Page 4 of 5
Posted: Tue May 22, 2007 12:33 am
by slydawg
Is die melding dan niet te overbruggen?
Posted: Tue May 22, 2007 6:17 am
by Gaskleppie
Zaterdag heb ik het begin gemaakt voor een H22 afstelling met ons programma. EGR dicht gemaakt natuurlijk.
Ding loopt als een zonnetje zo mooi! Zonder hikje of stootje, echt mega soepel.
Toch wel lekker die balans assen!
Alleen stopte zn oliepomp er na een kwartiertje mee... Vuiltje door zn pomp, krassen in het huis!
Volgende keer afmaken.....
Posted: Tue May 22, 2007 8:34 am
by Katana
Zit er op deze H22 een koudstart klep met 2 of 3 draden en heeft deze ook een kruk/nokken as sensor?
Posted: Tue May 22, 2007 11:38 am
by Gaskleppie
Dit was een gewone prelude H22 dus nog met obd1 hardware eraan.
De krukas sensor is er alleen om eventuele fluctuaties te controlen. Hij kan dus zonder deze sensor gewoon werken via een obd1 ecu.
Posted: Wed May 23, 2007 9:29 am
by Katana
Gaskleppie wrote:Dit was een gewone prelude H22 dus nog met obd1 hardware eraan.
De krukas sensor is er alleen om eventuele fluctuaties te controlen. Hij kan dus zonder deze sensor gewoon werken via een obd1 ecu.
Eventuele fluctuaties ? zoals?
Posted: Wed May 23, 2007 9:35 am
by redlude94vtec
Gaskleppie wrote:Dit was een gewone prelude H22 dus nog met obd1 hardware eraan.
De krukas sensor is er alleen om eventuele fluctuaties te controlen. Hij kan dus zonder deze sensor gewoon werken via een obd1 ecu.
He. Interessante ontwikkeling. Misschien ook toe te passen op mijn Prelude.
Posted: Wed May 23, 2007 4:52 pm
by Gaskleppie
Eventuele fluctuaties ? zoals?
Tussen de verdraaiing van de nokkenas toc de krukas. Als je riem gewoon goed vast zit dus niks aan de hand.
btw, die H22 had een aangepaste riem spanner. Niet meer de hydraulische die nog wel eens kapot gaat maar een vaste zoals op de b-serie motoren. Veel zekerder!
Posted: Thu May 24, 2007 3:08 am
by slED9e
jullie gedaan die spanner aanpassen ? van een 2.3 blok ofzo?
dat lijkt me ook wel wat als mijn riem vervangen moet.
Posted: Thu May 24, 2007 6:17 am
by Gaskleppie
Ik weet niet van welke auto die afkwam. Hij had het zelf gedaan allemaal.
Posted: Thu May 24, 2007 4:21 pm
by slED9e
hmm okay..bedankt iig ga zelf maar even verder zoeken dan want over een jaar is ie denk aan de beurt

Posted: Thu May 24, 2007 4:52 pm
by Gaskleppie
Posted: Sun May 27, 2007 4:35 pm
by slED9e
ohjee, nog een forum om af te struinen

Posted: Fri Jun 08, 2007 7:12 pm
by ATR 270
Ik heb mijn ATR gekocht met "meeneemprijs" . Ik wist dus dat die een grote beurt nodig had etc. geen punt verder, maar die egr-klep geeft bij mij ook een ecu-melding.
Wat denken jullie van de oplossing van de verkoper?: Dit is de egr-klep. Je kunt hem verwijderen: kontaktsleutel uit slot; stekker van klep af; twee moeren sleutel 12mm eraf; klep afnemen. Twee mogelijkheden: de twee vrijgekomen kanalen in klep goed reinigen met carburateurreiniger; of een dicht plaatje van blik zo groot als de pakking ertussen leggen zodat de klep buiten werking is. Wel altijd de stekker weer monteren.
Resetten computer: in zekeringkast onder motorkap Hazard-zekering 10sec uitnemen.
Hij zegt dus ook: dicht met die klep geen probleem, is dat ding nou dus eigenlijk net zo'n nutteloos ding als bijvoorbeeld het bekende vacuumpotje bij een ee8?
Posted: Fri Jun 08, 2007 7:39 pm
by Gaskleppie
wel probleem dus........
Die Honda ECU's laten zich niet zo makkelijk foppen als misschien bij andere merken.
Lees deze hele post maar eens.
Posted: Fri Jun 08, 2007 8:56 pm
by ATR 270
ok, ziet er naar uit dat ik wat pakkingen en bouten kan gaan bestellen.
Waar ik wel benieuwd naar ben: wat voor invloed heeft die klep (schoon) op je vermogen?
Posted: Sat Jun 09, 2007 12:31 am
by IvoG
Meten is weten, en gissen is missen :idea:
Posted: Sun Jun 10, 2007 9:58 am
by Katana
In Engeland reed er een met de EGR afgedicht en de gasklep verwarming gebypassed. Scheelde +/-4 pk.
Reed wel constant met ECU lampje aan, weet dus niet als er echt iets fout gaat!! :-?
Posted: Mon Jun 11, 2007 9:24 pm
by ATR 270
IvoG wrote:Meten is weten, en gissen is missen :idea:
das waar, maar nou 2 keer op een rollenbank te gaan staan voor en na het schoonmaken van de EGR-klep, gaat me iets te ver :lol:
Posted: Mon Jun 11, 2007 9:48 pm
by ITR1689
ATR 270 wrote:IvoG wrote:Meten is weten, en gissen is missen :idea:
das waar, maar nou 2 keer op een rollenbank te gaan staan voor en na het schoonmaken van de EGR-klep, gaat me iets te ver :lol:
Dan doe je toch gelijk je inlaat/uitlaat erbij of iets dergelijks?
Posted: Tue Jun 12, 2007 9:56 pm
by ATR 270
ITR1689 wrote:ATR 270 wrote:IvoG wrote:Meten is weten, en gissen is missen :idea:
das waar, maar nou 2 keer op een rollenbank te gaan staan voor en na het schoonmaken van de EGR-klep, gaat me iets te ver :lol:
Dan doe je toch gelijk je inlaat/uitlaat erbij of iets dergelijks?
Uitlaat kan nog niet, want we zijn wachtende op de ontwikkelingen bij TCC :wink: