Toyo R1R

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

ITR staat een tijdje stil, ben meer met de S2K bezig. Ik mis een S2K club in NL.

Ik ben op zoek naar RE-11S voor de S2K. De prijzen niet laag:
http://www.nengun.com/bridgestone/potenza-re-11s


Ken
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Hey Ken!

Wat voor maat zoek je?

Ik heb nog R888 18" rondom voor de S2000 liggen :wink: Des noods heb ik nog velgen bij :lol:
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Hoi Dimer, bedankt maar liever geen Toyo's (zeker geen 18"). :)
Ik wil liever de RE-11 of RE-11S in stock size, 205/55R16W en 225/50R16W.
Of anders de S001 binnenkort (opvolger RE-050A).


Ken jij een S2K club/forum in NL?
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Banden met luchtvracht laten sturen is prijzig. Beter per roeiboot.

De RE050A vervanger S001 staat ook op mijn lijstje voor nieuwe ATR banden.

Image
S001
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

ITR1689 wrote:ITR staat een tijdje stil, ben meer met de S2K bezig. Ik mis een S2K club in NL.

Ik ben op zoek naar RE-11S voor de S2K. De prijzen niet laag:
http://www.nengun.com/bridgestone/potenza-re-11s


Ken


Dat wordt aftikken joh?!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Holy shit dat (de RE11S) ziet er goed uit! Mijn twijfels zijn bij deze weg genomen. Dit wordt de volgende band! En de S001 is een serieuze kandidaat voor de nieuwe daily. Dankjewel Bridgestone 8)
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

ITR1689 wrote:Hoi Dimer, bedankt maar liever geen Toyo's (zeker geen 18"). :)
Ik wil liever de RE-11 of RE-11S in stock size, 205/55R16W en 225/50R16W.
Of anders de S001 binnenkort (opvolger RE-050A).


Ken jij een S2K club/forum in NL?


Er is wel een club volgens mij.. misschien weer Bart daar meer vanaf.
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

ITR1689 wrote:
Martin.O wrote:maarten,die bridgestone 555 heeft/had een oude racevriend van ons Ken maar na een rondje zolder nooit meer wat van gehoord


Hoi Martin/Maarten, die RE-55S is echt super, keiharde wangen, warmt snel op, heel veel grip op droog EN nat, maar helaas kan ik het niet bewijzen want ik kan niet zo goed rijden..... :(

De opvolger RE-11S schijnt nog beter te zijn.....


:zwaaien: Ken jochie ik dacht dat je onder een steen gekropen was :lol:

hoe is het met je ITR en ik zie je nergens meer op een evenement

over de banden:als ik de 16inch velgen van wilco had gekocht dan had ik er de RE 01R of de RE 11 genomen

Maarten : je moet een keer beginnen met racen en dan kan ik een book a track iedereen aanbevelen en over onze banden setup spreek ik je nog wel want zoveel kan ik niet typen
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Wat een teksten Martin!! :lol:

Je kunt ook meedoen met de NSX Club Zwitserland. Zij hebben ook een mooi programma.

March 31st Circuit du Nürburgring (Nordschleife) (D)

May 14th Circuit du Salzburgring (A)

July 15th Circuit de Dijon-Prenois (F)

August 6th – 7th Circuit Bugatti Le Mans (F) organised by le Porsche Club Genève

September 3rd-4th Circuit Enzo and Dino Ferrari à Imola (I)

September 16th – 17th Circuit de Dijon-Prenois (F)

October 30th Circuit de l’Anneau du Rhin (F)

November 21st - 22nd NSX FIESTA 2010 in Suzuka (J) to celebrate the 20th anniversary of the NSX, with a nice program to travel and visit Japan during 10 days


Het is wel duur, maar je rijdt dan wel bijna alleen. Het varieert tussen de 300.- en 600.-

l'Anneau du Rhin is 300.- en is ongeveer 700km rijden vanaf Amsterdam. Dijon-Prenois is EUR 400.- en ook ongeveer 700km rijden vanaf Amsterdam. Dijon is een kort circuit met veel hoogte verschil. Heel erg mooi!
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Katana wrote:Banden met luchtvracht laten sturen is prijzig. Beter per roeiboot.

De RE050A vervanger S001 staat ook op mijn lijstje voor nieuwe ATR banden.

Image
S001


Faakk, band is alleen voor 18 inch en groter...
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Ik ben nu ook aan het rondkijken voor nieuwe achterbanden. Voor zijn nog als nieuw, alleen achter niet echt meer :lol:

Ik kom uit op de POTENZA RE 050 A 295/35-18. De RE11(S) is er helaas niet in mijn maat. Maar de RE 050 A is ook een goede band.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Vandaag binnen gekomen..bridgestone potenza RE 050 xl
Morgen laten monteren en eens ff gaan genieten van die nieuwe zolen voor mijn 17" schoenen :-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Ik heb sinds een paar dagen de Toyo R1R op de auto liggen, en wil even de plus en min punten op een rij zetten.

Plus punten:
- Veel grip.
- Ligt heel strak op de weg.
- Presteerd uitstekend in regen.

Min punten:
- Neemt veel zooi de wielkasten in (dat hoor je).
- Prijs.


Ik heb tot nu toe nog weinig nadeligheid kunnen ontdekken aan deze banden, lawaai in de auto van de banden is minimaal tot niks. En ze geven voldoende grip. Wat ze doen bij wat extremer rij gedrag durf ik nog niet te zeggen.

Groetjes,
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
t0n
Posts: 137
Joined: Fri May 09, 2008 9:46 pm

Post by t0n »

Als het om de prijs gaat kan je eens bij ons kijken. Wij zijn een stuk goedkoper dan de rest met R1R. (geen reclame, puur als advies!)

Er rijden ondertussen veel klanten van ons met de R1R, paar deden er mee aan Time Attack, andere rijden met 400+ FWD Civics.. Niets dan lof van beide partijen, ze grippen echt debiel en slijten niet veel harder dan een zomer-sport band.
Locked