GASKLEPPIE MAG NIET MEER IN MIJN MINI RIJDEN!
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Had Vteccie ook geen Castrol RS?
Hij had wel een goede opmerking daarover. Dat het een semi race olie is en daar kan je beter niet mee op straat rijden. Die breekt sneller af bij een koude start. En dat doe je veel vaker dan bij een race auto. Daar komt hij altijd goed op tempereatuur.
Een dunnere olie is idd lekker voor in de winter, maar veel keer olie type wisselen is ook weer niet aan te bevelen. ivm een bepaald slijtage patroon bij een bepaald type olie die dan weer steeds anders word.
Blijf gewoon bij die shell olie die je hebt, niks mis mee!
10W40 is een mooie grade voor een ITR.
Hij had wel een goede opmerking daarover. Dat het een semi race olie is en daar kan je beter niet mee op straat rijden. Die breekt sneller af bij een koude start. En dat doe je veel vaker dan bij een race auto. Daar komt hij altijd goed op tempereatuur.
Een dunnere olie is idd lekker voor in de winter, maar veel keer olie type wisselen is ook weer niet aan te bevelen. ivm een bepaald slijtage patroon bij een bepaald type olie die dan weer steeds anders word.
Blijf gewoon bij die shell olie die je hebt, niks mis mee!
10W40 is een mooie grade voor een ITR.
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
marco gooyaers wrote:Hi.
Ik was dit weekend in Der Heimat aan het cruisen en bij het tanken viel me op dat V-power daar 100 octaan had. Het schijnt dat Shell het octaangehalt aanpast per land. Wat dus inhoudt dat wij een keuzenland zijn want hier is V-power maar 97 oct. Klopt dat??
M
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=155
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
mini-r
Hi lui,
Als ik heeeeel rustig optrek, dus bijna geen gas, dan hapert de motor een beetje (op het afslaan af). Idee? Misschien niet geheel goed afgesteld?
Ik heb ook wat "beurtles" nodig. Wat moet allemaal gebeuren en wanneer? Koppeling stellen las ik ergens, moet dat???
Grtz.,
Marco
O ja, volgende week zondag ga ik op Zolder sprinten met de mini. Ben benieuwd. Als het maar niet nat is o_O.
Als ik heeeeel rustig optrek, dus bijna geen gas, dan hapert de motor een beetje (op het afslaan af). Idee? Misschien niet geheel goed afgesteld?
Ik heb ook wat "beurtles" nodig. Wat moet allemaal gebeuren en wanneer? Koppeling stellen las ik ergens, moet dat???
Grtz.,
Marco
O ja, volgende week zondag ga ik op Zolder sprinten met de mini. Ben benieuwd. Als het maar niet nat is o_O.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
waar dan?
@ Marco
Het zou kunnen zijn dat de acceleratie settings een tikkie bijgesteld moeten worden. Met de laptop kan ik dat wel bijstellen. Ook kan ik zien aan de lambda cijfers of dat wel het probleem is.
Ik ben afgelopen zaterdag 14uur bezig geweest om uit Italie te komen en had toen mijn laptop bij me. Ik heb alle tijd gehad om DTA eens goed door te nemen. Vooral de acceleratie settings kan je aardig uitgebreid instellen op diverse toerentallen en gaspedaal standen.
Moet lukken!
Lijkt het een beetje op wat er gebeurde toen ik het mengsel 45% armer had ingesteld? Dus als je dan accelereerde, en dat hij dan inhield omdat hij te arm liep?
@ Marco
Het zou kunnen zijn dat de acceleratie settings een tikkie bijgesteld moeten worden. Met de laptop kan ik dat wel bijstellen. Ook kan ik zien aan de lambda cijfers of dat wel het probleem is.
Ik ben afgelopen zaterdag 14uur bezig geweest om uit Italie te komen en had toen mijn laptop bij me. Ik heb alle tijd gehad om DTA eens goed door te nemen. Vooral de acceleratie settings kan je aardig uitgebreid instellen op diverse toerentallen en gaspedaal standen.
Moet lukken!
Lijkt het een beetje op wat er gebeurde toen ik het mengsel 45% armer had ingesteld? Dus als je dan accelereerde, en dat hij dan inhield omdat hij te arm liep?
