdat je een stille ITR gewend bent maar voor de rest supers!!

PS. Er zijn wat foto's toegevoegd in de showroomtopic :wink: :wink:
Locked