BugsM ... CH1 H22A7 & EJ2 H22A
Gistern even met een redelijk standaard impreza GTT uit 99 gesport...
Vanaf de 120 tot iets boven 200, loopt de impreza een halve wagenlengte weg. Daarna blijft het gelijk. Denk dat ik op top misschien weer iets sneller ben...
Situatie; naast elkaar, 2 runs, beiden 1 maal links en rechts...
Natuurlijk hoop je dat je sneller bent en dus was ik een beetje teleurgesteld. De impreza blijft een snelle auto... :shock:
Heb dus nog zat te doen...
Gezien de impreza van een kameraad was, zal er in de toekomst nog meer vergelijksmateriaal volgen...
Vanaf de 120 tot iets boven 200, loopt de impreza een halve wagenlengte weg. Daarna blijft het gelijk. Denk dat ik op top misschien weer iets sneller ben...
Situatie; naast elkaar, 2 runs, beiden 1 maal links en rechts...
Natuurlijk hoop je dat je sneller bent en dus was ik een beetje teleurgesteld. De impreza blijft een snelle auto... :shock:
Heb dus nog zat te doen...
Gezien de impreza van een kameraad was, zal er in de toekomst nog meer vergelijksmateriaal volgen...
Leuke test , maar op top zul je hem niet voorbij komen , mede omdat de Impreza standaard begrenst is op turbodruk , op hogere snelheden laat de ECU automatisch de druk zakken.
Ook al heeft een AWD veel aandrijfasverliezen ze zijn gewoon erg snel , maar niet speciaal meer :wink:
En je weegt ongeveer 75 Kilo zwaarder , maar het is en nette prestatie met een NA motor!!! 8)
Ook al heeft een AWD veel aandrijfasverliezen ze zijn gewoon erg snel , maar niet speciaal meer :wink:
En je weegt ongeveer 75 Kilo zwaarder , maar het is en nette prestatie met een NA motor!!! 8)
wilco wrote:Leuke test , maar op top zul je hem niet voorbij komen , mede omdat de Impreza standaard begrenst is op turbodruk , op hogere snelheden laat de ECU automatisch de druk zakken.
Op top niet voorbij?
Ging trouwens om een stars edition zonder abs etc (+/-1230kg..) Denk zelf dat het verschil in gewicht meer dan 100kg is. Gezien een kale ATR 1305 doet. In duitsland komen ze niets voor niets boven 1400kg uit incl alle opties...
Juist de vleugels en scoobs doen de gtt niet veel best toch? Mijn kameraad zegt dat alles begint te flapperen boven de 200... :wink:
Ik zelf had geen last van klapperende onderdelen boven de 200 , ik heb zelf al wel een paar keer bijna de 250 aangetikt , had alleen erg veel last van verschrikkelijk zuisende ramen.
De impreza haalt in de 4de versnelling net de 220km/h niet , ik denk toch dat net daar een NA motor tekort komt .
Maar ja de prestaties doe jij moet een ongeblazen blok en hij met een geblazen blok , dus je hebt zeker geen reden voor klagen.
Wel leuke testjes zo.
De impreza haalt in de 4de versnelling net de 220km/h niet , ik denk toch dat net daar een NA motor tekort komt .
Maar ja de prestaties doe jij moet een ongeblazen blok en hij met een geblazen blok , dus je hebt zeker geen reden voor klagen.
Wel leuke testjes zo.
Ik trek je test niet in twijfel maar ik heb ook regelmatig met GTT's opgereden en op één standaard GTT na waren ze allemaal sneller tot veel sneller. Ikzelf ben nog geen ATR tegengekomen die sneller was dan mij dus dan neem ik aan dat deze GTT echt standaard was? Misschien zijn de GTT's hier gewoon sneller. :dunno:
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
VTECCIE wrote:Ik trek je test niet in twijfel maar ik heb ook regelmatig met GTT's opgereden en op één standaard GTT na waren ze allemaal sneller tot veel sneller. Ikzelf ben nog geen ATR tegengekomen die sneller was dan mij dus dan neem ik aan dat deze GTT echt standaard was? Misschien zijn de GTT's hier gewoon sneller. :dunno:
Bedoel je dat een itr sneller is dan atr boven de 100km?
Zoals gezegd was de impreza standaard op een andere einddemper en bov na. Volgens mij...
