Katjana | EG hatch & Integra GSR

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
mr. X

Post by mr. X »

g-unit wrote:Tunen is leuk maar je moet wel realistisch blijven, waarom een turbo op een blok met 118pk waarmee je waarschijnlijk op 160 a 170 pk komt terwijl nje voor het zelfde geld een auto koopt met origineel zoveel pk of zelfs meer.

Dat is zo zeker waar.

Het is een erg lastige afweging.

Met een EJ9 kan je zonder heel veel kosten te maken 30 PK erbij krijgen die nog 'safe' zijn ook. Dat ga ik dus ook doen. Maar je kan ook een turbo erop zetten met alle nodige aanpassingen (remmen, onderstel, afstellen etc). Dat geld kan je ook bovenop de verkoop prijs van de auto leggen en, bijvoorbeeld, een VTi te kopen. En zo blijf je door gaan. Uiteindelijk is het ook de afweging die je maakt of je met een bepaalde auto wil blijven rijden, zoals ik nu met de DC2 heb gedaan. Dat is een bewuste keus geweest. Voor dat geld kon er namelijk ook een andere auto voor de deur staan die veel nieuwer was en waarschijnlijk nog sneller van zijn plek af zou komen ook.

Wil je bij dezelfde auto blijven vind ik het bijvoorbeeld wel slim een K20 erin te lepelen. Een mooie, frisse, nieuwe motor en niet teveel meer kietelen dan een geblazen 1.6.
*Miss_Honda*

Post by *Miss_Honda* »

Ik weet ook nog niet 100% zeker of er wel een turbo komt, hier ben ik al best lang over na aan het denken
Ik doe voor niks of niemand mijn auto weg, ik heb eigenlijk helemaal geen auto nodig :roll:
Ik heb altijd al een EG gewilt, 2 jaar over mijn rijbewijs gedaan en 5x gezakt (en nee, geen gevaar op de weg ofzo :lol: )
Je kan je wel voorstellen toen ik hem eindelijk gehaald had, hoe ik me voelde om mijn eerste auto op te gaan halen

Ik steek er veel geld in, en ik vind dat niet erg, ik hoef geen 'goede' auto die al kant en klaar is..
Ik heb 37.000 km in 1 jaar gezet met mijn oude blok, die had een lekke koppakking en weet ik veel wat er allemaal aan mankeerde, en toch heeft ie me nog nooit in de steek gelaten, hoe bedoel je betrouwbaarheid :razz:

D16 heb ik nu 9000 a 10.000 op gezet in 4 maanden, loopt nog steeds prima, alleen een flinke oliezuiper.. ik was ook dus niet van plan om op dit blok een turbo te zetten, ik wilde een build D16 waar ik 'safe' 180/200 pk op kan draaien
Maar sinds mijn vriend een B18c4 erin heeft zitten, ben ik toch sterk aan het twijfelen om ook maar gewoon voor een goede basis te gaan, een betrouwbaar en toch een zeer snel blok waar niet veel aan gedaan hoeft te worden.
B16 vind ik dus helemaal niks, onderin de toeren net zo snel als een gewone d15 (en dan is mijn blok al veel sneller) en pas als vtec inkomt word het leuk... nee, dan maar een B18

Ik wil niet veel geld in m'n auto steken om maar weinig pk te krijgen.. dit blokje had ik ook voor een krat bier (komt van familie) en de inbouw was door een vriend gedaan

Mijn conclusie is dus, ik doe mijn EG niet weg en ik wil geen andere auto, dus dan maar gewoon een ander hartje erin :wink: iedereen heeft daar natuurlijk z'n eigen mening over :-)

zo.. dat was een stuk nutteloos lap tekst :lol:
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Je hebt 100% gelijk, de Eg blijft echt een geweldig chassis om in te rijden.

Heb het altijd naar mijn zin als ik de SiR rij!

Gewoon een B18c6 uit Engeland halen, zijn echt goedkoop daar die motoren.

Mijn vriendin wilde er eerst niet in rijden omdat het een RHD was maar nu vind ze het echt leuk.
*Miss_Honda*

Post by *Miss_Honda* »

Benjdmin wrote:Je hebt 100% gelijk, de Eg blijft echt een geweldig chassis om in te rijden.

Heb het altijd naar mijn zin als ik de SiR rij!

Gewoon een B18c6 uit Engeland halen, zijn echt goedkoop daar die motoren.

Mijn vriendin wilde er eerst niet in rijden omdat het een RHD was maar nu vind ze het echt leuk.

