Page 4 of 8

Posted: Thu Apr 15, 2010 12:03 pm
by Rikky
SephNL wrote:Is goed, lijkt me leuk om kennis te maken.

Misschien heb ik niet de mooiste teg (er gister net iemand bovenop me gereden) maar misschien wel de snelste :razz:


Mooi klote.. Wat is er precies gebeurt?

Posted: Thu Apr 15, 2010 3:40 pm
by SephNL
Rikky wrote:
SephNL wrote:Is goed, lijkt me leuk om kennis te maken.

Misschien heb ik niet de mooiste teg (er gister net iemand bovenop me gereden) maar misschien wel de snelste :razz:


Mooi klote.. Wat is er precies gebeurt?


Ik denk dat die mijn kontje zo aantrekkelijk vond dat die erop inreed.

Het was een normale situatie waarbij zoiets nooit gebeurd had gehoeven, gewoon onoplettendheid dus. Opzich valt de schade nog mee, alleen me achterbumper is gescheurd. Polyester buigt niet, dat breekt meteen.

Posted: Thu Apr 15, 2010 4:50 pm
by Rikky
SephNL wrote:Ik denk dat die mijn kontje zo aantrekkelijk vond dat die erop inreed.

Het was een normale situatie waarbij zoiets nooit gebeurd had gehoeven, gewoon onoplettendheid dus. Opzich valt de schade nog mee, alleen me achterbumper is gescheurd. Polyester buigt niet, dat breekt meteen.


Haha oke, maar heb jij dan een aftermarket bumper? Want ik neem aan dat het OEM spul van Honda gewoon van ABS is net zoals elk ander merk, en dat breekt niet zomaar alleen bij een harde klap...

Posted: Thu Apr 15, 2010 5:14 pm
by SephNL
Rikky wrote:Haha oke, maar heb jij dan een aftermarket bumper? Want ik neem aan dat het OEM spul van Honda gewoon van ABS is net zoals elk ander merk, en dat breekt niet zomaar alleen bij een harde klap...


Nee, het was gewoon een OEM bumper, dan zal het toch ABS zijn geweest. Ik was al blij dat die niet mijn 3" skunk2 uitlaat erondervandaan heeft gereden. Stond al te koken, ik ben niet de smalste en die man stond echt met trillende handen het schade formulier in te vullen hahaha.

Posted: Thu Apr 15, 2010 6:25 pm
by Rikky
SephNL wrote:
Rikky wrote:Haha oke, maar heb jij dan een aftermarket bumper? Want ik neem aan dat het OEM spul van Honda gewoon van ABS is net zoals elk ander merk, en dat breekt niet zomaar alleen bij een harde klap...


Nee, het was gewoon een OEM bumper, dan zal het toch ABS zijn geweest. Ik was al blij dat die niet mijn 3" skunk2 uitlaat erondervandaan heeft gereden. Stond al te koken, ik ben niet de smalste en die man stond echt met trillende handen het schade formulier in te vullen hahaha.


Haha dat is een mazzel dan! Haha ik denk dat ik ook met trillende handen had gestaan als er ook nog eens een brede kerel was uitgestapt :lol:

Posted: Thu Apr 15, 2010 6:40 pm
by ITR DC2
OEM bumper kan ook zo scheuren hoor.
Ligt er maar net aan waar die geraakt wordt.

Posted: Thu Apr 15, 2010 8:01 pm
by Guest
als ie af was en ik was van mn kloteprobleem af stond ik er dadelijk voor een run. want ben wel eens benieuwd eigenlijk binnenkort.. 8)

Posted: Fri Apr 16, 2010 12:02 am
by ToyZ
Ik kom ook even kijken en zal dan de EF9 SiR meenemen.

Posted: Fri Apr 16, 2010 7:45 am
by Katana
Genoteerd Tommy

Posted: Fri Apr 16, 2010 10:39 pm
by Voodoo
Frans, kan je me van de lijst afhalen. Heb helaas een andere verplichting, sorry.

Posted: Sat Apr 17, 2010 6:38 am
by Katana
Helaas Kar-ming, next time :D

Posted: Sun Apr 18, 2010 7:47 pm
by SephNL
Ik had graag even kennis gemaakt maar m`n koppakking ligt eruit dus ik ga die dat weekend vervangen. Mits ze uiteraard een 84mm cometic koppaking op voorraad hebben liggen anders zal ik nog wat langer niet kunnen rijden.

Nu toch serieus aan het overwegen om een andere auto als daily erbij te nemen, een koekblikje voldoet dan prima denk ik.

Posted: Fri Apr 23, 2010 6:00 pm
by mr. X
Ok, even op een rijtje hoe ik de dag graag zou invullen.

Deze meeting wil ik namelijk graag enkele (3) zaken met harde cijfers op papier zetten. Als er mensen zijn met op of aanmerkingen hoor ik het graag. Mits het iedereen leuk en interessant lijkt wil ik het onderstaande doen:

Na aankomst zou ik graag als (een van de) eerste willen runnen.
Zojuist heb ik nieuwe OEM bougies erin gezet maar voor de rest is de motor nog standaard, zelfs het vieze OEM luchtfilter (het échte filter IN de box) zit er nog in. Wel heb ik een gloednieuw filter gekocht en die wilde ik gelijk na mijn run (op de bank) erin zetten. Zo kunnen we goed zien of, en hoeveel, verschil een schoon filter kan maken.