Je hoeft de test niet in twijfel te nemen hoor. Dan had ik wel gezegd dat er geen verschil was, maar die is er gewoon wel op dit moment...
ik heb een keer langs een jonge gestaan met een impreza 555 gt met openuitlaat systeem vanaf de cat.
eerst kwam ik hem op de snelweg tegen waar hij echt nét (een halve wagenlengte) wegliep vanaf 130 tot de 220 ofzo, daarna van de snelweg af gegaan en was gelukkig een stoplicht vrij met 2 banen :twisted: dus wat blikken heen en weer, maar ik was vanuit stilstand tot 180 km/h (op 50 km/h weg
ops: ) wel sneller. ik was eerder weg ookal had hij de 4wd.
daarna nog ff naar parkeerplaats bijgepraat. hij zij wel dat zn koppeling in het begin bleef hangen dus dat kan wel. toen hij eindelijk op gang was ging het gelijk op.
ik had toen invidia cat-back, cat-vervanger en cai met k&n filter. hij alleen cat-back
toch vind ik het voor een NA motor een geweldige prestatie.. ook al zóu de 555 nog iets sneller zijn, die is geblazen.
een andere vriend van me heeft een nissan silvia s14 ook geblazen, met een hks cat-back. óók langsgestaan van 0 tot 130. dan is er géén verschil. moeten beide super schakelen en dan houden we elkaar precies bij. in de bochten moet hij echter dÃk stof happen 8)
eerst kwam ik hem op de snelweg tegen waar hij echt nét (een halve wagenlengte) wegliep vanaf 130 tot de 220 ofzo, daarna van de snelweg af gegaan en was gelukkig een stoplicht vrij met 2 banen :twisted: dus wat blikken heen en weer, maar ik was vanuit stilstand tot 180 km/h (op 50 km/h weg

daarna nog ff naar parkeerplaats bijgepraat. hij zij wel dat zn koppeling in het begin bleef hangen dus dat kan wel. toen hij eindelijk op gang was ging het gelijk op.
ik had toen invidia cat-back, cat-vervanger en cai met k&n filter. hij alleen cat-back
toch vind ik het voor een NA motor een geweldige prestatie.. ook al zóu de 555 nog iets sneller zijn, die is geblazen.
een andere vriend van me heeft een nissan silvia s14 ook geblazen, met een hks cat-back. óók langsgestaan van 0 tot 130. dan is er géén verschil. moeten beide super schakelen en dan houden we elkaar precies bij. in de bochten moet hij echter dÃk stof happen 8)
Die van mij was bijna 250 op GPS ,op teller ging het nog harder.
Ik zat toen in Duitsland achter een STI aan waarna we toen moesten remmen en heb daarna nooit meer zo hard gereden,al liep hij wel iets harder maar hij was ook niet bepaald standaard meer .
Maar ja wat maken die paar kilometers per uur uit,ik denk gewoon niet dat je het red tegen een GTT, maar het gaat om de prestatie en ik vind het een knappe prestatie van een NA.
En ik hoop dat je hem de volgende keer wel weg rijdt.
Ik zat toen in Duitsland achter een STI aan waarna we toen moesten remmen en heb daarna nooit meer zo hard gereden,al liep hij wel iets harder maar hij was ook niet bepaald standaard meer .
Maar ja wat maken die paar kilometers per uur uit,ik denk gewoon niet dat je het red tegen een GTT, maar het gaat om de prestatie en ik vind het een knappe prestatie van een NA.
En ik hoop dat je hem de volgende keer wel weg rijdt.
Iedereen kan hard rechtdoor met veel pk's onder de kap, das niet interessant. Menig autoliefhebbers weten dat de wegligging toch het zwaarst telt bij de beoordeling van een sportauto. Een sportauto die van alles in huis heeft....goed in de bochten en niet onder maat presteert als het goed om rechte stukken. Daarom zou mijn volgende auto dan ook een S2000 worden met een supercharger aan boord :-)
BugsM wrote:Bedoel je dat een itr sneller is dan atr boven de 100km?
Nee ik bedoelde dat mijn ITR (dat is immers de enige wagen waar ik een relevante mening over kan geven) sneller is dan de ATR's waar ik tegen gereden heb. Mijn wagen verliest echter weer van elke GTT waar ik tegen gereden heb dus dat maakt het wat vreemd.
Jouw ATR is dus erg snel of de GTT waar je tegen reed is langzaam. Laten we het eerste hopen want het blijft hier een Honda forum.

