Page 4 of 9
Posted: Thu Apr 06, 2006 6:14 pm
by wilco
Ik ben er vroeg genoeg , het is voor mij een klere eind rijden.
Ben benieuwd wat die van mij op de Dyno geeft , ligt aan de vorige eigenaars , ikzelf ben verschrikkelijk zuinig en heb respect voor de motor.
Hoe zit dat met de Dyno , reden de mensen van Beek hem de bank op of moet je alles zelf doen incl. op de bank ?
En wat komt er meestal uit rollen bij een stock motor?
Posted: Thu Apr 06, 2006 6:18 pm
by HONDA
wilco wrote:Hoe zit dat met de Dyno , reden de mensen van Beek hem de bank op of moet je alles zelf doen incl. op de bank ?
En wat komt er meestal uit rollen bij een stock motor?
Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken... bij Rica reed ik de wagen er zelf op waarna de wagen door de medewerkers vast werd gezet. De run zelf werd gereden door de medewerker van Rica.
Posted: Thu Apr 06, 2006 8:03 pm
by itr-1895
hey tom hoe laat denk jij bij de grens te zijn :?:
ik vertrek ongeveer tussen 7.30 en 7.45 van huis.
dus sta dan 5min later bij de carpool

Posted: Thu Apr 06, 2006 8:03 pm
by mr. X
ik kan definitief niet komen met de itr

maar ben uiteraard wel zelf terplekken! ben heel benieuwd wat voor waardes er gescoord worden
Hoe laat???
Posted: Fri Apr 07, 2006 5:52 pm
by Ashwin
Hallo,
Hoe laat moet je er aanwezig zijn?? of hoe laat moeten we verzamelen???
Re: Hoe laat???
Posted: Fri Apr 07, 2006 6:13 pm
by DC2
Ashwin wrote:Hallo,
Hoe laat moet je er aanwezig zijn?? of hoe laat moeten we verzamelen???
VTECCIE wrote:De dynodag begint om 11 uur dus als iedereen rond 10:30 aanwezig is.
Posted: Sat Apr 08, 2006 7:20 am
by wilco
Iedereen klaar voor de start :lol:
Posted: Sat Apr 08, 2006 8:06 am
by slydawg
Ja hoor, hoop alleen dat het weer een beetje mee valt.
Aftermath
Posted: Sat Apr 08, 2006 3:19 pm
by HondArd
Toch niet verkeerd, zo'n dyno-dagje. Vooral het vergelijken naderhand was heel interessant terwijl de standaard (die van Frans) eigenlijk al heel goed is. In mijn geval is er wel iets werk aan de winkel, bij nog wel een paar meer eigenlijk. Ik ben vooral benieuwd naar de filmpjes eigenlijk want ik heb niet zo heel goed gezien wat er allemaal bij mij uit de uitlaten kwam.
Posted: Sat Apr 08, 2006 3:54 pm
by roblom
Denk dat je hem wat vaker op zijn staart moet trappen, want kwamen een hoop roetdeeltjes uit volgens mij.
Leuke dag idd en ben benieuwd naar de samenvattende grafiek van iedereen bij elkaar (per type ofzo) dan kan je best een beetje redelijk vergelijken wat nou wel en niet werkt.
Posted: Sat Apr 08, 2006 5:07 pm
by wilco
Het was een gezellige dag en nu de mensen nog beter leren kennen :wink:
Op het industrieterrein zeker wat litertjes Ultimate er door heen gestookt , als er flitspalen stonden dan had ik lopends naar huis gekund

ops:
Maar we kwamen voor de bank en ik zelf heb er wat vraagtekens bij sommige uitslagen , zelf zat ik ook net onder de fabrieksopgave en sommige die voor duizenden €€€€ verspijkerd hebben (motorisch) kwamen op een schamele aantal PK's .
Waar ze bij de ene bank en nette positieve waarde hadden werd het hier de grond ingeboord.
Ook werd er bij geen A/F ratio gemeten waar sommige ook wel voor kwamen.
Maar toch heb je nu wel goed je PK verloop en NM kunnen zien , waar bij de ene een enorme bult op de lijn zit , heeft de andere een mooie strakke lijn.
Wel heeft iedereen een vlakke NM lijn.
Toch wil ik zelf en ik begreep ook andere dat we een keer gesamenlijk afspreken om naar een andere bank toe te gaan om daar ook eens te vergelijken.
Dit absoluut niet om club af te zeiken want het was goed geregeld!!!
Nog bedankt daarvoor!!!!
Posted: Sat Apr 08, 2006 5:12 pm
by Martin.O
ik vond de Dynodag erg gezellig en leuk en een beetje leerzaam
Posted: Sat Apr 08, 2006 5:24 pm
by slydawg
Was idd een gezellige dag.
Ik heb van een aantal auto's de run op de camera vast gelegd.
Moet alleen nog gaan knippen enz enz om iedereen de clip van zijn auto te geven.
A/F is niet gemeten omdat het apparaat het niet helemaal deed volgens mij.
We zijn ook heel goed door Beek ontvangen, gebak en koffie stond klaar. Zeer uitgebreide uitleg gehad over wat ze allemaal kunnen.
Die vlakke Nm lijn komt denk ik door hun manier van meten, denk ik.
Posted: Sat Apr 08, 2006 5:57 pm
by HondArd
Als die A/F meter het wel deed dan had ik misschien kunnen zien of mijn mengsel te rijk stond afgesteld. En ik moet 'em inderdaad wat meer op de staart trappen en niet zo eens incidenteel naar de 7500tpm doortrekken. Iets langer met hogere toerentallen rijden, brandt het eens lekker een keer schoon van binnen. De prut kwam er met schokken uit dus ik denk eigenlijk niet dat 'ie te rijk liep.
En bij mij geen complete vlakke lijn trouwens. Tussen de 2000 en 3000tpm loopt het koppel op van ongeveer 130 naar 160nm.
Posted: Sat Apr 08, 2006 5:59 pm
by itr-1895
de weg naar huis weer gevonden na een gezellige dyno-dag :stoer:
was idd leuk en leerzaam op de uitkomsten even met elkaar te vergelijken.
na afloop even eten bij de burgerking ook gezellig of niet tom
:roll:
Posted: Sat Apr 08, 2006 6:16 pm
by VTECRob
Ook wij vonden het gezellig en leerzaam...
Zonder zelf op de bank geweest te zijn, hebben we toch een flink aantal dingen geleerd.
Rob & Eef
Posted: Sat Apr 08, 2006 6:28 pm
by Katana
De Dynodag was gezellig en geslaagd.
De resultaten waren op z'n zachtst gezegd "verrassend", met name bij mij en mijn ATR broeders :mrgreen: .
@Sander; weer top geregeld! We zijn ook goed ontvangen door de heren van Beek Racing met koffie en taart. De presentatie was interessant, weer een hoop geleerd.
Toch zou ik het leuk vinden om bij bijvoorbeeld Rica ook een 2nd oppinion run te doen, maar het was zeker een geslaagde dag.
Mzl.
Posted: Sat Apr 08, 2006 6:39 pm
by slydawg
Posted: Sat Apr 08, 2006 7:15 pm
by mr. X
vet filmpje :thumbs:!
maar op het eind staat 224 krukas pk, moet dat niet wiel pk's zijn?
het was kilowat * 1.36 om naar wiel pk's te gaan en nog eens * 1.09 om naar krukas pk's te gaan toch? of moest je nou die 0.09 bij die 1.36 optellen?
anders is het 244.6 krukas pk's en 224.4 wiel pk's
iig dingetje is volgens mij lekker snel! mooie score :thumbs:
Posted: Sat Apr 08, 2006 7:16 pm
by Martin.O
cool