Daarna ga ik op een brug ter plekke aan de gang en trek de OEM katalisator eraf. Daar komt een Invidia testpijp voor terug. Nieuwe OEM pakkingen, bouten, veertjes en moertjes zijn in mijn bezit.
Als het gemonteerd is ga ik een klein stukje rijden en kom dan terug om weer een run te doen om wederom te kijken of er verschil zit tussen mét kat en zónder. Veel mensen zeggen verschillende dingen. Ik ben van mening dat je het heel erg merkt onder het rijden maar of het daadwerkelijk vermogen geeft durft niemand te zeggen. Zodoende, leek het me weer leuk harde cijfers op papier te hebben om in het vervolg duidelijk antwoord te kunnen geven.

Na deze run is de tank bijna helemaal leeg. Dan rij ik naar de Gulf benzine pomp en ga daar RON100 tanken, gooi de accupool eraf om de ECU te resetten en ga een stuk rijden om hem weer te laten wennen aan het nieuwe sap.
Daarna wil ik wéér een run doen.

Even kort op een rij:

Run 1
Bone stock met vies OEM filter,
Run 2
Bone stock met nieuw, schoon OEM filter,
Run 3
Invidia testpijp,
Run 4
RON 100 benzine.

Graag hoor ik van mensen hier of ze het zien zitten mij vaker dan één keer op de bank te zien staan.

Posted: Fri Apr 23, 2010 6:10 pm
by slydawg
Goed plan, ik ben benieuwd wat er allemaal uit komt.
Is er daar een Gulf die RON100 levert?

Posted: Fri Apr 23, 2010 6:11 pm
by Katana
:lol: Zorg je wel dat je vroeg bent Maarten.

Lijkt me niet zo'n probleem. Een mooie test sessie.

Ik zou je cat/uitlaat bouten vanavond even proberen los en vast te draaien.

Morgen is er geen tijd om te branden of zagen. Kan je nu mooi doen :wink:

Posted: Fri Apr 23, 2010 6:15 pm
by micronsil
Mr X laat dan ff de uitslag daarvan hier op het forum weten of stuur me een pm ik ben heel erg benieuwd wat voor verschil dat allemaal uitmaakt.

Posted: Fri Apr 23, 2010 6:19 pm
by slydawg
Katana wrote::lol: Zorg je wel dat je vroeg bent Maarten.

Lijkt me niet zo'n probleem. Een mooie test sessie.

Ik zou je cat/uitlaat bouten vanavond even proberen los en vast te draaien.

Morgen is er geen tijd om te branden of zagen. Kan je nu mooi doen :wink:


Als Martin O er is heb je echt geen brander nodig hoor

Posted: Fri Apr 23, 2010 6:21 pm
by mr. X
Kijk, op deze reacties hoopte ik!

De resultaten komen uiteraard online te staan.

Ik was sowieso van plan om er vroeg te zijn Frans. Zo rond 10:30-10:45, is dat vroeg genoeg of graag nog iets eerder ivm eventueel regelen met onze gastheer?

Volgens Benjamin is er (redelijk) in de buurt een Gulf die inderdaad RON100 levert. Daar tankt hij zelf namelijk altijd.

De bouten tussen spruit breken af. Dat weet ik zeker. Heb namelijk inderdaad geprobeerd ze al los te draaien maar de bout zelf zag je in het midden draaien. Zodoende wilde ik het niet forceren. Op een brug is dat zoveel makkelijker. Ik neem een Dremel mee en heb nieuwe slijpschijfjes dus op alles ben ik voorbereid!

*edit
Ja, haha als Martin er is hebben we waarschijnlijk aan een grote hamer genoeg :D

Posted: Fri Apr 23, 2010 6:25 pm
by Katana
mr. X wrote:Kijk, op deze reacties hoopte ik!

De resultaten komen uiteraard online te staan.

Ik was sowieso van plan om er vroeg te zijn Frans. Zo rond 10:30-10:45, is dat vroeg genoeg of graag nog iets eerder ivm eventueel regelen met onze gastheer?

Volgens Benjamin is er (redelijk) in de buurt een Gulf die inderdaad RON100 levert. Daar tankt hij zelf namelijk altijd.

De bouten tussen spruit breken af. Dat weet ik zeker. Heb namelijk inderdaad geprobeerd ze al los te draaien maar de bout zelf zag je in het midden draaien. Zodoende wilde ik het niet forceren. Op een brug is dat zoveel makkelijker. Ik neem een Dremel mee en heb nieuwe slijpschijfjes dus op alles ben ik voorbereid!

*edit

Haha en als Martin er is hebben we waarschijnlijk aan een grote hamer genoeg :D


Prima Maarten,

Beter een haakse slijper mee nemen. Dremel is iets te licht.

Als Martin O er is hebben we zeker geen gereedschap nodig

Posted: Fri Apr 23, 2010 7:01 pm
by CTR-Voorburg
Prima initatief Maarten!

Ben erg benieuwd naar de resultaten tot morgen.