CyRaX....ITR --> ** Nieuwe Recaro's **

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Eerste dingetjes zijn gedaan, met als grootste de b16a2 eruit gehaald. Zie pics;

Verder een leuke deal met de lokale honda dealer gemaakt......wat een boel gemak met zich meebrengt..... ;) 8)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Heerhugowaard/ Zwaag!!

Jou kom ik dus vast een keertje tegen :lol:

Goed bezig :thumbs:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Moet wel een hele goeie deal zijn met Welman dat je zo'n foeilelijke sticker op je auto plakt :D
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

g-unit wrote:Heerhugowaard/ Zwaag!!

Jou kom ik dus vast een keertje tegen :lol:

Goed bezig :thumbs:


Ik zie jou af en toe (denk ik) weel eens rijden! :wink:
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

roblom wrote:Moet wel een hele goeie deal zijn met Welman dat je zo'n foeilelijke sticker op je auto plakt :D


Lol...


PS: Aanstaande vrijdag wordt de b18c spec R erin gelepeld~!
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Image[/img]
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

CyRaX wrote:
g-unit wrote:Heerhugowaard/ Zwaag!!

Jou kom ik dus vast een keertje tegen :lol:

Goed bezig :thumbs:


Ik zie jou af en toe (denk ik) weel eens rijden! :wink:

Zou best kunnen rij dagelijks door HHW. Wat is you daily drive?
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

roblom wrote:
CyRaX wrote:
g-unit wrote:Heerhugowaard/ Zwaag!!

Jou kom ik dus vast een keertje tegen :lol:

Goed bezig :thumbs:


Ik zie jou af en toe (denk ik) weel eens rijden! :wink:

Zou best kunnen rij dagelijks door HHW. Wat is you daily drive?


Heb er 3.... :o ops:
Groene EK3
CW ITR
Zwarte eg6

Vanaf vrijdag zal ik meestal in de eg6 rijden.
Nu ITR en EK3 evenveel :wink:
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Ja........rolkooi wordt er binnenkort (in ieder geval vóór 8 maart is de planning) ingezet!
Wordt bij de jongens van Biesheuvel gedaan......dus binnenkort dash eruit en de stoelen en de zijramen....en dan een klimrek erin 8)
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Ik KEN die sleutelaar ergens van............ 8)
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Update (een beetje laat maar goed, en de pics volgen nog):

Omdat dit voor mij de eerste swap was, liepen er een paar dingen niet geheel naar wens....maar dat is allemaal goed gekomen.

Toen het blok binnen was, heb ik de JDM b18c motorkabelboom van de motor afgehaald, en deze vervangen voor een EDM b16a2 motorkabelboom.
Tijdens dit werk de volgende probleempjes tegengekomen:

* De groene stekker van de dynamo past niet op een b18c dynamo
* De injectoren van de b18c passen niet op de a2 kabelboom --> dus a2 injectoren erin
* De onsteking van een b18c bestaat uit 2 stekkers, de a2 uit 1....dus dat omsolderen

Ondertussen de volgende dinkies besteld bij de dealer omdat alles er nu toch afligt:
* 4 nieuwe OEM ashoezen
* nieuwe OEM distributieriem en spanrol
* 4 OEM bougies nieuw
* Exedy stage 1 clutch
* Nieuwe motorsteun bakzijde
* OEM nieuw ITR kleppendeksel
* b16a2 injectoren gereinigd
* Blok netjes gemaakt
* Nieuwe olie, MTF3 en koelwater
* Enzovoorts.....

Al met al een leuke en leerzame ervaring, die vast en zeker beter had kunnen gaan, maar ach.....voor de eerste keer vind ik het OK. :drive2: :up:


Dit weekend gaat de swap de wagen in, dan alle a2 stekkers op de a2 stekkers klikken (nu lekker makkelijk :lol: :lol: ).....vloeistoffen erin....nogmaals checken of alles vast en goed zit.....dan een b18 map de ECU in....dan afstellen met Frank....dan een weekje ongeveer rijden.....en dan de kooi erin.
En dan is het leuk geweest.....tijd voor een k24-k20 hybrid in de ITR :devil:
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Eindelijk, de b18c hangt erin, en de wagen zojuist opgehaald @ Biesheuvel.....maw...de rolkooi zit er ook in.... :D

Binnenkort foto's, en het gehele verhaal, met wat aparte dingen... :roll:
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Post by Maskertje »

Mooi, dus hij is voor grotendeels af?


Mooie unicorn (poster)! :D :D
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Een week of 5 geleden de JDM b18c swap opgehaald bij RSP. De swap in de achterbak v/d EK3 gepropt, ingepakt, vastgezet en weer op weg naar huis.

Image

De swap afgeleverd bij Drift Parts.... :up: , en naar huis om slaappie te doen.

De volgende paar dagen ivm m'n werk (opstarten van een nieuwe fabriek) geen tijd gehad om eraan te werken.

Hierna de volgende dingen vervangen aan de b18c:

* 4 nieuwe OEM ashoezen
* nieuwe OEM distributieriem en spanrol
* 4 OEM bougies nieuw
* Exedy stage 1 clutch
* Nieuwe motorsteun bakzijde
* OEM nieuw ITR kleppendeksel
* b16a2 injectoren gereinigd
* Blok netjes gemaakt
* Nieuwe olie, MTF3 en koelwater
* Enz....

