Tjap ep3

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Re: Tjap ep3

Post by Ray »

Wow netjes man! En dat zelfs zonder rbc :o ben echt benieuwd wat die met rbc zal doen
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Tjap ep3

Post by mrkeffo »

Super net resultaat. Je kan denk jezelf beter afvragen of je misschien voor die 8pk zoveel extra wilt investeren. :)

Al de lekkage gevonden ?
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Tjap ep3

Post by Knite Force »

Op welke bank is het gemeten? Het zijn erg mooie cijfers, ik zou weleens een meting bij DP-Engineering willen zien; toch wel een van de strengste en betrouwbaarste banken van NL.
User avatar
Type200R
Posts: 254
Joined: Fri Apr 06, 2012 4:34 pm

Tjap ep3

Post by Type200R »

43,4 pk alleen met kpro en uitlaat ? 😬
voetbalboer87
Posts: 67
Joined: Tue May 20, 2014 5:13 pm

Re: Tjap ep3

Post by voetbalboer87 »

Denk de bank van Van Drie zelf Marcell, volgens mij heeft hij wel meer k20's daar op gehad dus ook vergelijkingsmateriaal. Dat het veel is ben ik ook met je eens daar niet van.
Blijft wel een feit dat een K20 goed laten afstellen loont.
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Tjap ep3

Post by Knite Force »

Absoluut, je kunt ze heel erg wakker maken :)
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

Re: Tjap ep3

Post by TJAPZ0RRO »

Type200R wrote:43,4 pk alleen met kpro en uitlaat ? 


- AEM CAI
- Tegiwa 4-2-2-1
- KPRO
- Innovative billet motor mounts 60A
- SRS R70 2,75''

: )
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy

Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

Re: Tjap ep3

Post by TJAPZ0RRO »

voetbalboer87 wrote:Denk de bank van Van Drie zelf Marcell, volgens mij heeft hij wel meer k20's daar op gehad dus ook vergelijkingsmateriaal. Dat het veel is ben ik ook met je eens daar niet van.
Blijft wel een feit dat een K20 goed laten afstellen loont.


Over een tijdje weer bij Hurricane in Heerhugowaard de dyno op, kan ik mooi zien wat het verschil is qua PK's/koppel @de 2 dyno's

Had in iedergeval met mijn oude 4-2-1 met deuk en high flow cat 229pk op de dyno van Hurricane, denk dat de Tegiwa 4-2-2-1 verschil maakt en uiteraard de tune van van Drie tegenover mijn 'tune'.
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy

Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

Re: Tjap ep3

Post by TJAPZ0RRO »

Knite Force wrote:Op welke bank is het gemeten? Het zijn erg mooie cijfers, ik zou weleens een meting bij DP-Engineering willen zien; toch wel een van de strengste en betrouwbaarste banken van NL.


@Leo van Drie
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy

Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
User avatar
Type200R
Posts: 254
Joined: Fri Apr 06, 2012 4:34 pm

Re: Tjap ep3

Post by Type200R »

TJAPZ0RRO wrote:- AEM CAI
- Tegiwa 4-2-2-1
- KPRO
- Innovative billet motor mounts 60A
- SRS R70 2,75''

: )


Hoe veel pk geeft de innovative billet motor mount?
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

Re: Tjap ep3

Post by TJAPZ0RRO »

Type200R wrote:Hoe veel pk geeft de innovative billet motor mount?


Normaal geven ze 5pk met de stikkers .. Helaas heb ik die niet

edit: had dat even snel van me even voorstellen topic gekopieerd
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy

Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Tjap ep3

Post by Knite Force »

Andy gaat binnenkort mijn EP3 dynotunen bij DP, ben jij ook zo benieuwd naar je waardes daar? 😉
ATR46
Posts: 25
Joined: Sun Sep 27, 2009 9:13 am

Re: Tjap ep3

Post by ATR46 »

voetbalboer87 wrote:Denk de bank van Van Drie zelf Marcell, volgens mij heeft hij wel meer k20's daar op gehad dus ook vergelijkingsmateriaal. Dat het veel is ben ik ook met je eens daar niet van.
Blijft wel een feit dat een K20 goed laten afstellen loont.


Even voor de duidelijkheid. Dit is niet mijn bank, ik huur deze bank.

Mijn bank ligt nog in opslag, deze zal pas komend jaar werkend gemaakt worden.

Jullie mogen een mening hebben over het vermogen wat gemeten word. Dat is niet erg, maar zeg aub niet van zulke dingen van die bank is het beste want die geeft de reëelste vermogens. Dat is zo'n klinklare onzin! Dp heeft een prima bank dat geloof ik best. Ook heb ik auto's gehad die daar op de bank waren geweest en bij mij en daar zat maar liefst 4 pk verschil tussen. Ik geloof niet dat een bank van 100K enorm afwijkt of geen reeële waardes geeft. Mijn ervaring is dat deze bank zeer constant is. Aandrijfrendement heeft te maken met voorwiel aandrijving, achterwielaandrijving of 4x4.

Even in het kort gezegd! Een dyno is een stuk gereedschap, en ik zie overduidelijk winst tegenover wat het was.
Daar gaat het uiteindelijk om lijkt me?
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

Re: Tjap ep3

Post by TJAPZ0RRO »

Knite Force wrote:Andy gaat binnenkort mijn EP3 dynotunen bij DP, ben jij ook zo benieuwd naar je waardes daar? 


Nah, alleen dyno na grote upgrades : )
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy

Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

Re: Tjap ep3

Post by TJAPZ0RRO »

Even een update, heb de OEM velgen laten stralen en spuiten : )

Image

Met zwarte lug nuts : )


Ook heb ik de cluster lights vervangen, aangezien meerdere het niet meer deden

Image
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy

Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Tjap ep3

Post by Knite Force »

Bright light, altijd goed! 👍
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

Re: Tjap ep3

Post by TJAPZ0RRO »

Maar, me EP3 schraapt al bij de minst stijle drempels .. Die Tegiwa 4-2-2-1 en SRS R70 hangen echt laag

Image

Knite Force wrote:Bright light, altijd goed! 👍


: )
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy

Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

Re: Tjap ep3

Post by TJAPZ0RRO »

Even een update !

Heb de OEM motorkap met steenslag vervangen door een Aerodynamics carbon OEM style kap ..

Ook heb ik een nieuw bumper gekocht om de Mugen replica lip op te zetten, en wilde graag de OEM bumper heel houden : )

Image

Ook maar even een AEM hydro shield besteld omdat ik zag dat de AEM v2 CAI precies eindigt waar het gat van de lip zit, en geen zin heb in hydro lock ..

Binnenkort bumper + lip in kleur .. dan zal ik even een nieuwe foto neerzetten
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy

Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

Re: Tjap ep3

Post by TJAPZ0RRO »

Image

Image
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy

Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Tjap ep3

Post by Knite Force »

Die lip geeft de preface snuit nét datgene dat hij af fabriek mist.
Locked