g-unit wrote:Tunen is leuk maar je moet wel realistisch blijven, waarom een turbo op een blok met 118pk waarmee je waarschijnlijk op 160 a 170 pk komt terwijl nje voor het zelfde geld een auto koopt met origineel zoveel pk of zelfs meer.
Dat is zo zeker waar.
Het is een erg lastige afweging.
Met een EJ9 kan je zonder heel veel kosten te maken 30 PK erbij krijgen die nog 'safe' zijn ook. Dat ga ik dus ook doen. Maar je kan ook een turbo erop zetten met alle nodige aanpassingen (remmen, onderstel, afstellen etc). Dat geld kan je ook bovenop de verkoop prijs van de auto leggen en, bijvoorbeeld, een VTi te kopen. En zo blijf je door gaan. Uiteindelijk is het ook de afweging die je maakt of je met een bepaalde auto wil blijven rijden, zoals ik nu met de DC2 heb gedaan. Dat is een bewuste keus geweest. Voor dat geld kon er namelijk ook een andere auto voor de deur staan die veel nieuwer was en waarschijnlijk nog sneller van zijn plek af zou komen ook.
Wil je bij dezelfde auto blijven vind ik het bijvoorbeeld wel slim een K20 erin te lepelen. Een mooie, frisse, nieuwe motor en niet teveel meer kietelen dan een geblazen 1.6.