hmm morgen eens onder de auto kruipen even kijken of ik iets kan vinden, helaas geen put of brug thuis... Maar ook weer super thanks!mr. X wrote:Eerste wat bij mij op komt is je uitlaatspruitstuk. Die zit vast met een beugel vlak voor de katalysator ergens. Als die los is, of afgebroken is, kan dit een rare vibratie geven die alleen hoorbaar is bij een bepaald toerental. Dit kan zelf nog zo gevoelig zijn dat het alleen met koude motor merkbaar is.
Rikky - ITR #1649 Update p.41 Climatic Control
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Even een foto gezocht. Dit is dan wel onze Civic (EJ9) maar het principe is hetzelfde. Aan het OEM spruitstuk zit een beugel bevestigd met twee moeren.
Soms wil die beugels wel eens van het spruitstuk af scheuren en dat is dan alleen merkbaar bij een bepaald toerental. Ditzelfde geldt ook als de moeren los geraakt zijn.

Soms wil die beugels wel eens van het spruitstuk af scheuren en dat is dan alleen merkbaar bij een bepaald toerental. Ditzelfde geldt ook als de moeren los geraakt zijn.

mr. X wrote:Even een foto gezocht. Dit is dan wel onze Civic (EJ9) maar het principe is hetzelfde. Aan het OEM spruitstuk zit een beugel bevestigd met twee moeren.
Oke dankje dan weet ik waar ik op moet letten, ik zal meteen even foto's maken en het morgen laten weten of ik iets heb kunnen vinden.
Greetzz,
Ik haalde de skirts er elk jaar af dus zo erg kan het niet zijn daaronder...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Rikky wrote:Ik haalde de skirts er elk jaar af dus zo erg kan het niet zijn daaronder...
oh dan zal het allemaal wel mee vallen... Al moeten de rubbers wel vervangen worden deze zijn namelijk hard... Greetz,
Afgelopen zomer skirts eraf gehad en dorpels nog gepoetst en minimale oppervlakte roest weggehaald + beetje bijgespoten.. Voornamelijk bij de punten waar de pluggen van de sideskirts zitten. Dorpels zijn iig nog super imho.
Maar je mag ze er nog een keer afhalen als je dat nodig vindt :razz: . Dat van die "rubbers" hoort volgens mij zo.
Greetz Vincent
Afgelopen zomer skirts eraf gehad en dorpels nog gepoetst en minimale oppervlakte roest weggehaald + beetje bijgespoten.. Voornamelijk bij de punten waar de pluggen van de sideskirts zitten. Dorpels zijn iig nog super imho.
Maar je mag ze er nog een keer afhalen als je dat nodig vindt :razz: . Dat van die "rubbers" hoort volgens mij zo.
Greetz Vincent
Ja ik wil gewoon even kijken hoe het eruit ziet :wink:
Die rubbers doe ik wel wat ze zijn vortaan zo hard dat ze zeker door de lak heen zullen gaan schuren iets waar ik niet vrolijk van word :razz:
Knite Force wrote:Frotten rules!
Kom net uit de schuur, heb er weer 8 uur op zitten.
Als je het allemaal netjes doet beetje voor beetje, alles twee keer natrekken, invetten etc ben je toch stiekem veel meer tijd kwijt dan je in eerste instantie dacht.
Moraal van het verhaal; Haastige spoed is zelden goed. Je kan er beter wat meer tijd voor uit trekken dan een schroef van je ophanging vergeten.
mr. X wrote:"Knite Force":1916nqg1 wrote:Frotten rules!
Kom net uit de schuur, heb er weer 8 uur op zitten.
Als je het allemaal netjes doet beetje voor beetje, alles twee keer natrekken, invetten etc ben je toch stiekem veel meer tijd kwijt dan je in eerste instantie dacht.
Moraal van het verhaal]
Ja precies gewoon rustig aan en de tijd er voor nemen :wink: half werk is dubbel werk....
dankje voor de tip ik heb ze gemonteerd met vasalinecrxke wrote:pas op met die ventieldopjes, zeker kopervet tussensmeren! :wink:
raken anders na een tijdje vast, en dan draai je gewoon de rubber van je ventiel zelf in stukken uit elkaar, ik heb het voorgehad dus.. :evil:

haha dat is waarcrxke wrote:vaseline gaat wss ook wel, maar de hondagarage zei tegen mij kopervet. moet ook niet aan het rubber komen he, gewoon beetje aan de schroefdraad smeren en klaar :-)

no prob mate, je kan niet geloven hoe je jezelf ergert als je band megaplat staat, je staat aan een tankstation om hem op te pompen en je draait half die rubber eraf. en dan kan je nog verderrijden met je platte band op zoek naar een bandencenter voor nieuwe ventielen :lol: die ijzeren ventieldopjes waren er snel af, sindsdien zweer ik bij plastic 8)
crxke wrote:no prob mate, je kan niet geloven hoe je jezelf ergert als je band megaplat staat, je staat aan een tankstation om hem op te pompen en je draait half die rubber eraf. en dan kan je nog verderrijden met je platte band op zoek naar een bandencenter voor nieuwe ventielen :lol: die ijzeren ventieldopjes waren er snel af, sindsdien zweer ik bij plastic 8)
Wow dat is inderdaad behoorlijk klote ja....
Ik zelf hem al jaren stalen ventielen op mijn puch nooit problemen mee gehad, maar altijd beter voorkomen dan genezen!
Greetz,
Geven die dingen niet een paar gram onbalans in je wielen ? Je hangt nl een gewicht aan het wiel aan de buitenrand waar zo ongeveer ook de balanceerloodjes zitten. Plus dat er een gewicht aan je ventiel hangt te bungelen. Daar wordt het niet beter van.
Ik zou er lekker plastic op laten zitten. Plus dat ik het een beetje kitsch vind staan maar dat is mijn persoonlijke mening gebaseerd op smaak en daarover valt natuurlijk niet te twisten :-).
Groeten Vincent
Ik zou er lekker plastic op laten zitten. Plus dat ik het een beetje kitsch vind staan maar dat is mijn persoonlijke mening gebaseerd op smaak en daarover valt natuurlijk niet te twisten :-).
Groeten Vincent
Apex wrote:Geven die dingen niet een paar gram onbalans in je wielen ? Je hangt nl een gewicht aan het wiel aan de buitenrand waar zo ongeveer ook de balanceerloodjes zitten. Plus dat er een gewicht aan je ventiel hangt te bungelen. Daar wordt het niet beter van.
Groeten Vincent
Ik zelf ben er ook niet kapot van en het staat gewoon al op de planning van vanavond om ze weer om te ruilen naar de plastic ventieldopjes :wink: en kwa trillen op de snelweg moet ik je gek genoeg geleik geven... hij trilt en dat deed hij eerst nooit.
Ik deel je mening kwa kitsch, sommige auto's daar staat het echt onwijs op maar helaas hier niet.
Greetz,