v-tec killer nokken
Gaskleppie wrote:Met Hondata kan je die bijstellen zodat je meer vermogen kan creeeren.
btw, wist iemand hier dat Hondata tot voor kort geen werkende knock regeling voor de K20 ecu heeft gehad? Het is pas een paar maanden geleden dat ze een update hebben uitgegeven waarin je de knock regeling weer kan aanzetten.
iedereen die met Hondata rijd en er schijt benzine ingooit is dus net als alle andere oudere ecu's gewoon de l*l en sloopt zn motor!
Hey F,
Ik wist wel dat de knock regeling in kpro niet actief was maar van de update nog niet, ff checken dus.
Maar hoe zit dat nou met false knock? Gaat ie de boel dan ook terug regelen?
Vanmiddag maar ff kijken.
Gelukkig tank ik Challenger 100 :wink:
- Gaskleppie
Ik geloof niet dat je zo even je auto kan updaten en weer verder rijden. Bij Hondata gaat dat vaak niet zo makkelijk.
En inderdaad zal je waanzinnig goed moeten uitkijken voor falce knock. Zeker met zwaarder belaste motoren kan het geluid sterker worden waardoor de ecu verkeerd kan ingrijpen wat zelfs schade kan veroorzaken ipv tegengaan.
En inderdaad zal je waanzinnig goed moeten uitkijken voor falce knock. Zeker met zwaarder belaste motoren kan het geluid sterker worden waardoor de ecu verkeerd kan ingrijpen wat zelfs schade kan veroorzaken ipv tegengaan.
Jo& wrote:Maar hoe zinvol is het dan om in een CTR die voor 95 gemaakt is 98 te gooien?
als de ctr afgsteld is op 95 en dat is ie bij mijn weten, en hij stelt zichzelf niet tegen de pingelgrens af, maar blijft de standaard ontsteking houden met beveiliging,(zoals gaskleppie zei) heeft het denk ik weinig zin al gooi je er race brandstof in.
hoe hoger het octaangehalte in de benzine hoe stabieler, dus kan je hogere compressieverhoudingen aanhouden voor het uit zichzelf ontploft.
een itr is wel op 98 afgesteld meen ik.
maar als je er 98 in gooit weet je in elk geval zeker dat het goed is.
- Gaskleppie
idd,
En de ene 95 is de andere niet. Vooral die speciale 95 octaan benzine's verbranden heel snel en dat kan toch weer knock geven.
Ik heb al een paar turbo jongens gezien die toch voor gaas gingen en die een paar gesmolten zuigers overhielden van die speciale 95 benzine die sommige stations hebben.
Heel simpel, als je gewoon woon werk verkeer doet kan je gewoon 95 tanken, niks aan de hand. Ga je een keer het circuit op, gooi dan als extra veligheid er 98 in. Ga je een keer de bank op en je wilt zeker weten dat je de maximale waarde van je motor wilt zien, gooi er dan ook 98 in. Je weet in die situaties dan zeker dat de benzine geen belemmering is in de presaties.
En de ene 95 is de andere niet. Vooral die speciale 95 octaan benzine's verbranden heel snel en dat kan toch weer knock geven.
Ik heb al een paar turbo jongens gezien die toch voor gaas gingen en die een paar gesmolten zuigers overhielden van die speciale 95 benzine die sommige stations hebben.
Heel simpel, als je gewoon woon werk verkeer doet kan je gewoon 95 tanken, niks aan de hand. Ga je een keer het circuit op, gooi dan als extra veligheid er 98 in. Ga je een keer de bank op en je wilt zeker weten dat je de maximale waarde van je motor wilt zien, gooi er dan ook 98 in. Je weet in die situaties dan zeker dat de benzine geen belemmering is in de presaties.
- Gaskleppie
- Gaskleppie