Dat wilde m'n vriend eerst ook doen, een complete MB6 uit Engeland halen, maar ik hoorde dat de auto's daar een beetje uhm.. afgetrapt/troep zijn? :o ops:
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Ik zou niet zeggen dat ze allemaal afgetrapt zijn maar ik zou wel goed kijken wat ik in Engeland koop.
muggo

Post by muggo »

welkom hier nette ride

ik ben jou volgens mij ook op het forum ahf tegen gekomen kan dat

greetz muggo
mr. X

Post by mr. X »

Duidelijk verhaal hoor :wink:.

Een EG is een tijdloze auto. Ze zijn zo vreselijk mooi en je raakt er niet op uit gekeken. Echt waar, als je het mij vraagt stukken mooier dan de EK-reeks ( :o ops: )

Lekker sparen, B18C4/6 erin hangen en blijven rijden. Dat blokje mooi standaard en safe houden dan heb je er nog heel lang plezier van.
*Miss_Honda*

Post by *Miss_Honda* »

mr. X wrote:Duidelijk verhaal hoor :wink:.

Een EG is een tijdloze auto. Ze zijn zo vreselijk mooi en je raakt er niet op uit gekeken. Echt waar, als je het mij vraagt stukken mooier dan de EK-reeks ( :o ops: )

Lekker sparen, B18C4/6 erin hangen en blijven rijden. Dat blokje mooi standaard en safe houden dan heb je er nog heel lang plezier van.

Alleen jammer dat ze altijd zo hard roesten en vaak afgetrapt zijn :( tegenwoordig vind je geen goede meer.. dan moet je er maar veel geld in steken om hem weer 'goed' te krijgen :-?
Ik had mijne gekocht omdat de buitenkant echt heel netjes was, op een roestplekje/lakstiftplek na

Ik wist wel dat het blok wat zweette, en de vorige eigenaar met z'n praatjes dat ie altijd goed onderhouden was..
Toen m'n vriend een proefrit maakte (ik was er niet bij, auto stond te koop in Brabant) zei die gast dat ie hem maar lekker moest 'doortrekken'... met een koude motor...
Naja, ik had behoorlijk van de prijs af kunnen halen, en een andere D15 erin is zo gebeurd :lol:

Maar na het vele snelweg rijden, en m'n EG parkeren bij een school (werk daar), heb ik ondertussen wat lichte deuken, krasjes erbij gekregen :cry: kindjes die gewoon lekker de deuren opengooien..
Motorkap is niet origineel, die zit vol steenslag, deuken, putten en noem maar op :x laatst een hazelnoot uit een boom op m'n motorkap gehad, zit een hele grote put in nu :shock:

Haha, jullie hebben wel wat te lezen met mij :lol:

@ muggo, dat klopt idd :-)
mr. X

Post by mr. X »

Gekke brabo's :wink:

De jongen die mijn oude EP3 gekocht heeft, ging tijdens de proefrit na een heel erg krappe 10 km al in de VTEC, nou ik zat met gekrulde tenen in mijn schoenen!

Mensen hebben tegenwoordig helaas geen respect meer voor ander mans spullen.
Jo&

Post by Jo& »

*Miss_Honda* wrote:ik heb eigenlijk helemaal geen auto nodig :roll:
Ik heb 37.000 km in 1 jaar gezet

Waarom heb je hem niet nodig, maar je rijdt wel 37K km per jaar...?!

*Miss_Honda* wrote:Maar na het vele snelweg rijden, en m'n EG parkeren bij een school (werk daar), heb ik ondertussen wat lichte deuken, krasjes erbij gekregen :cry: kindjes die gewoon lekker de deuren opengooien..

Kan je niet om de hoek parkeren ofzo?

mr. X wrote:Gekke brabo's :wink:

De jongen die mijn oude EP3 gekocht heeft, ging tijdens de proefrit na een heel erg krappe 10 km al in de VTEC, nou ik zat met gekrulde tenen in mijn schoenen!
Heb je er iets van gezegt?

mr. X wrote:Mensen hebben tegenwoordig helaas geen respect meer voor ander mans spullen.

Is dat ooit wel zo geweest dan?
mr. X

Post by mr. X »

Nee. Ik heb er niets van gezegd maar ben er wel misselijk van geweest. Aangezien hij hem kocht toen we terug kwamen was het mij eigenlijk een zorg, om eerlijk te zijn.

Er was een een tijd, vroegah, toen er nog normen en waarden waren. Toen leerkrachten nog mochten slaan, toen er nog respect was voor ouderen. Toen was er nog wel respect voor andermans spullen.
Jo&

Post by Jo& »

mr. X wrote:Nee. Ik heb er niets van gezegd maar ben er wel misselijk van geweest. Aangezien hij hem kocht toen we terug kwamen was het mij eigenlijk een zorg, om eerlijk te zijn.

