FRENCH en de EP3 3"exhaust by MFrame autosport

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
FRENCH
Posts: 176
Joined: Sun Feb 21, 2010 10:51 am

Post by FRENCH »

was een bekende nederlandse firma.Ga er niet te diep op ingaan verder.
Hebben me al genoeg stres geleverd :-?
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

FRENCH wrote:was een bekende nederlandse firma.Ga er niet te diep op ingaan verder.
Hebben me al genoeg stres geleverd :-?


Wel apart, dat iedereen tegenwoordig wat tegen en/of over die firma heeft te melden. Maar het verder niet openlijk durft te bespreken...
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

L4urenZ wrote:
FRENCH wrote:was een bekende nederlandse firma.Ga er niet te diep op ingaan verder.
Hebben me al genoeg stres geleverd :-?


Wel apart, dat iedereen tegenwoordig wat tegen en/of over die firma heeft te melden. Maar het verder niet openlijk durft te bespreken...


Vaak hebben mensen er goede ervaringen mee en willen dan die firma niet meteen de grond in duwen door het op een forum te zetten :wink:

Ik vind het erg begrijpelijk
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Rikky wrote:
L4urenZ wrote:
FRENCH wrote:was een bekende nederlandse firma.Ga er niet te diep op ingaan verder.
Hebben me al genoeg stres geleverd :-?


Wel apart, dat iedereen tegenwoordig wat tegen en/of over die firma heeft te melden. Maar het verder niet openlijk durft te bespreken...


Vaak hebben mensen er goede ervaringen mee en willen dan die firma niet meteen de grond in duwen door het op een forum te zetten :wink:

Ik vind het erg begrijpelijk


Ik hoor de laatste tijd veel dingen over motoren die stuk gaat + Lange levertijden. En dat mag niet gezegd worden ?
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Oh jawel hoor maar dat ze bij.v een foutje hebben gemaakt ofzo zou ik ook niet meteen aan de grote klok hangen als je er alleen maar goede ervaringen mee hebt... Fouten maakt iedereen maar sommige denken er anders over...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
FRENCH
Posts: 176
Joined: Sun Feb 21, 2010 10:51 am

Post by FRENCH »

Hoi,

Ondertussen stoptech gegroefde remschijven besteld voor-en achteraan.
Met de DS 2500 remblokjes erbij.En om het goed onder druk te krijgen komt er TRW 600 remolie op.

Ben ook aan het twijfelen om een brakestopper en stalen remleidingen te steken.
Eens zien naar de levertijden ervan.
FRENCH
Posts: 176
Joined: Sun Feb 21, 2010 10:51 am

Post by FRENCH »

dan toch maar de brake stopper en hell remleidingen besteld.
Zo kan alles in 1 keer gemonteerd worden.
Kan al niet wachten :lol:
itr03627
Posts: 182
Joined: Tue Jan 26, 2010 6:08 pm

Post by itr03627 »

FRENCH wrote:dan toch maar de brake stopper en hell remleidingen besteld.
Zo kan alles in 1 keer gemonteerd worden.
Kan al niet wachten :lol:

ge et groot gelijk :-) diene brakestopper gaat goe goed voelen ale ik voelde het verschil toch :-) :wink:
FRENCH
Posts: 176
Joined: Sun Feb 21, 2010 10:51 am

Post by FRENCH »

itr03627 wrote:
FRENCH wrote:dan toch maar de brake stopper en hell remleidingen besteld.
Zo kan alles in 1 keer gemonteerd worden.
Kan al niet wachten :lol:

ge et groot gelijk :-) diene brakestopper gaat goe goed voelen ale ik voelde het verschil toch :-) :wink:


denk ook wel dat het verschil uitmaakt.
Zag bij mijn ek4 ook de wandplaat goed achteruit komen.
Zal dus vlugger op druk zitten.
FRENCH
Posts: 176
Joined: Sun Feb 21, 2010 10:51 am

Post by FRENCH »

Ondertussen de brakestopper toegekregen.
Heb hem in het wit gespoten en gemonteerd:

Image

Image
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

wat doet zo'n breakstopper precies?.

Ik heb er het een en ander over gelezen.
FRENCH
Posts: 176
Joined: Sun Feb 21, 2010 10:51 am

Post by FRENCH »

micronsil wrote:wat doet zo'n breakstopper precies?.

Ik heb er het een en ander over gelezen.


