Specificaties nieuwe Forcus RS bekend

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

:shock: :o ops:

Ik vind dit wel gek.

stel dat je in Dubai woont en denk ik neem er een om de banden mee te vervoeren 8)

Nou dan kan je niet eens bij de stoplichten stoppen met 42 graden celcius.

ik vind dat Ford het in iedergeval intensief had moeten testen om deze problemen te voorkomen!
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Schijnt alleen bij enkele te zijn.
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

slydawg wrote:Schijnt alleen bij enkele te zijn.

Amai, straf.

Van waar komt die quote?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Van extreme machines forum.
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

slydawg wrote:Van extreme machines forum.

Op het fordclub.be forum had ik daar iets over gelezen.
Maar toen zouden de wagens nog in volle testfase zijn geweest op testcitcuit Ford, in Lommel (België)

Op Fordclub.be zijn er zo 'n 10-tal eigenaars en zijn super tevreden.

Maar zoals je zegt,
Het kan natuurlijk bij iemand anders zijn voorgevallen (?)
ikelfkens
Posts: 43
Joined: Sat Sep 13, 2008 11:53 am

Post by ikelfkens »

RedSun wrote:0-100 in 5,9 sec

can you say '98 EK9?



Ja de racebase, geen interieur met een jap van 3 kilo...

Anders is het gewoon 6.5 sec... Ook niet slecht :-)

Maar een EK9 met B18C-R.. das een ander verhaal :-)
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

ikelfkens wrote:
RedSun wrote:0-100 in 5,9 sec

can you say '98 EK9?



Ja de racebase, geen interieur met een jap van 3 kilo...

Anders is het gewoon 6.5 sec... Ook niet slecht :-)

Maar een EK9 met B18C-R.. das een ander verhaal :-)


General stats for EK9 Honda Civic Type-R
Honda EK9 Civic Type R
Length / Width / Height (mm) 4185 / 1695 /1360
Minimum Ground Clearance (mm) 135
Curb weight (kg) 1090
Displacement (cc) 1595
Horsepower (PS/rpm) 185 / 8200
Torque (KGM/rpm) 16.3 /7500

Detailed EK-9 specs


Performance figures for JDM Honda Civic Type-R
Have you ever wondered how fast the Honda Civic Type-R is in a straightline ? In the May 1998 issue of UK's Performance Car, a true JDM Honda Civic Type-R was tested in a special hot-hatches feature. The figures attained will send shivers down any of our competitor's spines.

A listing of some of the critical standing acceleration numbers are as follow: Distance Time
0-60mph : 5.7 seconds
0-100mph: 17.5 seconds
0-1/4mi 15.0 seconds at 94mph


Top speed was not tested as all JDM Hondas are speed limited to around 180-190kph.

The Civic Type-R bested the UK version of the Honda Integra Type-R which has a derated 190hp engine (and similar quad headlights front facial of the US version). The UK's Integra Type-R obtained values of around 6.2seconds for the 0-60mph dash but a faster 17.1 seconds for the 0-100mph dash. However, the Integra Type-R was not fully run-in at the time of its test.

Nana korobi ya oki
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Sorry S, maar je gaat toch niet in twijfel trekken wat de eigenaar van een EK9 zelf over de auto zegt? Die lijkt me het toch echt het beste te weten.

Fabriek specs zijn leuk maar er zijn weinig auto's die dat überhaupt halen, laat staan een (laten we reëel zijn) 10 jaar oude auto.
Met de ideale condities en een lichtgewicht rijder geloof ik best dat de CTR een moordmachine is, maar laten we ons nou niet gelijk rijk rekenen :-).
En geloof me, ik zou ook liever zeggen dat elke Honda sneller is dan de competitie maar in een rechte lijn is dat toch niet altijd het geval.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Precies, de ST haalt dus ook de fabrieksopgave niet dus gaat het gelijk op.

En zeg nou zelf, wie heeft de 0-100 tijden van zijn eigen auto wel eens getest met de stopwatch in de hand?

Dit is specs vergelijken, fabrieksopgaves, kloppen 99% van de tijd niet, ben ik met je eens, maar mijn punt was dat de EK9 dit 10 jaar geleden al op papier had. De ST komt net kijken.
Nana korobi ya oki
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

RedSun wrote:En zeg nou zelf, wie heeft de 0-100 tijden van zijn eigen auto wel eens getest met de stopwatch in de hand?

Uh wij haha.
Maar dat is ook niet kloppend hoor. Je zou precies moeten drukken op 100 wat al bijna niet mogelijk is en dan je reactie snelheid nog...
S2K is sneller dan opgave... Wij hebben gemiddeld 5.4 sec - 100 gemeten...
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Een standaard S2K 5,4 sec laat me niet lachen, filmpjes genoeg van integras die even snel optrekken dan een S2K met 30 pk minder.
Nu ja de eerste S2K die standaard 240 pk haalt op de rollen moet ik nog wel zien.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Sinister wrote:Een standaard S2K 5,4 sec laat me niet lachen, filmpjes genoeg van integras die even snel optrekken dan een S2K met 30 pk minder.
Nu ja de eerste S2K die standaard 240 pk haalt op de rollen moet ik nog wel zien.

Vast geen standaard integra's dan. Hangt ook van de bestuurder af.
Ach dan geloof je het niet.
Wat ik net al zei, het is zowiezo moeilijk om het precies te meten.
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Een S2000 is nog altijd sneller dan een ITR . daarvan zijn ook genoeg filmpjes op youtube te zien. ( alleen geloof ik ook niet dat de S2000 in 5,4 de 100 aantikt.)

