ITR1689 wrote:bore is de diameter van de buis. Weinig mensen hier praten erover, maar het is wel het belangrijkste... :idea:
ik zou eerder hier naar kijken (buis diameter voor optimale performance) als de eventuele herry/looks die erbij gemoeid zijn.
heb de invidia eigenlijk ook te snel naar eigen zin gekocht, maar kreeg een érg mooi aanbod van showoff wat ik niet kon weerstaan.
De buis van de invidia is 63 mm, echter zegt het honda boek (high performance builders handbook) dat de optimale cat-back exhaust system diameter het volgende is:
1.6 liter: 2.00 inches (5.08 cm)
1.7-1.8 liter: 2.25 inches (5.715 cm)
2.0-2.2 liter: 2.5 inches (6.35 cm)
2.3-2.4 liter: 2.75 inches (6.985 cm)
(for nitrous, turbo, and supercharger applications, add at least 0.5 inches (1.27 cm) to the diameter.)
dus dan zou de diameter van de invidia e.a eigenlijk te groot zijn (ik weet niet óf het iets scheelt en zo ja hoeveel) maar wil dit zelf nog wel een keer testen. gewoon zelf een uitlaat maken voor mijn itr van rvs met een diameter van 2.25 inches en eentje van 2.5 inches (allebij zonder dempers om het zo eerlijk mogelijk te vergelijken, en flenzen op maat laten snijden enz. en dan bijv. 3 runs leggen met elk om een gemiddelde te krijgen en dan kijken wat het scheelt...
verder wel érg te spreken over de invidia, super afwerking:

alleen af en toe zou ik het niet erg vinden als hij iets minder geluid zou maken. allemaal leuk en aardig maar je zit zelf wel in die tering herrie :wink: