Rare voor- en nadelen bezit Type-R! Vul aan...

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Grootste nadeel van een sportieve Honda bij sportauto 'puristen' is dat Honda bij deze jongens word gezien als een "Johny" auto, niet leuk wel waar, dan spreek over kennissen die auto's rijden en kunnen betalen van 100K

genesis
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

genesis wrote:Grootste nadeel van een sportieve Honda bij sportauto 'puristen' is dat Honda bij deze jongens word gezien als een "Johny" auto, niet leuk wel waar, dan spreek over kennissen die auto's rijden en kunnen betalen van 100K

genesis


:lol: Nog geen last van gehad
ATR 270
Posts: 174
Joined: Sun Jun 03, 2007 10:00 pm

Post by ATR 270 »

Katana wrote:
genesis wrote:Grootste nadeel van een sportieve Honda bij sportauto 'puristen' is dat Honda bij deze jongens word gezien als een "Johny" auto, niet leuk wel waar, dan spreek over kennissen die auto's rijden en kunnen betalen van 100K

genesis


:lol: Nog geen last van gehad


gelukkig heb ik ook geen kennissen met 100k-euro auto's :twisted:
black3606
Posts: 25
Joined: Sun Apr 23, 2006 4:02 pm

Post by black3606 »

Voordeel: erachter komen dat je 100k auto meer verbruikt dan je type-R. Nadeel: honda? ben jij zo'n vasten fjoerius mannetje haha!
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Apex wrote:- Een achterruitenwisser ! Dat heb ik echt gemist bij de civic.


Ik heb dat ding net verwijderd, zit er niet uit op een coupé , verstoord het lijnenspel van de auto :wink:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Rechter-raam die niet in één keer naar beneden gaat als men het knopje één keer in drukt.

En wat ik echt zeer vervelend vind is dat de stoelen niet in de positie terug gaan waar ze stonden als je iemand achterin laat. Dit deed de ITR wel, maar de CTR springt terug in de meest rechte stand.
Nu is dit voor de bestuurders stoel geen probleem (ik zit in de rechtste stand) maar de bijrijders stoel vind men altijd zo recht staan en ik vind het op mijn beurt weer niet zo prettig als ze die leuning 10 talle keren moeten verzetten.
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

mr. X wrote:Nu is dit voor de bestuurders stoel geen probleem (ik zit in de rechtste stand) maar de bijrijders stoel vind men altijd zo recht staan en ik vind het op mijn beurt weer niet zo prettig als ze die leuning 10 talle keren moeten verzetten.


wat maakt dat nou weer uit?
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

ee8 wrote:
mr. X wrote:Nu is dit voor de bestuurders stoel geen probleem (ik zit in de rechtste stand) maar de bijrijders stoel vind men altijd zo recht staan en ik vind het op mijn beurt weer niet zo prettig als ze die leuning 10 talle keren moeten verzetten.


wat maakt dat nou weer uit?


Dat is toch vervelend? Als ik passagiers heb, moet ik de stoel weer goed instellen..Je hebt systemen, dan gaat je stoel helemaal naar voren, en dan klap je hem terug, en komt ie op de oude stand terug...
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

Verder: geen variabele interval op ruitenwisser, vond ik erg handig.
Afwerking achter dashboard(of eigenlijk geen afwerking)
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Denk dat mensen met een 100K auto het ene zier interesseert wat hun auto verbruikt. :wink:

Genesis
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

voordeel dat mensen met vreemde merken op het circuit steeds meer rekening met je gaan houden
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Martin.O wrote:voordeel dat mensen met vreemde merken op het circuit steeds meer rekening met je gaan houden


Dat is niet vreemd ook met de ronde tijden die jij rijdt :wink: (4de tijd in Time Attack met minder dan de helft van het vermogen van de nummers 1,2 en 3, chapeau hoor 8) )

Genesis
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Dat ik er nog geen heb.
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

S.J. wrote:Dat ik er nog geen heb.


Dat is misschien wel een voordeel voor alle andere weggebruikers in Nederland. :wink:
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Hard rijden doe je alleen op momenten waar het kan naar mijn idee.
Niels
Posts: 156
Joined: Fri Sep 21, 2007 7:17 pm

Post by Niels »

Langzaam rijdend kun je ook genoeg veroorzaken :wink:
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

in een mercedes zou ik wel langzaam gaan rijden en de hele verkeer ophouden maar met een type r zou ik dat nooit doen, vraag me niet waarom
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Verwarmingsknop is ook vervelend.

Als je hem op warm draaid wil hij niet altijd blijven staan waar je hem neerzet en schiet hij een paar standjes terug.
Iemand die zich hier ook in kan vinden?
Niet echt een nadeel, maar ik denk gooi het eens in de groep :wink:

Schakelprobleem is na het vervangen van de versnellingsbak olie een groot deel verholpen.
Bij koud wegrijden gaat hij er beter in, maar het is niet helemaal over.
Echter bij een warme motor met fors opschakelen van een naar 2 is er wel een hele verandering. Het vertrouwen is weer helemaal terug.
En ook het schakelen in alle andere versnellingen is nu zijden zacht geworden.

Nu weet ik niet of het komt door de MTF 3 olie, of doordat de oude olie wellicht al 3 jaar oud was.
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

mr. X wrote:Verwarmingsknop is ook vervelend.

Als je hem op warm draaid wil hij niet altijd blijven staan waar je hem neerzet en schiet hij een paar standjes terug.
Iemand die zich hier ook in kan vinden?
Niet echt een nadeel, maar ik denk gooi het eens in de groep :wink:

Schakelprobleem is na het vervangen van de versnellingsbak olie een groot deel verholpen.
Bij koud wegrijden gaat hij er beter in, maar het is niet helemaal over.
Echter bij een warme motor met fors opschakelen van een naar 2 is er wel een hele verandering. Het vertrouwen is weer helemaal terug.
En ook het schakelen in alle andere versnellingen is nu zijden zacht geworden.

Nu weet ik niet of het komt door de MTF 3 olie, of doordat de oude olie wellicht al 3 jaar oud was.


In de nieuwe CTR lijkt het minder te worden (of ik zet meer kracht als ik hem in zijn 3 wil hebben)

Dat er niks gebeurt als je op de start knop drukt!
(het lijkt wel oftie vaststaat) Druk je gelijk erna weer niks aan het handje.
Toch effe langs de dealer deze week.
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

mr. X wrote:Verwarmingsknop is ook vervelend.

Als je hem op warm draaid wil hij niet altijd blijven staan waar je hem neerzet en schiet hij een paar standjes terug.
Iemand die zich hier ook in kan vinden?


Vreemd, ik dacht dat ik de enige was. Maar jij hebt dit dus ook? Dacht eerst dat het gewoon stroef ging. Maar misschien is dat gewoon normaal dus. :razz: Alhoewel het wel soepeler zou moeten gaan, vind ik!
Locked