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Voodoo wrote:Iedereen kan hard rechtdoor met veel pk's onder de kap, das niet interessant. Menig autoliefhebbers weten dat de wegligging toch het zwaarst telt bij de beoordeling van een sportauto. Een sportauto die van alles in huis heeft....goed in de bochten en niet onder maat presteert als het goed om rechte stukken. Daarom zou mijn volgende auto dan ook een S2000 worden met een supercharger aan boord :-)
Heb je helemaal gelijk in. Maar het klinkt een beetje als een excuus, wat door veel honda-rijders wordt gebruikt...
Uiteindelijk is het het totaalplaatje en daar hoort ook vermogensplaatje bij...
VTECCIE wrote:BugsM wrote:Bedoel je dat een itr sneller is dan atr boven de 100km?
Jouw ATR is dus erg snel of de GTT waar je tegen reed is langzaam. Laten we het eerste hopen want het blijft hier een Honda forum.![]()
De betreffende impreza loopt wel goed. Heeft met SCN tijdens een tourtochtje ook met diverse imprezas gemeten op autobahn...
Ook met mijn vorige (niet meer standaard ek4) had ik helemaal geen schijn van kans...
Volgende keer maar eens de videocam meenemen... :wink:
Het direct voor handen zijnde koppel en de 4WD maken gehakt van ons, de R rijders zullen echt eerst terug moeten terugschakelen om op een juist toerental vlak voor de Vtec te zitten! En dat scheelt tijd.
Een lichte honda met goede wegligging en Cw waarde zal misschien qua top weer dichtbij een Subaru GTT komen, maar die zijn er inmiddels al lang vandoor!
Ik heb wel altijd al respect gehad voor de techniek die Honda gebruikt om veel pk uit weinig cc's te halen. Een turbo is een lapmiddel om meer vermogen te krijgen.
Een lichte honda met goede wegligging en Cw waarde zal misschien qua top weer dichtbij een Subaru GTT komen, maar die zijn er inmiddels al lang vandoor!
Ik heb wel altijd al respect gehad voor de techniek die Honda gebruikt om veel pk uit weinig cc's te halen. Een turbo is een lapmiddel om meer vermogen te krijgen.

-
Ik kon met een geheel open uitlaat systeem een standaard gtt hebben :idea:
M'n broer heeft een gtt.
Alleen vanuit stilstand pakte de sub wat winst, we zijn toen tot 180p/u gegaan ofzo.
Boven de 180 p/u zal de sub wel harder lopen. Maar er zat niet veel tussen hoor.
Nadat de wagen was geecutekt kwam ik er niet meer aan te pas.
Ik ben er niet gebaat bij om er over op te scheppen want ik heb de itr voor andere doeleinden gekocht, als ik alleen hard rechtuit wilde had ik wel wat anders gekocht. :wink:
M'n broer heeft een gtt.
Alleen vanuit stilstand pakte de sub wat winst, we zijn toen tot 180p/u gegaan ofzo.
Boven de 180 p/u zal de sub wel harder lopen. Maar er zat niet veel tussen hoor.
Nadat de wagen was geecutekt kwam ik er niet meer aan te pas.
Ik ben er niet gebaat bij om er over op te scheppen want ik heb de itr voor andere doeleinden gekocht, als ik alleen hard rechtuit wilde had ik wel wat anders gekocht. :wink:
zow weer tijd voor een update...
Heb een setje ATR wielen gekocht. Worden waarschijnlijk zwart gespoten, maar denk wel glanzend en niet mat.
Ook nieuw rubber besteld; Bridgestone Potenza RE050A 215/45R17W
Tevens gaat de tenzoR cai eruit en komt er een originele airbox in met K&N vervangingsfilter. Toevallig tegen gekomen en wel handig omdat deze niet bij de auto zat bij aanschaf...
De cai gaat misschien de verkoop in en zit te denken aan een BMC airbox voor in de ATR....
Heb een setje ATR wielen gekocht. Worden waarschijnlijk zwart gespoten, maar denk wel glanzend en niet mat.
Ook nieuw rubber besteld; Bridgestone Potenza RE050A 215/45R17W
Tevens gaat de tenzoR cai eruit en komt er een originele airbox in met K&N vervangingsfilter. Toevallig tegen gekomen en wel handig omdat deze niet bij de auto zat bij aanschaf...
De cai gaat misschien de verkoop in en zit te denken aan een BMC airbox voor in de ATR....