Een week of 5 geleden de JDM b18c swap opgehaald bij RSP. De swap in de achterbak v/d EK3 gepropt, ingepakt, vastgezet en weer op weg naar huis.
De swap afgeleverd bij Drift Parts.... :up: , en naar huis om slaappie te doen.
De volgende paar dagen ivm m'n werk (opstarten van een nieuwe fabriek) geen tijd gehad om eraan te werken.
Hierna de volgende dingen vervangen aan de b18c:
* 4 nieuwe OEM ashoezen
* nieuwe OEM distributieriem en spanrol
* 4 OEM bougies nieuw
* Exedy stage 1 clutch
* Nieuwe motorsteun bakzijde
* OEM nieuw ITR kleppendeksel
* b16a2 injectoren gereinigd
* Blok netjes gemaakt
* Nieuwe olie, MTF3 en koelwater
* Enz....
De dagen erop bezig met de Japanse kabelboom eraf halen, en een EDM b16a2 motorboom erop gezet.
Hierbij loop je onder andere tegen de volgende dingen aan:
* Stekkers van de onsteking passen niet op de b18c onsteking, dus omgesoldeerd
* MAP sensor van een eg6 zit op het schutbord....en die van de een b18c op het inlaatspruitstuk, dus eg6 MAP weggehaald, en de stekker omgezet
* B18c spruit past niet op b16a2 katvervanger, dus tijdelijk m'n b18c6 spruit erop, en de katvervanger verlast.
Hierna samen met Frank B (you rock~!) de b18c vanaf Welman terug naar Eric @ Driftparts gebracht (met de motorbok over de weg gereden :hihi: )
Toen rustig begonnen met inbouwen (geen foto's van) met als uiteindelijk resultaat:
Na het inbouwen de motor gestart, welke na de eerste startpoging aansloeg, maar na 3 seconden weer af.
De 2de keer.....starten en lopen :up: .
Helaas is starten op een b16 benzinemap niet optimaal, maar eenmaal warm was het ok.
Wel 2 foutcodes, te weten 5 en 6. (ECT en MAP).
Na wat heen en weer gebel naar Ton en Gaskleppie (bij deze alvast dank voor de service en hulp...**respect**) het MAP probleem opgelost.
ECT was een fout van mij, aangezien je 1 stekker overhoudt als je swapt naar b18c.....en ik had dus de verkeerde op de ECT sensor geklikt....*oops* :doc:
Hierna werderom Gasklep gebeld (thanks voor alles), aangezien er iets vreemd met de temperatuur van het blok gebeurde....en wel het volgende. Terwijl ik reed (uiteraard heel rustig aangezien er nog een b16 map in zat) viel zomaar willekeurig de temperatuur naar koud?
Na wat discussie besloten om de thermostaat te gaan vervangen.....en jahoor, wat ik toen zag toen ik deze eruit haalde: Een steen die muurvast zat in het thermostaathuis....
Toen maar eens Ton gebeld. Dit (alsmede wat heel kleine andere dingen) naar wens opgelost. Nogmaals dank :up:
En toen werd het dus tijd voor de rolkooi. De gehele auto leeg gehaald. Toen wagen vorige week zaterdag naar Biesheuvel gebracht, en vandaag dus weer opgehaald met de vrachtwagen.
Ben zeer tevreden over het resultaat. Zie pics:
Wat nu nog te doen?
* De kooi ontvetten, primeren en wit verven
* Dashboard weer inbouwen, en de dashsteunen verplaatsen en weer vastlassen
* Stoelen weer monteren, en de riemen aan de bars vastmaken
* Alles electrisch aansluiten
* Naar Gaskleppie en afstellen
En dan....op naar Assen en een dagje racen met de Vijverberg troffee!