MHG: een beetje EP3 in de civic P5

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
jonacord

Post by jonacord »

Landgraaf
MHG

Post by MHG »

Ik heb hem gekocht van iemand die in de buurt van rotterdam woont. Er zijn inderdaad 2 verschillende lipkitjes voor de accord. Hoe hij destijds aan deze kit gekomen is weet ik niet. Je kunt wel achteraf de type S kit monteren, alleen moet je dan ook de mistlichtkapjes van een Type S erbij kopen. Aan de voorlip zitten namelijk beugeltjes die door het kapje heen gaan en bij de standaard mistlichten zitten die gaten er niet. Vandaar waarschijnlijk de 2 verschillende kitjes. De Type S kit valt helemaal over de mistlichten en de andere kit loopt er omheen, zeg maar.

Hier zie je goed het verschil tussen mijn kit en de andere kit.
Image
Image

De type S kit is volgens mij nog gewoon bij de dealer in kleur te bestellen, alleen kost het je dan tussen de 1500 en 2000 euro. Wat je ook kunt proberen is de website: http://www.supergt.com.hk Die zit kwa prijzen redelijk vind ik zelf, alleen heb je dan wel een puist aan verzendkosten omdat het uit hong kong moet komen.
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Damn that ACCORD from Portugal looks badass!
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Benjdmin wrote:Damn that ACCORD from Portugal looks badass!

So true !
'98 JDM Integra Type-R
Fred

Post by Fred »

Ik dacht dat het verschil te maken had met het bouwjaar ? Voor en na de facelift van 2006.
MHG

Post by MHG »

Nee facelift lipjes zijn helemaal anders. Vriend van me heeft hetzelfde bouwjaar accord als dat ik heb, hij heeft de andere kit erop zitten. Het hoe en waarom er 2 verschillende kitjes zijn, weet ik ook niet.
jonacord

Post by jonacord »

Ik was op de hoogte van de 2 verschillende setjes.

Image

Image

Zelf was ik bij de zoektocht een mooie donkerblauwe Executive misgelopen die volledig voorzien was van de komplete rattaplan.
Donkerblauw, sportbumperlipset rondom, "goud" kleurige LMvelgen + binnen navi , leer , automaat....daar lig ik nu nog wakker van :lol:

Ik heb iemand een bod gedaan op een Type-S setje "met gebruikerssporen"...even afwachten wat daar uitkomt.
MHG

Post by MHG »

Als dat dezelfde kit als de mijne is, hou er dan rekening mee dat je de mistlicht kapjes erbij moet hebben om de kit te kunnen monteren. Die kosten nieuw bij de dealer ongeveer 50 euro per stuk.
jonacord

Post by jonacord »

Bedankt nog voor die laatste hint, had over het hoofd gezien dat het aftermarket was, voorlip zag ik geen verschil, maar de achterlip leek volgens mij nergens op met de foto's wat hij meestuurde, maar met jouw opmerking heeft het me in elk geval 360KM bespaard.
MHG

Post by MHG »

Er zijn trouwens ook 2 verschillende achterlipjes. Ik heb het idee dat het setje op marktplaats wel eens van vtecmoon hier op het forum kan zijn.

http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?p=104574#104574
jonacord

Post by jonacord »

Ja dat is hem, maar een duidelijk verschil met de achterlip wat er bijv. bij jou op zit, in hoeverre bedoel je dat er 2 verschillende achterlipjes zijn...van de originele Type-S set in NL geleverd?
MHG

Post by MHG »

Ik weet er niet het fijne van maar ik zag dus net dat er ook verschil zit in de achterlipjes, kwa ontwerp. Wat montage betreft kan me nauwelijks voorstellen dat daar verschil in zit. Ik denk dat je ze allebei zonder problemen zou moeten kunnen monteren op jouw achterbumper.
jonacord

Post by jonacord »

Het zal ongetwijfeld passen, maar dat was niet de reden waarom ik afhaakte.

BTW ook al eens de nieuwe Accord met "setje" gezien?

Was onlangs bij de Hondadealer in Heerlen:

Image

http://www.autotrack.nl/tweedehands/honda/accord/6858997

Alleen die prijs hè... :wink:
vtecmoon

Post by vtecmoon »

ah, jij bent dus Jon met wie ik heb gemaild...
jonacord

Post by jonacord »

vtecmoon wrote:ah, jij bent dus Jon met wie ik heb gemaild...

:wink:

Yup, jammer..was uiteraard geen geldkwestie, maar m.n. de lijn van de bovenkant van de achterlip vind ik een serieuze "domper" ...naar mijn smaak gezien dan, dat zijn dingen die bij mij te lang storend blijven als ik het toch zou aanschaffen, dan koop ik liever de originele nieuw.
vtecmoon

Post by vtecmoon »

maakt mij niks uit hoor. no hard feelings. was voor mij hetzelfde, vandaar dat ik ook het originele kit heb aangeschaft.
Fred

Post by Fred »

Ik was vandaag bij de dealer en heb het gelijk even nagevraagd, je hebt 2 originele Honda Type-S kits, een voor 2003-2005 en een andere voor 2006-2008. Deze zijn ook niet uitwisselbaar omdat de bumpers van deze jaren een andere vorm hebben.
MHG

Post by MHG »

Dat klopt ook niet helemaal. De zilveren accord die jonacord hierboven gepost heeft is van hetzelfde model als de mijne. (03-05) En toch zit er een andere lipkit op.
jonacord

Post by jonacord »

MHG wrote:Dat klopt ook niet helemaal. De zilveren accord die jonacord hierboven gepost heeft is van hetzelfde model als de mijne. (03-05) En toch zit er een andere lipkit op.

Dat is die uiteraard uit de originele Accord optielijst, maar ik had ook al zoiets van dat wanneer iemand met een Type-S schade rijdt, je het Type-S setje toch ook los moet kunnen bestellen.

Welke vinden jullie mooier, ikzelf neig meer naar het Type-S setje.
MHG

Post by MHG »

Zondag op de HCB-meeting heb ik bij GDM-autoparts een setje Honda Access pedalen gekocht voor een ITR. Was er al een tijd terug naar op zoek en hij had ze daar toevallig liggen, dus maar meteen een setje gekocht. Toen zei Sennini dat ik dan eigenlijk ook de voetsteun moest hebben die standaard in een ITR zit. Na wat speuren op het net kwam ik erachter dat dezelfde voetsteun ook als optie op diverse civic modellen te krijgen was, ik kreeg een berichtje van een vriend van me dat hij er nog een had liggen en daar ben ik hem dan ook maandagavond gaan halen.

Setje pedaalcovers incl montage materiaal en handleiding:
Image
Oem civic voetsteun:
Image
Even passen:
Image
Gemonteerd dmv bijgeleverde boutjes en moertjes:
Image
En maar meteen in de civic gemonteerd:
Image
Image
En daarna nog de pedaalcovers geplaatst.
Image
Image
Image
Image
Locked