Een Ek9 die standaard onderd de 6,0 sec :lol: :lol: :lol: :stampen: :slaan:


Het verbaasd me nog steeds dat sommigen hier vol overtuiging in hun eigen waanzin geloven!

can you say dream on!!!!
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

g-unit wrote:Een S2000 is nog altijd sneller dan een ITR. daarvan zijn ook genoeg filmpjes op youtube te z :stampen: :slaan: ien.

Een Ek9 die standaard onderd de 6,0 sec :lol: :lol: :lol: :stampen: :slaan:


Het verbaasd me nog steeds dat sommigen hier vol overtuiging in hun eigen waanzin geloven!

can you say dream on!!!!

Ik weet het goed gemaakt... Regel een standaard EK9, of als dat niet lukt, Ivo heeft een EK9 die is dan wel niet standaard, maar daar wil ik best tegen 0-100 rijden met de S2K, kijken wie er sneller is.
Als iemand een standaard ITR regelt, dan regel ik wel een standaard EP3 en NSX.

Zijn we meteen van het gezeik af.

Een paar coureurs naar keuze die wisselen zodat het daar niet aan kan liggen...

Ohja en een afgesloten terrein want aan streetracing doen we hier niet!
Ik kan waarschijnlijk wel vliegbasis Gilze Rijen regelen.
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Lijkt me een interessante race!!

Alleen durf ik nu al mijn geld op in te leggen dat de S2000 geen 5,4 sec naar de 100 haalt en de Ek9 in 5,7 is helemaal een fabbeltje.

Een jaguar Xkr doet de 100 met moeite in 5,7 sec.

ik durf te wedden dat mijn huidige standaard Leon cupra die op papier het maar in 6,4 sec doe sneller naar de 100 is dan al die auto's behalve de NSX dan.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

g-unit wrote:Lijkt me een interessante race!!

Alleen durf ik nu al mijn geld op in te leggen dat de S2000 geen 5,4 sec naar de 100 haalt en de Ek9 in 5,7 is helemaal een fabbeltje.

Een jaguar Xkr doet de 100 met moeite in 5,7 sec.

ik durf te wedden dat mijn huidige standaard Leon cupra die op papier het maar in 6,4 sec doe sneller naar de 100 is dan al die auto's behalve de NSX dan.

Ik zeg niet dat ze die 5.4 of 5.7 halen. Maar dan kunnen we eindelijk eens kijken wie er sneller op de 100 zit.

En neem jij je Leon dan mee :wink:
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

RedSun wrote:Precies, de ST haalt dus ook de fabrieksopgave niet dus gaat het gelijk op.

klopt :wink:
Een originele Fiesta ST zet geen goed resultaat neer.

Ik sluit er mij bij aan dat wagens zelden hun originele specificaties halen.
Toch niet 0==> 100km/u

0==>1000meter zal wel al beter zijn.

i.v.m. g-tech:
Een g-tech geeft zéér vaak een té mooi resulaat,
omdat het meestal maar tot 96km/u meet (60mph) :idea:
En dat doet veel, want soms dien je bv nog eens op te schakelen,
om tot aan 100km/u

bij een stopwatch heb je o.a. een slecht resultaat,
omdat je nog "reactietijd" moet inrekenen.
Je vertrekt en dan moet je nog "start" induwen.

-Een g-tech begint pas te meten als de chauffeur begint te rijden :idea:

Op officiële sprints zal je weeral een "minder goede tijd" hebben als een hebben,
omdat je hier weeral "reactietijd" t.o.v. de startlichten moet inrekenen.

de chauffeur met de snelste "reactijd" heeft dan zogezegd een snellere wagen.

Tijden verschillen ook van g-tech tot g-tech meter...

al die kleine seconden maken veel uit op tijd :wink:

ps:
Mijn laatstgemeten tijden, met de volledig getunede Fiesta ST:
('k vind ze alleszins niet slecht)
Little VIPER wrote:
60mph is 0==> 96km/u
Met een beetje geluk moet je dan ook maar 1 keer schakelen,
omdat je niet tot 100km/u moet rijden.
Dus is dat ook tijdswinst :wink:

gemeten met de G-tech van 'fonny GSI':
Test is gedaan op SPRINT-programma "track" :wink:

0==> 100km/u = 6,7 (3 x!) :twisted:
0==> 100km/u = 7,8 (1 x) t.g.v. véél spinning & 1 seconde stilstand

0==> 400m = 15,4sec.
0==> 400m = 15,8


We hebben zelfs de "gevoeligheid" aangepast.
Resultaat bleef hetezelfde :shock:

Met dezelfde G-tech hebben we de Fiesta 1.6i S van "steven S" getest.
dit was 10,2 & 10,5sec. voor 0==> 100km/u
Greets!
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

g-unit wrote:
Een Ek9 die standaard onderd de 6,0 sec :lol: :lol: :lol: :stampen: :slaan:


Het verbaasd me nog steeds dat sommigen hier vol overtuiging in hun eigen waanzin geloven!

can you say dream on!!!!


Voor de zoveelste keer: LEES EENS WAT ER STAAT VOOR JE IETS SCHRIJFT!!

Ik zeg niet dat een standaard EK9 onder de zes zit, de fabrieksopgave geeft dat aan, net als bij de ST. Dat beide niet kloppen ben ik met je eens zoals ik dat al met X eens was.
Nana korobi ya oki
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Ik zou zeggen komen jullie allemaal maar naar de drag strip volgend jaar, daar wordt er niet met stopwatch gemeten maar echte tijdwaarnemings materiaal. Dan zullen we zien wat wat is.

Dan zullen we ook zien hoeveel er aan de rijder ligt en hoeveel aan de auto. Kijken hoeveel er gewoon consequente tijden neerzetten.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Achja, er zijn altijd mensen die plezier ervaren aan "de mijne is groter" discussies.
Locked