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
mini-r
Hoi Frank,
Freddy interpoleert de stappen na er enkele te hebben vastgesteld. Maar wat jij me liet zien als je heeeeeel langzaam het gas opvoert je de stapjes naar onder maakt (d8 ik) ipv diagonaal of meteen knal naar rechts. Die stapjes naar onder zullen wel wat rijker moeten denk ik.
Hmm ik zal na zondag ff kijken, als ie nog heel is dan^^.
Grtzz.,
Marco
Hey Vteccie, leuk mijn foto op die site te zien^
. De mini is nu af btw en je ziet helemaal niets meer van de conversie. Alleen heb ik achterop heel klein de sticker van een ITR nagemaakt. DOHC VTEC LSD
Freddy interpoleert de stappen na er enkele te hebben vastgesteld. Maar wat jij me liet zien als je heeeeeel langzaam het gas opvoert je de stapjes naar onder maakt (d8 ik) ipv diagonaal of meteen knal naar rechts. Die stapjes naar onder zullen wel wat rijker moeten denk ik.
Hmm ik zal na zondag ff kijken, als ie nog heel is dan^^.
Grtzz.,
Marco
Hey Vteccie, leuk mijn foto op die site te zien^

- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Normaal rijden doe je idd in de diagonale as. Dus van links boven naar rechts onder.
Als je halverwege de as ineens vol gas geeft ga je direkt horizontaal naar rechts en naarmate de toeren stijgen ga je naar onder. (hahaha, dit snapt echt niemand!! )
Dus als je een beetje gas geeft en je houd die stabiel toer je langzaam op en ga je alleen naar beneden op de tabel.
Het eerste stukje van het gasgeven geeft echter wel een arm moment. Dit is op te lossen door de acceleratie settings bij te stellen.
Gebeurt het over het hele toerenbereik, of alleen heel laag toeren?
Als je halverwege de as ineens vol gas geeft ga je direkt horizontaal naar rechts en naarmate de toeren stijgen ga je naar onder. (hahaha, dit snapt echt niemand!! )
Dus als je een beetje gas geeft en je houd die stabiel toer je langzaam op en ga je alleen naar beneden op de tabel.
Het eerste stukje van het gasgeven geeft echter wel een arm moment. Dit is op te lossen door de acceleratie settings bij te stellen.
Gebeurt het over het hele toerenbereik, of alleen heel laag toeren?
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
Ik d8 dat er alleen een aparte map was voor koude start. Kweet het niet meer.
Breekt een bout af van de dynamosteun (zat vulbus met te groot gat om de bout). Ik 4 uur bezig om te fixen. Perfect gemaakt, gaat de dynamo raar doen
. Kan ie weer los, zzzucchhhtt. Is ook een van de laatste mini-onderdelen. Die gaan kapot, Honda niet.
TCC binnenkort voor de DTA?? ^^
Grtz.,
Marco
Breekt een bout af van de dynamosteun (zat vulbus met te groot gat om de bout). Ik 4 uur bezig om te fixen. Perfect gemaakt, gaat de dynamo raar doen

TCC binnenkort voor de DTA?? ^^
Grtz.,
Marco
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
Hoi Frank,
Het is toch een ITR dynamo, kutje. Hij maakt een zwiep zwiepgeluid en alle electronica doet mee. Ik denk dat de regelaar kapot is (of los zit?). Ken je dat probleem?? Het kan komen door de steun van de dynamo. Daar zit de massa aan, maar de steun is gepoedercoat. Onvoldoende massa dus?. Veel Vtec mini's van Watson hebben daar last van schijnt.
Wanneer is die meeting?
Grtzz.,
Marco
Het is toch een ITR dynamo, kutje. Hij maakt een zwiep zwiepgeluid en alle electronica doet mee. Ik denk dat de regelaar kapot is (of los zit?). Ken je dat probleem?? Het kan komen door de steun van de dynamo. Daar zit de massa aan, maar de steun is gepoedercoat. Onvoldoende massa dus?. Veel Vtec mini's van Watson hebben daar last van schijnt.
Wanneer is die meeting?
Grtzz.,
Marco
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm