GASKLEPPIE MAG NIET MEER IN MIJN MINI RIJDEN!

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Had Vteccie ook geen Castrol RS?
Hij had wel een goede opmerking daarover. Dat het een semi race olie is en daar kan je beter niet mee op straat rijden. Die breekt sneller af bij een koude start. En dat doe je veel vaker dan bij een race auto. Daar komt hij altijd goed op tempereatuur.

Een dunnere olie is idd lekker voor in de winter, maar veel keer olie type wisselen is ook weer niet aan te bevelen. ivm een bepaald slijtage patroon bij een bepaald type olie die dan weer steeds anders word.

Blijf gewoon bij die shell olie die je hebt, niks mis mee!
10W40 is een mooie grade voor een ITR.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

De Castrol RS is niet meer de race olie. Dat is de TWS geworden. De nieuwe TWS is de oude RS Syntec.

Castrol RS Syntec is nu de straat olie (wel vol syntheet) en kan je gewoon bij bijv. Brezan kopen. Keuze 0W-40 en 10W-60.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik heb de 10W60 van Castrol.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
marco gooyaers
Posts: 159
Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm

Post by marco gooyaers »

Hi.

Ik was dit weekend in Der Heimat aan het cruisen en bij het tanken viel me op dat V-power daar 100 octaan had. Het schijnt dat Shell het octaangehalt aanpast per land. Wat dus inhoudt dat wij een keuzenland zijn want hier is V-power maar 97 oct. Klopt dat??

M
marco gooyaers
Posts: 159
Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm

Post by marco gooyaers »

kneuzenland. niet keuzen^^
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

marco gooyaers wrote:Hi.

Ik was dit weekend in Der Heimat aan het cruisen en bij het tanken viel me op dat V-power daar 100 octaan had. Het schijnt dat Shell het octaangehalt aanpast per land. Wat dus inhoudt dat wij een keuzenland zijn want hier is V-power maar 97 oct. Klopt dat??

M


http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=155
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
marco gooyaers
Posts: 159
Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm

mini-r

Post by marco gooyaers »

Hi lui,

Als ik heeeeel rustig optrek, dus bijna geen gas, dan hapert de motor een beetje (op het afslaan af). Idee? Misschien niet geheel goed afgesteld?

Ik heb ook wat "beurtles" nodig. Wat moet allemaal gebeuren en wanneer? Koppeling stellen las ik ergens, moet dat???

Grtz.,

Marco

O ja, volgende week zondag ga ik op Zolder sprinten met de mini. Ben benieuwd. Als het maar niet nat is o_O.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Je mini wordt al besproken op andere forums... :-)
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

waar dan?

@ Marco

Het zou kunnen zijn dat de acceleratie settings een tikkie bijgesteld moeten worden. Met de laptop kan ik dat wel bijstellen. Ook kan ik zien aan de lambda cijfers of dat wel het probleem is.

Ik ben afgelopen zaterdag 14uur bezig geweest om uit Italie te komen en had toen mijn laptop bij me. Ik heb alle tijd gehad om DTA eens goed door te nemen. Vooral de acceleratie settings kan je aardig uitgebreid instellen op diverse toerentallen en gaspedaal standen.
Moet lukken!

Lijkt het een beetje op wat er gebeurde toen ik het mengsel 45% armer had ingesteld? Dus als je dan accelereerde, en dat hij dan inhield omdat hij te arm liep?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Gaskleppie wrote:waar dan?


Had jij toch moeten zien SLH boy... :lol:

HIER
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
marco gooyaers
Posts: 159
Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm

mini-r

Post by marco gooyaers »

Hoi Frank,

Freddy interpoleert de stappen na er enkele te hebben vastgesteld. Maar wat jij me liet zien als je heeeeeel langzaam het gas opvoert je de stapjes naar onder maakt (d8 ik) ipv diagonaal of meteen knal naar rechts. Die stapjes naar onder zullen wel wat rijker moeten denk ik.

Hmm ik zal na zondag ff kijken, als ie nog heel is dan^^.

Grtzz.,

Marco

Hey Vteccie, leuk mijn foto op die site te zien^ :) . De mini is nu af btw en je ziet helemaal niets meer van de conversie. Alleen heb ik achterop heel klein de sticker van een ITR nagemaakt. DOHC VTEC LSD
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Normaal rijden doe je idd in de diagonale as. Dus van links boven naar rechts onder.
Als je halverwege de as ineens vol gas geeft ga je direkt horizontaal naar rechts en naarmate de toeren stijgen ga je naar onder. (hahaha, dit snapt echt niemand!! )
Dus als je een beetje gas geeft en je houd die stabiel toer je langzaam op en ga je alleen naar beneden op de tabel.
Het eerste stukje van het gasgeven geeft echter wel een arm moment. Dit is op te lossen door de acceleratie settings bij te stellen.
Gebeurt het over het hele toerenbereik, of alleen heel laag toeren?
marco gooyaers
Posts: 159
Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm

Post by marco gooyaers »

Alleen bij heeeeel laag toeren, 1000-1300 of zo (tacho komt eraan). Allen bij heel langzaam optrekken in file. Ik geef nu een tussengasje en dan de koppeling omhoog.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Juist! dat dacht ik al!
Je hebt voor dat hele lage toerental apparte acceleratie settings. Je kan die een tikkie vetter zetten zonder de andere settings te beinvloeden. Hij reageerd dan alleen heel laag toeren beter, de rest blijft het zelfde.
marco gooyaers
Posts: 159
Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm

Post by marco gooyaers »

Ik d8 dat er alleen een aparte map was voor koude start. Kweet het niet meer.

Breekt een bout af van de dynamosteun (zat vulbus met te groot gat om de bout). Ik 4 uur bezig om te fixen. Perfect gemaakt, gaat de dynamo raar doen :( . Kan ie weer los, zzzucchhhtt. Is ook een van de laatste mini-onderdelen. Die gaan kapot, Honda niet.

TCC binnenkort voor de DTA?? ^^


Grtz.,

Marco
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

komende zaterdag?

Je hebt accelaratie settings voor 0-1500rpm, 1500 tot 3000 rpm, 3000tot 5000 rpm, en daarboven.
Keus zat dus!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Oeps.... zaterdag ben ik een weekendje zeilen....
Gaat niet lukken dus.

Of kom je ook tijdens de Type-R meeting?? lijkt me leuk om de mini er ook bij te hebben.
marco gooyaers
Posts: 159
Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm

Post by marco gooyaers »

Hoi Frank,

Het is toch een ITR dynamo, kutje. Hij maakt een zwiep zwiepgeluid en alle electronica doet mee. Ik denk dat de regelaar kapot is (of los zit?). Ken je dat probleem?? Het kan komen door de steun van de dynamo. Daar zit de massa aan, maar de steun is gepoedercoat. Onvoldoende massa dus?. Veel Vtec mini's van Watson hebben daar last van schijnt.

Wanneer is die meeting?

Grtzz.,

Marco
marco gooyaers
Posts: 159
Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm

Post by marco gooyaers »

Ow,

Ik lees net ook dat het kan zijn dat de poelies niet goed uitgelijnd zijn. Ik kan ook zien dat de dynamo wat scheef zit. Zou dat het ook kunnen zijn?

M
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Wanneer is die meeting?


Zie het forum onderdeel 'Meetings'. 8)
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Locked