RedSun wrote:Precies, de ST haalt dus ook de fabrieksopgave niet dus gaat het gelijk op.
klopt :wink:
Een originele Fiesta ST zet geen goed resultaat neer.
Ik sluit er mij bij aan dat wagens zelden hun originele specificaties halen.
Toch niet 0==> 100km/u
0==>1000meter zal wel al beter zijn.
i.v.m. g-tech:
Een g-tech geeft zéér vaak een té mooi resulaat,
omdat het meestal maar tot
96km/u meet (60mph) :idea:
En dat doet veel, want soms dien je bv nog eens op te schakelen,
om tot aan 100km/u
bij een stopwatch heb je o.a. een slecht resultaat,
omdat je nog "reactietijd" moet inrekenen.
Je vertrekt en dan moet je nog "start" induwen.
-Een g-tech begint pas te meten als de chauffeur begint te rijden :idea:
Op officiële sprints zal je weeral een "minder goede tijd" hebben als een hebben,
omdat je hier weeral "reactietijd" t.o.v. de startlichten moet inrekenen.
de chauffeur met de snelste "reactijd" heeft dan zogezegd een snellere wagen.
Tijden verschillen ook van g-tech tot g-tech meter...
al die kleine seconden maken veel uit op tijd :wink:
ps:
Mijn laatstgemeten tijden, met de volledig getunede Fiesta ST:
('k vind ze alleszins niet slecht)
Little VIPER wrote:
60mph is 0==> 96km/u
Met een beetje geluk moet je dan ook maar 1 keer schakelen,
omdat je niet tot 100km/u moet rijden.
Dus is dat ook tijdswinst :wink:
gemeten met de G-tech van 'fonny GSI':
Test is gedaan op SPRINT-programma "track" :wink:
0==> 100km/u = 6,7 (3 x!) :twisted:
0==> 100km/u = 7,8 (1 x) t.g.v. véél spinning & 1 seconde stilstand
0==> 400m = 15,4sec.
0==> 400m = 15,8
We hebben zelfs de "gevoeligheid" aangepast.
Resultaat bleef hetezelfde :shock:
Met dezelfde G-tech hebben we de Fiesta 1.6i S van "steven S" getest.
dit was 10,2 & 10,5sec. voor 0==> 100km/u
Greets!