Oh... dat valt me van je tegen. Ik had er zeker wat van gezegt, op een vriendelijke doch onderwijzende manier. Mensen weten het vaak niet eens dat een auto warm moet lopen. Het wordt immers (is mijn ervaring) bij de rijlessen of theorie niet verteld.

mr. X wrote:Er was een een tijd, vroegah, toen er nog normen en waarden waren. Toen leerkrachten nog mochten slaan, toen er nog respect was voor ouderen. Toen was er nog wel respect voor andermans spullen.

Ik vraag me af of er toen wel respect was voor andermans spullen... Mjah.
*Miss_Honda*

Post by *Miss_Honda* »

@ Jo
Nee, er is maar 1 parkeerplaats, de rest is gewoon een weg :razz:
Maar ik werk nu voortaan savonds, dan staat er niemand 8)

Ik rijd zoveel voor de lol, ik rijd elke week naar m'n vriend die 170km verderop zit, ik haat treinen en ik heb een auto om mee te rijden :lol:
Mijn werk zit ook 10min verderop, pak ook alleen de auto als het regent
Ik woon gewoon in een 'stad', alles zit op 15 min fietsen, ik kan de trein pakken als ik naar m'n vriend wil
De auto is dus gewoon 'hobby', en ik vind het heerlijk om erin rond te cruizen :lol: vandaar dat ik lekker de auto pak, goedkoper is het toch niet..

@ mr.x
Bleh... zou er wel wat van gezegd hebben :shock:
Zou me behoorlijk rot voelen als m'n auto naar zo'n iemand gaat :o ops:
Jo&

Post by Jo& »

*Miss_Honda* wrote:@ Jo
Nee, er is maar 1 parkeerplaats, de rest is gewoon een weg :razz:
Maar ik werk nu voortaan savonds, dan staat er niemand 8)

Ik rijd zoveel voor de lol, ik rijd elke week naar m'n vriend die 170km verderop zit, ik haat treinen en ik heb een auto om mee te rijden :lol:
Mijn werk zit ook 10min verderop, pak ook alleen de auto als het regent
Ik woon gewoon in een 'stad', alles zit op 15 min fietsen, ik kan de trein pakken als ik naar m'n vriend wil
De auto is dus gewoon 'hobby', en ik vind het heerlijk om erin rond te cruizen :lol: vandaar dat ik lekker de auto pak, goedkoper is het toch niet..

Ok ok ik snap het. Ik rijd ook soms gewoon maar ff wat rond te cruizen. Kan heerlijk rustgevend zijn, ik denk dan goed na.

*Miss_Honda* wrote:@ mr.x
Bleh... zou er wel wat van gezegd hebben :shock:
Zou me behoorlijk rot voelen als ik m'n auto naar zo'n iemand gaat :o ops:

Ja ik zou het ook niet leuk vinden en er ook wat van zeggen. Mensen weten vaak gewoon niet beter.
mr. X

Post by mr. X »

Grappig om te horen dat ik niet de enige ben die voor zijn ontspanning auto ga rijden. Nu gaat dat niet helemaal op want vaak, zeker als het druk is, schiet mijn bloeddruk omhoog. 's Avonds laat daarentegen 8)
Muziekje op de achtergrond, klaverbladje zo nu en dan, paar keer door de versnellingen heen, griplevels voelen, griplevels verliezen :lol:.
HONDA

Post by HONDA »

Ik rij de wagen met proefritjes zelf wel warm en dan mogen zij na een minuut of 10 rijden of ik zorg dat de wagen al warm is.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
mr. X

Post by mr. X »

Daar heb ik ook van geleerd want met de Z4 heb ik het ook zo gedaan. Eerst zelf rijden, de auto wat uitleggen (was met de SMG bak wel noodzakelijk was) en dan mogen ze zelf rijden. Ik vind het dan ook geen punt dat ze daarna een keer volgas geven.
vtec vince

Post by vtec vince »

Same here...doordeweeks rijd ik vaak rustig aangezien ik maar op een korte afstand van mijn werk woon.
Maar op vrijdag avond laat ik het beest toch echt lekker goed uit!! :-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
*Miss_Honda*

Post by *Miss_Honda* »

Ik alleen weekends, na 170km getuft en dan ga je van de snelweg af, eventjes lekker dr gang laten gaan :lol:

Ik wacht er ondertussen al een half jaar op, er was iets misgegaan, maar het zit iig weer op de boot :-)
Maar dit word dus mijn 'nieuwe' lip :lol: Muggen!

Image

Image

Voorbeeld op een EG 8)

Image
Rikky

Post by Rikky »

Oeh heel netjes!! 8)
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Locked