Zorgt ervoor dat de rempomp niet beweegt en kan zo direkt zijn druk opbouwen.

Dus beter remgevoel.
Beast19rp
Posts: 152
Joined: Thu Jul 09, 2009 12:55 pm

Post by Beast19rp »

hey French, ik had ook HEL remleidingen besteld. Ik wou ze vandaag plaatsen maar kreeg gisteren deze link http://civictype-r.co.uk/forum/viewtopi ... 7&t=212433 doorgestuurd van Spons hier op het forum.

heb dus besloten de Hel maar terug te sturen en de remleidingen van Stoptech te bestellen. duurder maar van veel betere kwaliteit.

skat kan ze voor de EP3 ook verkrijgen, heb het al nagevraagd ;)
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Je hebt gewoon garantie op je remleidingen...

Dus je hoeft ze niet per direct terug te sturen...
'98 JDM Integra Type-R
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

[quote="Beast19rp"]hey French, ik had ook HEL remleidingen besteld. Ik wou ze vandaag plaatsen maar kreeg gisteren deze link http://civictype-r.co.uk/forum/viewtopi ... 7&t=212433 doorgestuurd van Spons hier op het forum.

heb dus besloten de Hel maar terug te sturen en de remleidingen van Stoptech te bestellen. duurder maar van veel betere kwaliteit.

skat kan ze voor de EP3 ook verkrijgen, heb het al nagevraagd ]

Sorry maar eerlijk gezegt een beetje bullsh*t..
Dit is ook al eerder uitgelegd in het technische gedeelte.

Ik heb HEL brakelines op mijn FD2 voor ongeveer 2 jaar, en op de DC5 zitten goodridge leidingen, beide zien er nog prima uit.
Spons
Posts: 753
Joined: Tue Nov 10, 2009 2:07 pm

Post by Spons »

ik had het ook even gemeld om er alert op te blijven :wink:
en uiteindelijk kan alles kapot..
FRENCH
Posts: 176
Joined: Sun Feb 21, 2010 10:51 am

Post by FRENCH »

Ik zie wel hoe ze zitten als ze gemonteerd zijn.
Het probleem is dus dat ze teveel wrijven aan het ophangingspunt.
Dus das niet zo moeilijk op te lossen denk ik.
FRENCH
Posts: 176
Joined: Sun Feb 21, 2010 10:51 am

Post by FRENCH »

even van onder het stof halen:
eindelijk zijn m'n powerslot-remschijven (front &rear, gegroefd)aangekomen.
dus kon ik aan de slag met de eerder geleverde spullen:
-ferodo ds 2500 (front en rear)
-TRW grandprix remolie
-hel remleidingen

alles is vrij vlot verlopen,enkel moet ik toch nog even gaan ontluchten,want heb de indruk dat het nog niet 100% is

enkele pic's

Image


Image

Image
FRENCH
Posts: 176
Joined: Sun Feb 21, 2010 10:51 am

Re: FRENCH en de EP3 (uitlaat pg3)

Post by FRENCH »

Dankzij het nieuwe forum kan ik eindelijk weer posten :thumbs:
Om één of andere reden kon ik niet meer inloggen,waardoor ik ruime tijd enkel kon meelezen,wat best wel frustrerend was :cry:

ondertussen ben ik nog steeds gelukkig met EP3 die er ondertussen 84.xxx km heeft opzitten en zijn er nog wat veranderingen gebeurd.
voor sommigen heiligenschennis,voor mij een symbolische middelvinger aan al die grijze muizen in België:de EP3 heeft ROZE wielen :shock:

Image

Uploaded with ImageShack.us

en de lipjes zijn gewrapped in camo:
Image

Uploaded with ImageShack.us

met de witte wielen:

Image

Uploaded with ImageShack.us

voor de haters:
hoto/my-images/844/foto0158w.jpg/]Image[/URL]

voor de rest is het nu vooral sparen voor de motorische updates:
J's Racing front strutbar:check
INJEN CAI :check
HONDATA K-PRO :check
SKUNK2 Intake manifold:check
SKUNK2 Throttle body: to do
TEGIWA Toda replica manifold:to do
AEM? wideband:to do
JDM arb: to do

en dan natuurlijk nog alles laten afstellen en genieten :to do :lol:
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: FRENCH en de EP3 (uitlaat pg3)

Post by JDMTEG »

Ik ben er 100% zeker van dat jij er van geniet...
Locked