HaRdCoRe-WeZ: Exit EE8, welcome EP3.

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Ik ben grote fan van de CRX, en deze ziet er nog goed uit! (op het beetje roest na dan). Ik ben bang dat dat een eeuwig gevecht blijft. Ik wens je veel plezier met deze REX.
Deus Ex Machina!
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Roest is gewoon kut, deze winter laat ik het nog op zijn beloop, begin volgend jaar worden er nieuwe schermranden ingelast.
Image
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Meten is weten.

Dus maar een set meters aangeschaft, niet te opzichtig, gewoon nette dingen: Oliedruk, olietemperatuur en air/fuel uit de AutoMeter Sport Comp Serie.

Waar in te bouwen? A-stijl was geen optie, dus dan maar op een redelijk bekende plek, het dashboard. Was wat hak en zaag werk, maar met een uurtje zaten ze er alle 3 toch netjes in. A/F was zo aangesloten, maar aangezien de set tweedehands is, moest er nog een oliedruksensor en olietemperatuursensor worden aangeschaft. Ook moest er een adapter ring ingebouwd worden. Deze besteld bij FCT, en zeer snel binnen gekregen.

Het idee om de oliedruksensor aan de adapter ring te monteren beviel mij voor geen meter, dus hiervoor een oplossing bedacht. RVS omvlochten leiding en 2 RVS (katsjingggggggggggg) nippels gingen mij daarbij helpen.

Toen was het nog even wachten op het nieuwe oliefilter en magnetic drain plugje, en een beetje gunstig weer uiteraard.

Afgelopen zaterdag alles dan maar ingebouwd, we begonnen met deze meuk:

Oliedruksensor met RVS nippel en leiding:
Image

Adapter ring, met de nippel nog op de verkeerde plek, zit nu naast de temperatuursensor:
Image

Hamp oliefilter, en magnetic drain plug:
Image

De 5 liter kan Castrol Magnatec 10w40 kennen we allemaal wel.

Na een beetje stoeien met een leiding die niet helemaal dicht was, en dit uiteindelijk gefixed te hebben, ben ik toch erg blij met de meters. Alles is droog, niets lekt of zweet, en het werkt gewoon uit de kunst. Ow ja, geen teflon gebruikt btw. Heb nog geen foto van de oliedruksensor, maar die hangt nu half onder de parafan aan de passagierskant.

Hier dan wat fotootjes van hoe het er dan uiteindelijk in de auto uit ziet:

Image

Image

Image

Image
Image
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Sweet brotha!

Vakwerk as usual!

Ding hoekt ook lekker :roll: :D
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Kan altijd beter Marcell, en dit was nog op winterbandjes, schiet niet op joh.
Image
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Nice update. Blijft leuk om te zien dat mensen goed bezig blijven met de CRX. Ik krijg de mijne nu ook eindelijk binnenkort bij thuis te staan.
Deus Ex Machina!
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

HaRdCoRe-WeZ wrote:Kan altijd beter Marcell, en dit was nog op winterbandjes, schiet niet op joh.
Vond het hard zat, scheet nu al peuken lol :D
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Al eventjes geen update van mijn kant, hoewel er wel een en ander is gebeurd.

Ik zal het een beetje kort houden, maar om te beginnen is de auto in Maart naar een garagebedrijf gegaan, om daar nieuwe schermranden in te laten lassen. Na 2 weken bleek er nog geen hol gedaan te zijn, dus ben ik de auto maar op wezen halen.

Iemand anders gezocht, die voor mij wou lassen, en zodoende de auto bij hem afgeleverd. Na een paar dagen had ik hem terug, maar over het laswerk viel toch nog wel een en ander te zeggen...dat had op zijn zachtst gezegd beter gekund.

Maar goed, dat zijn gedane zaken, en de auto word nu strak gemaakt door mijn neef. Doordat het laswerk niet je-van-het is, heeft hij er heel erg veel werk aan. Maar, ik ga ervan uit dat het helemaal goed gaat komen. Het is geen show-auto, dus uberstrak hoeft het ook helemaal niet.

We zijn inmiddels bijna 3 maanden verder sinds ik de auto voor het eerst weg bracht, dus al die tijd rij ik zonder audio, en de achterbak is leeg. Bevalt mij eigenlijk wel trouwens. Maar ik heb toch een en ander aan meetings gemist, en daar baal ik wel een beetje van.

Ook heb ik 2 weken geleden een motor ongeluk gehad. Niet mijn fout trouwens, maar ik kreeg geen voorrang van een Golf gevuld met Polen. Ik was, en dit is een beetje dubbel, "gelukkig" niet op mijn eigen motor, maar op die van mijn vader. Hij had het ding net 3 maanden, erg sneu voor hem. Gelukkig voor mij was de Politie binnen 20 seconden aanwezig, zij hebben mijn echt heel erg goed geholpen, puntje voor hun.

Ik heb er zelf, behalve een deukje in het ego, vrij weinig aan over gehouden. Broek is geschaafd, net zoals de handschoenen en de laarzen, maar de spierpijn is voor 95% weg. Af en toe nog last van de nek, maar ik hoop dat ook dit weggaat. Even voor de duidelijkheid, ik ben OVER de Golf heengevlogen, de fiets van paps heeft ook een salto gemaakt. Ik heb erg veel geluk gehad, en de Triumph kan als het goed is weer gefixed worden.

Goed, weer even terug naar de CRX. De remmen hebben het leuk gedaan voor 2 jaar, maar op het circuit kwam ik toch de grenzen tegen, en de vraag naar iets anders kwam dus snel. De schijven waren redelijk opgevreten door de blokken, en ik moest toch alles al vervangen, waarom dan niet vervangen door iets anders?

