Ervaringen uitlaten?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
creez
Posts: 90
Joined: Thu Jan 26, 2006 4:19 pm

Post by creez »

Het verhaal over precies over dezelfde mm is wat moeilijk te geloven, zeker omdat de meeste performance uit merge collectors komt en bijvoorbeeld een spoon B pipe duidelijk niet een groot open even groot gat is. Tenzij je bedoeld dat de "dikke delen" van de pijpen gelijk moeten zijn.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Gaskleppie wrote:
veren spul er af halen en buizen aan elkaar lasen een idee


Wie kan er titanium lassen?

Ik niet......


Buddyclub is geen titanium! Het is heeeel erg licht, maar gewoon rvs.

En Wilco, je haalt de Spec III en de Pro Spec door elkaar volgens mij.

De Spec III maakt het meeste herrie en heeft een flens met veren.

De Pro Spec is iets dikker en langer, dus stiller en heeft een normale flens.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Klopt jij hebt gelijk :o ops: .....dan blijf ik denk ik toch steken op de Spec III , voorlopig :wink:
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

creez wrote:Het verhaal over precies over dezelfde mm is wat moeilijk te geloven, zeker omdat de meeste performance uit merge collectors komt en bijvoorbeeld een spoon B pipe duidelijk niet een groot open even groot gat is. Tenzij je bedoeld dat de "dikke delen" van de pijpen gelijk moeten zijn.

Nou, leg maar uit wat jij denkt wat wel goed te geloven is...
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

wilco wrote:Klopt jij hebt gelijk :o ops: .....dan blijf ik denk ik toch steken op de Spec III , voorlopig :wink:


weet waar je aan begint (ik zou alvast een potje maken voor sponsering van het rijk) :twisted:

Ik hoop dat je flexibele buren hebt :lol:
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Hahaha :lol:


Als dat echt zo erg is kan ik misschien beter keizen voor de Pro Spec , die maakt volgens het berichtje minder lawaai.
Zoals je ziet ik kan nog alle kanten ... :wink: ,ik neem aan dat er geen prestatie verschil in deze 2 uitlaten zal zitten?
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

je moet het echt zelf meemaken :)

Het beste kan je dan bij AVB terecht, die zijn importeur en rijden zelf ook met de uitlaten. Zij kunnen je ook het beste adviseren.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Sorry, ik dacht dat de spec 3 de titanium versie was...

Mijn ervaringen zijn dus van de titanium versie. Spec?
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Titanium uitlaten? ik kan me best voorstellen dat die bestaan, maar kosten die dan niet de hoofdprijs?
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Gaskleppie wrote:Sorry, ik dacht dat de spec 3 de titanium versie was...

Mijn ervaringen zijn dus van de titanium versie. Spec?


Naar mijn weten heeft de AVB Integra gewoon de Spec III, BuddyClub heeft geen titanium uitlaten. Ze zijn wel even licht als de titanium uitlaten van bijvoorbeeld HKS.

BuddyClub maakt bij de Spec III gebruik van heel erg dun RVS, dat is ook de reden dat ze zoveel geluid produceren.

Die blauwe CRX van AVB met Buddyclub style bodykit heeft nu een BuddyClub Spec II uitlaat, die heeft helemaal geen dempers :twisted:
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

AccordTypeaRd wrote:Titanium uitlaten? ik kan me best voorstellen dat die bestaan, maar kosten die dan niet de hoofdprijs?


ARC maakt Titanium uitlaatsystemen, voor de NSX zijn die zo'n $4000,- en weegt zo'n 5,5kg terwijl het std systeem zo'n 25kg weegt.

http://www.scienceofspeed.com/products/exhaust%5Fairflow%5Fproducts/NSX/ARC/exhausts/arc1.mp3

Image
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Die van Hans is van Titanium. 100% zeker!
Ik heb er zelf onder gelegen en een week mee gereden!

Imponerend pijpje kan ik zeggen....
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Dimer wrote:
AccordTypeaRd wrote:Titanium uitlaten? ik kan me best voorstellen dat die bestaan, maar kosten die dan niet de hoofdprijs?


ARC maakt Titanium uitlaatsystemen, voor de NSX zijn die zo'n $4000,- en weegt zo'n 5,5kg terwijl het std systeem zo'n 25kg weegt.

http://www.scienceofspeed.com/products/exhaust%5Fairflow%5Fproducts/NSX/ARC/exhausts/arc1.mp3

Klinkt erg lekker, maar dan meer voor het cirquit.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Volgens hans kon je aan het eind van de uitlaat met 1 hand de complete lijn van een metertje of 3 zo optillen. Dat lukt met het lichtste rvs niet!
Filip
Posts: 180
Joined: Tue Apr 12, 2005 4:30 pm

Post by Filip »

Ik heb volgend Buddy club uitlaat op het internet te koop gevonden

http://www.kapaza.be/detail/2446362/Bud ... ilaat.html
CW ITR 01034
creez
Posts: 90
Joined: Thu Jan 26, 2006 4:19 pm

Post by creez »

Das heel cheap :)
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ik heb even een vraag gesteld of het hier om de BD Spec III gaat of de IV of de Pro Spec, want ik zoek er nog wel 1.
Filip
Posts: 180
Joined: Tue Apr 12, 2005 4:30 pm

Post by Filip »

Welke het is weet ik ook niet, toevallig vanmiddag gevonden.
CW ITR 01034
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

dat is de specIII, maar hij is NIET titanium!!!!!!
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Locked