Welke band voor de ATR

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien

Welke band zou u kiezen voor de ATR

Bridgestone RE050
14
74%
Hankook ventus RS2
1
5%
Goodyear FI Asummetric
2
11%
Federal SS-595
1
5%
Falken ZIEX ZE-912
1
5%
 
Total votes: 19

User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Er zijn zeer weinig ATR's met andere velgen.

Dit was een van de redenen. Raar dat showoff dit gezegd heeft
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

ik heb ook et 45 en ik heb dat probleem ook niet, je hebt geen assymetrische banden toch?
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Heb je het ook als je banden nog niet warm zijn?

Stikstof heeft een ander uitzettingscoefficient dan gewone lucht. Dus je bandenspanning zou kunnen varieren als je banden en lucht warm zijn geworden na een stukje rijden.
jupke
Posts: 584
Joined: Sun Feb 06, 2005 7:01 pm

Post by jupke »

Jo& wrote:Heb je het ook als je banden nog niet warm zijn?

Stikstof heeft een ander uitzettingscoefficient dan gewone lucht. Dus je bandenspanning zou kunnen varieren als je banden en lucht warm zijn geworden na een stukje rijden.

ik heb het altijd,of ik hem nu s'morgens koud uit de garage rijd of als ik er een uur mee heb gereden
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

Jo& wrote:Heb je het ook als je banden nog niet warm zijn?

Stikstof heeft een ander uitzettingscoefficient dan gewone lucht. Dus je bandenspanning zou kunnen varieren als je banden en lucht warm zijn geworden na een stukje rijden.


die is dus minder als lucht. ik was vorige week ook ff in discussie met
iemand hierover en die reed altijd met stikstof a gewoon verkeer.
hij vertelde me dat je bij een lege band (atmosferische druk) er ongeveer
3% zuurstof/lucht in blijft.

bij mij gaat er een keer stikstof in de banden.
jupke
Posts: 584
Joined: Sun Feb 06, 2005 7:01 pm

Post by jupke »

net klaar met de auto,velgen omgelegd,op 1 velg zat duidelijk meer lood als op de andere 3.en die lag voorop.
die heb ik naar achter gelegd en nu is het trekken weg 8)
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Lekker uitgebalanceerd dan...
jupke
Posts: 584
Joined: Sun Feb 06, 2005 7:01 pm

Post by jupke »

zijn 3x uitgebalanceerd,3 velgen zit ongeveer 10 gram lood op en op 1 velg 70 gram :!: vond het ook veel,hoe het kan geen idee.
maar die van 70 gram ligt nu achterop
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Je zei toch dat je je velgen voor en achter gewisseld had?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik zou toch even terug gaan en die 1e velg opnieuw laten bekijken. Stel dat er echt iets fout zit en de band altijd wat zit te wringen, kan dat als resultaat hebben dat de band gaat cuppen wat weer enorm herrie in de auto maakt.
Stel dat hij niet goed gebalanceerd is, kan het zijn dat je wiellagers sneller slijten. Zit je ook niet op te wachten.
jupke
Posts: 584
Joined: Sun Feb 06, 2005 7:01 pm

Post by jupke »

Gaskleppie wrote:Ik zou toch even terug gaan en die 1e velg opnieuw laten bekijken. Stel dat er echt iets fout zit en de band altijd wat zit te wringen, kan dat als resultaat hebben dat de band gaat cuppen wat weer enorm herrie in de auto maakt.
Stel dat hij niet goed gebalanceerd is, kan het zijn dat je wiellagers sneller slijten. Zit je ook niet op te wachten.


zal ik eens doen frank
jupke
Posts: 584
Joined: Sun Feb 06, 2005 7:01 pm

Post by jupke »

Jo& wrote:Je zei toch dat je je velgen voor en achter gewisseld had?

ja maar links op rechts gaat niet,dus moesten de banden omgedraaid worden,en toen zag ik pas het verschil van lood na weer balanceren.
maar ik ga er nog even mee terug.
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

band een stuk laten draaien op de velg

help vaak maar ze hebben er geen zin in
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Martin.O wrote:band een stuk laten draaien op de velg

help vaak maar ze hebben er geen zin in


Klopt!
Zei dat ook een keer tegen een bandenboer toen ik zag dat ie de hele binnenkant van me velg vol wou plakken, zijn gezicht alleen al!
Keek me aan alsof ik een niet aardse taal sprak of zo.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

DOEN!!!!!...band even ronddraaien op de velg..De R888 had dat ook...moest 100gram :shock: :shock:
Even gedraaid en hij is goed :wink:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Is daar een verklaring voor?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Dat de onbalans in de band presies contra zit van de onbalans in de velg. En dat scheelt veel lood!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Grappig dat je dat zegt want de vorige keer heb ik mijn huidige DC2 velgen die op de Integra zitten laten draaien op het balanceer machien zonder band. Er zat 5-10 gram onbalans in alle vier de velgen. Niet krom en zeker niet veel. Was daar heel benieuwd naar namelijk. Is dat dan al genoeg om zoveel verschil te maken? De band kan je namelijk helaas niet alleen balanceren.

Je zou wel de velg kunnen balanceren, band erom, en waar de onbalans ontstaat zit meer rubber. Als je dat recht tegenover het punt van de velg legt heb je al wel winst. Kost je alleen wel zeker dubbel zo lang :lol:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Bridgestone heeft hier een slimme gele stip voor op de band. Deze dient naast het ventieltje te komen. Hoef je bijna niets te balenceren 8)
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Nooit geweten en nog nooit gezien, Frans! Heb je daar een foto van?
Locked