BZRKbb2

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
mr. X

Post by mr. X »

BZRKbb2 wrote:VTEC!!!

Dankzij Sylvester (Mydogisgone)... muchos gracias!
Na VEEL ellende... missend ringetje voor manual tensioner swap (bedankt Honda dealer... en het niet dubbelchecken van moi *schaam*)... aanlopende distributieriem daardoor... oplossen... verzopen blok... overleden ontsteking... nieuwe onsteking... vtec draden eindelijk goed leggen (ipv ghetto 4 life)... eindelijk 200pk onder m'n rechtervoet...

Ik ga nu slapen...

:lol:

Is een beetje laat voor je, niet? :D
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Na constante ergernis en constant gekloot blijkt het haper probleem (ja ik had een haper probleem) te liggen aan de bougiekabels. Ik heb de kabels die ik op m'n H23 had zitten ook op de H22 gezet... Nou blijkt dus dat hier toch verschil in zit (althans in productnr's)

Wat wil nou het geval, de kabels willen los komen (aan de bougiekant). Dus na een fijn stukje rijden, maar vooral door het terugschakelen voor bochten en drempels en dan weer optrekken, kruipen de afsluitdoppen langzaam omhoog. Hierdoor wordt de afstand tussen kabel en bougie groter en de stroom komt niet meer zo makkelijk waar die moet zijn. Daardoor krijg je dus gestotter en gehaper, als je de kabels weer aandrukt dan kan je gewoon weer vrolijk soepel verder rijden, maar na een x aantal km's moet je toch echt weer alles aanduwen.

Heb dus nu een setje NGK blue wires voor H22 besteld en hoop hiermee dit opgelost te hebben. Net ook even bij Showoff geweest om het volgende op te halen:

Image
Image
Image

Volgende stappen:
- Toe arms monteren
- Auto nog rondom 1cm omlaag
- Hele zooi uitlijnen
- Brandstofdrukregelaar van H23 op de H22 monteren
- Ergens geld vandaan toveren
RedSun

Post by RedSun »

NAIS!

Wat een gezeik met die kabels man.....
Nana korobi ya oki
HondArd

Post by HondArd »

BZRKbb2 wrote:Volgende stappen:
....
- Ergens geld vandaan toveren

Ik ken het probleem :lol:
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Ze zijn eindelijk compleet...
Image
Image
Image

En ook hopelijk van de ploppende bougiekabels af dankzij deze krengen...
Image
Image
Image
Image
mr. X

Post by mr. X »

Nice dude!

En die super originele kleppendeksel :thumbs:
Nu vloeken de kabels een beetje met het kleppendeksel but who cares :D
Benjdmin

Post by Benjdmin »

All the right parts, beautifully done!

Keep it up. :thumbs:
D-Rex

Post by D-Rex »

Goed bezig weer :thumbs:
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Kleppendeksel wordt toch nog een keer opnieuw gedaan... heb nog een reserve liggen, waar ik dus wat meer tijd aan zal besteden.

Misschien iets totaal anders of andere kleurstelling
RedSun

Post by RedSun »

Nais!
Nana korobi ya oki
HondArd

Post by HondArd »

BZRKbb2 wrote:Kleppendeksel wordt toch nog een keer opnieuw gedaan... heb nog een reserve liggen, waar ik dus wat meer tijd aan zal besteden.

Misschien iets totaal anders of andere kleurstelling

Wit met blauw? Maar goed bezig verder :thumbs:
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Na wat probleempjes met remmerij e.d. en dat opgelost te hebben dacht ik... mooi, circuittijd!

DUS NIET!

Net beetje uitgerust van lowlands, net weer 2 dagen aan het werk, net even stukje optrekken om in te voegen op provinciale weg, net bijna thuis... DUS NIET!

Bij het optrekken om in te voegen opeens gigantische wheelhop, zoals ik t nog niet eerder heb meegemaakt bij fel optrekken en nou hield ik me nu nog best in. Merkte meteen daarna dat er wat mis was. Voelde iets vreemde van linksvoor vandaan komen, dacht eerst een gesprongen demper alleen was dat het dus niet. Eenmaal thuis, stap ik uit en zie vervolgens een flink oliespoor achter mij de straat in/uit lopen.

Na flink schelden en schreeuwen de auto opgekrikt, kijken waar het vandaan kwam, olie overal weggeveegd en op zoek naar de boosdoener. Het was iig geen lekke koppakking, want er rookte niks overdreven tijdens het rijden. Oliepan pakking is ook niet meer de jongste, maar dat gaat niet kapot door wheelhop, dus ook niet.

Zag wel wat olie druppen achter de plastic kap bij de distriebutieriem, dus even kleppendeksel er af om er in te kunnen kijken. Wat meteen opviel: riem was nat van olie, weer potje schelden. Beetje na zitten denken, mijn technische hulplijnen geraadpleegd (thx ton en sylvester) en toch beetje tot conclusie gekomen dat het hoogstwaarschijnlijk de keerring van krukas is of bij de oliepomp. Kortom die kap moet er af en de keerringen + distririem vervangen. Meteen maar met vaders de lude naar dealer hier 500m verderop gesleept, morgen even opdracht geven voor het een en ander.

Ik zal dit jaar gvd nog het circuit op gaan!
vtecmoon

Post by vtecmoon »

het zit ook echt niet mee...wel balen zeg.
mr. X

Post by mr. X »

Balen zeg :-?

Sterkte!
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Kwam net bij kantoor aanrijden, met auto van m'n pa... toen ik de dijk hier al afreed viel me een bepaald spoor al op, ik hoopte het niet, maar eenmaal bij bruggetje van mn kantoor aangekomen ging dat spoor hier overheen en stopte op mijn plaats... en daar lag dus al beetje olie.

Hoe dan ook is het gister gebeurt en niet eerder, maar of het dus in de ochtend of in de middag was is nu de vraag. Daarnaast vraag ik me nu dus ook af in hoeverre die wheelhop klap de rest van het blok heeft aangetast. Ik merkte voor die wheelhop namelijk niks verkeerds aan het gedrag en er na duidelijk een vibratie links voor.

Hoop dus wel dat m'n lagers en krukas nog helemaal intact zijn. Heb absoluut geen zin weer te gaan swappen.
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Net gebeld door dealer... kan em op komen halen.
alle keerringen vervangen, distributieriem, balansasriem, olie gevuld... klaar om te knallen volgens de monteur.

Ben op dit moment opgelucht (tot de rekening op de mat valt)
mr. X

Post by mr. X »

Hebben ze snel voor je gefixt dan!

Ik denk wel dat het getal 3 nullen heeft helaas, nou maarh open dat het hiermee over is.
HondArd

Post by HondArd »

:shock: da's wel even schrikken. Rekening zal wel even slikken zijn denk ik.
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Onderdelen zullen niet de hoofdprijs zijn... maar goed, het aantal uren zal er niet om liegen. Hoewel het volgens mij in één dag is gelukt, we'll see.
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Rekening binnen van Honda... blij verrast... 380,-
Locked