Op Zandvoort liep ik tegen een kennis aan, die mij wees op een BBK die hij kon leveren aan mij. Het balletje is gaan rollen, en heb de zooi besteld.

De doos:
Image

Remleidingen:
Image

Remblokken:
Image

Brackets & clips:
Image

Remklauw:
Image

Remschijf:
Image

Erg netjes afgewerkt (zoals de gehele set eerlijk gezegd)
Image

Gelijk maar goede remolie aangeschaft:
Image

Ja ik weet het, het zijn veel flessen, maar is ook voor de motor.

De set is zeer compleet te noemen. Hij bestaat uit:

-2x 6 zuiger remklauwen
-2x 303mm schijven
-2x RVS omvlochten remleiding
-2x Brackets
-4x Remblokken
-De nodige materialen om de set te bevestigen

Dus maar begonnen om eens te passen. Toen bleek dat de set echt hele goede pasvorm heeft! Past gewoon 1 op 1, helemaal goed. Alleen had ik wel een probleem met mijn velgen. Die liepen lekker tegen de klauw aan te harken, was een klein beetje te verwachten, maar je hoopt er niet op. Gemeten wat we te kort kwamen, en een proef spacer gemaakt. Deze zorgde er weer voor dat ik geen draad meer over had voor de wielmoeren. Dit wetende hebben we gekozen om een spacer te maken, die je vastdraait op de originele studs. En nieuwe studs in de spacer te persen. Dit is ook kant en klaar te koop, maar goed...

Spacers & afgedraaide moeren:
Image

Moeren:
Image

Spacer:
Image

Goodridge RVS omvlochten remleidingen:
Image

Image

Toen was alles klaar, en ben ik gisteren begonnen met het monteren van de gehele set.

Bracket op fusee:
Image

Schijf gemonteerd:
Image

Klauw gemonteerd:
Image

Compleet:
Image

Image

Image

Voor & Na:
Image vs Image


Ook nog de Password JDM vpb gemonteerd, merk je goed:
Image

Nu inremmen, maar het voelt echt al heerlijk aan. En het loopt NET aan bij max insturen, maar das lekker jammer dan hehe.

Alle dank gaat uit naar European Tuning & paps.
Image
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Zonde van de brommer maar jij bent er nog en dat is al meer dan die motorrijder in de botlektunnel kan zeggen verleden week.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Maar goed dat je het een beetje kort houdt. :lol:

Een vraagje. Hoe dik zijn die spacers?
Ik dacht dat zo een draadstuk pas echt veilig vast kon zitten als je een spacer hebt van minimaal 20mm dik.
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Thanks Sander, je hebt helemaal gelijk.

Spacers zijn 13mm dik.
Image
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Dus als ik het zo bekijk hangen je velgen vast aan 13mm aluminium.

Ik wil je niet bang maken maar ik hoop echt voor jouw dat dat het boeltje bijeen houdt.
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Is geen pisbakkenalu.
Image
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Leuk speelgoed weer. Waarom heb je de schijven niet aangepast?

De alu centre bel is los te schroeven. Nu staan de groeven aan twee kanten de andere kant op?
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Schijven zitten goed...foto's met velg zijn ouder en gemaakt tijdens het passen.
Image
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

HaRdCoRe-WeZ wrote:Schijven zitten goed...foto's met velg zijn ouder en gemaakt tijdens het passen.


Check :wink:
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

HaRdCoRe-WeZ wrote:Is geen pisbakkenalu.


Dan is het goed. :lol:
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Re: HaRdCoRe-WeZ: Exit EE8, welcome EP3.

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Zo, dat is een poos geleden...update coming!
Image
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: HaRdCoRe-WeZ: Exit EE8, welcome EP3.

Post by Knite Force »

Ben jij pas 23 Wes?
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Re: HaRdCoRe-WeZ: Exit EE8, welcome EP3.

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Ja Marcell, forever young zeggen ze wel eens toch ;-)

Goed, een aantal jaar geleden heb ik samen met Marcell de EE8 gestript en dat was het einde van een tijdperk. Ik heb vervolgens mezelf verplaatst met een bone stock EK3 waarin mijn vriendin normaliter de wegen onveilig maakt. Deze had zij echter weer nodig ivm een verhuizing van haar werk dus moest er weer een autootje voor Wesley komen.

Het gezeik met roest en oude meuk, hoe diep de EE* dan ook in mijn hart zit, was echter niet ideaal als daily en fun auto. In de tussentijd een stukje mogen toeren in Marcell zijn Cosmic Grey en dat beviel eigenlijk (te) goed. Dus na een beetje zoeken een 2003 Nighthawk Black EP3 tegen gekomen die dan ook voor onze deur is beland. Ding was stock op facelift stoelen en deurpanelen, aftermarket Xenon andere schijven en Ferodo DS2500 blokken aan de voorzijde na. Prima auto om mezelf mee te verplaatsen en vermaken. Kan ook niet missen met een Type-R! Hieronder de foto's van een paar dagen na aanschaf:

Image

Image

Image

Image


Inmiddels heb ik de auto bijna een jaar in bezit en ben er nog altijd content mee. De enige aanpassingen die ik gedaan heb is het plaatsen van een DC Sports Titanium vpb aan de voorzijde en ik heb de wielen weer zilver laten coaten. Nieuwe Bridgestone RE002 rubbers eronder en verder het lakwerk een beetje gecorrigeerd. Ook facelift koplampen geplaatst. Updates komen eraan alsmede foto's van hoe de EP3 er nu bij staat. Ow ja, eerste rondje Nordschleife inmiddels ook gedaan.
Image
Post Reply