De dagen erop bezig met de Japanse kabelboom eraf halen, en een EDM b16a2 motorboom erop gezet.
Hierbij loop je onder andere tegen de volgende dingen aan:
* Stekkers van de onsteking passen niet op de b18c onsteking, dus omgesoldeerd
* MAP sensor van een eg6 zit op het schutbord....en die van de een b18c op het inlaatspruitstuk, dus eg6 MAP weggehaald, en de stekker omgezet
* B18c spruit past niet op b16a2 katvervanger, dus tijdelijk m'n b18c6 spruit erop, en de katvervanger verlast.

Hierna samen met Frank B (you rock~!) de b18c vanaf Welman terug naar Eric @ Driftparts gebracht (met de motorbok over de weg gereden :hihi: )

Toen rustig begonnen met inbouwen (geen foto's van) met als uiteindelijk resultaat:

Image

Na het inbouwen de motor gestart, welke na de eerste startpoging aansloeg, maar na 3 seconden weer af.
De 2de keer.....starten en lopen :up: .
Helaas is starten op een b16 benzinemap niet optimaal, maar eenmaal warm was het ok.

Wel 2 foutcodes, te weten 5 en 6. (ECT en MAP).
Na wat heen en weer gebel naar Ton en Gaskleppie (bij deze alvast dank voor de service en hulp...**respect**) het MAP probleem opgelost.
ECT was een fout van mij, aangezien je 1 stekker overhoudt als je swapt naar b18c.....en ik had dus de verkeerde op de ECT sensor geklikt....*oops* :doc:

Hierna werderom Gasklep gebeld (thanks voor alles), aangezien er iets vreemd met de temperatuur van het blok gebeurde....en wel het volgende. Terwijl ik reed (uiteraard heel rustig aangezien er nog een b16 map in zat) viel zomaar willekeurig de temperatuur naar koud?
Na wat discussie besloten om de thermostaat te gaan vervangen.....en jahoor, wat ik toen zag toen ik deze eruit haalde: Een steen die muurvast zat in het thermostaathuis....

Image

Image

Toen maar eens Ton gebeld. Dit (alsmede wat heel kleine andere dingen) naar wens opgelost. Nogmaals dank :up:

En toen werd het dus tijd voor de rolkooi. De gehele auto leeg gehaald. Toen wagen vorige week zaterdag naar Biesheuvel gebracht, en vandaag dus weer opgehaald met de vrachtwagen.
Ben zeer tevreden over het resultaat. Zie pics:

Image

Image

Image

Image

Image


Wat nu nog te doen?

* De kooi ontvetten, primeren en wit verven
* Dashboard weer inbouwen, en de dashsteunen verplaatsen en weer vastlassen
* Stoelen weer monteren, en de riemen aan de bars vastmaken
* Alles electrisch aansluiten
* Naar Gaskleppie en afstellen

En dan....op naar Assen en een dagje racen met de Vijverberg troffee!
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Maskertje wrote:Mooi, dus hij is voor grotendeels af?


Mooie unicorn (poster)! :D :D


Bijna af ja...... :wink:
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Quality work!
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Benjdmin wrote:Quality work!


Thnx....still a lot of work needs to be done.

Modified the 2 dash supports today......hell of a job.
They now look ok to me, so soon we can start putting in the dash. :razz:
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

En toen was er een dashboard..... :bop:

Image

Image

Image

Image

Na 1 dag werk het dashboard er weer in gekregen.
Eerst de 2 zijsteunen aangepast.....toen steeds stukje bij beetje iets uit het dashboard gedremeld, met bovenstaand als resultaat.

Toen alles weer aangesloten, en 1 van de 2 kuipstoelen erin geplaatst. Hierna motor gestart.....geen foutcodes of andere vreemde dingen..... :up:
Nog een paar kleine dingen afmaken, zoals de zijramen er weer in, de kooi nogmaals in de RVS primer zetten, en dan spierwit aflakken.
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Thnx.... :cooldance:

Weer een stapje verder gekomen. De laatste dingen in het interieur gemonteerd, alsmede de rolkooi afgelakt met hoogglans. Ben er best tevreden over.
Er zijn nieuwe zijruiten geplaatst, en verder hebben we van het weekend de JDM ITR RVS 2,5" header en de katvv geplaatst.

Plannen zijn nog:
* ITR radiateur monteren (mocht het nodig zijn)
* A'PEXi World sports cat-back
* Camera-steun plaatsen in de wagen om alle plezier op 't circuit terug te kunnen kijken
* De wagen 2 cm omhoog schroeven
* Wielkuip vervangen

Hierna rest in principe alllen nog het afstellen.
Ook de auto eindelijk weer eens kunnen wassen.... :doze:

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Zo......ding is afgesteld, en het gaat hard!
Ben haast "geschrokken" van het vermogen in elke versnelling en het koppel.
Ondanks dat ik ook in een ITR rij.....dit is toch echt andere koek!

Frank: Bedankt :thumbs:
Locked