Specificaties nieuwe Forcus RS bekend

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
RedSun

Post by RedSun »

Heb je er mee gereden dan? Hij kan die 310 erg goed kwijt op de voorwielen heb ik begrepen.

Een klant van ons rijdt er mee.
Nana korobi ya oki
slydawg

Post by slydawg »

Ach, het is allemaal hoe het vermogen wordt afgegeven, ik rij ook rond met 300pk en gaat prima, ik kan vol wegtrekken zonder wielspin etc. Ga je richting de 350-400pk dan wordt het lastiger denk ik.
Jo&

Post by Jo& »

RedSun wrote:
g-unit wrote:Voor 50.000 euro kom je weinig nieuw tegen met de zelfde prestaties.

Bij importeur Pon Car in Leusden zijn ze helemaal losgegaan, speciaal voor Nederland is er nu de Leon Cupra 310 Limited Edtion. Die heeft maar liefst 310 pk!
De 310 Limited Edition blijft exclusief, er komen er maar 100 van. Het 2.0 TSI-blok gaat van 240 naar 310 pk, het koppel neemt met 125 Nm toe tot 425 Nm. Hoe de Cupra dat allemaal kwijt kan op de voorwielen weten we niet, want Seat geeft nog geen tijd voor de 0-100-sprint op, wel loopt de Limited Edition 259 km/h. Spectaculair is ook de prijs, met 32.995

**Bron autoweek**

En ik heb op een Cupra forum gelezen dat er geen enkele Cupra 310 LE is die enigzins dichtbij de 310 pk komt.
Maar 125nm meer koppel is niet mis! (als dat dan waar is)

Verder vind ik het ook niet redelijk om nieuwe en oude auto's te vergelijken. Ander 'product', andere markt...
vtec vince

Post by vtec vince »

Die audi op het filmpje lijkt me toch wel een beetje gekieteld
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Little Viper

Post by Little Viper »

mr. X wrote:Leuk dat je weinig betaald voor de garantie maar ik bedoel wat mag je er van verwachten? Kan jij me garanderen dat ze daadwerkelijk ook iets vervangen als het kapot gaat?

ik heb een zeer zwaar getunede fiesta st gehad.

Gasklephuis vervangen.
roulement
en wat plastieke dashboard rommel

Je moet wel een goede dealer hebben.

die vervangwagen staat in het contract.
RedSun

Post by RedSun »

Roulement?

Van garantie mag je verwachten dat ze de klacht verhelpen.
Nana korobi ya oki
Jo&

Post by Jo& »

Of ze het vervangen of niet maakt niet uit. Als de klacht maar weg is.
Sterker nog als het garantie is, dan krijgt een dealer alleen betaald voor de onderdelen die hij besteld heeft en de uren die er voorgeschreven staan.
Ze gaan echt geen truukjes uithalen om de onderdelen te bestellen en op voorraad leggen, de uren die erbij horen uitbetaald te krijgen van de fabrikant (Ja ook bij officiële dealers werkt dat zo) en vervolgens repareren. Die uren dat ze repareren kunnen ze meer verdienen dan dat onderdeel wat uitgekeerd is te verkopen.
RedSun

Post by RedSun »

Meeste dealers komen niet uit met garantieklussen en de tijd die ze vergoedt krijgen. Maar desondanks voeren ze het altijd uit.
Nana korobi ya oki
Jo&

Post by Jo& »

RedSun wrote:Meeste dealers komen niet uit met garantieklussen en de tijd die ze vergoedt krijgen. Maar desondanks voeren ze het altijd uit.

Klopt.
Maar denk niet dat ze repareren ipv vervangen zonder dat te zeggen. Het gaat erom of jij van je probleem af bent.
Opmerking van Mr.x hierover slaat naar mijn mening nergens op...
RedSun

Post by RedSun »

Klopt!
Nana korobi ya oki
Roy

Post by Roy »

RedSun wrote:Heb je er mee gereden dan? Hij kan die 310 erg goed kwijt op de voorwielen heb ik begrepen.

Een klant van ons rijdt er mee.

Nee, nog niet hij is nog niet getuned, maar ik spreek uit ervaring met mijn 240 pk Cupra.
De beste klantvan jullie heeft of nooit vol gas een bocht genomen of goed vanaf de stoplicht proberen op te trekken.

Dat gaat gepaard met heelveel wielspin en ingrijpen van de traction control.

En met nat weer is het een hondsdolle auto.

want met mijn 240 pk is dat al het geval. laat staan 310 pk.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
RedSun

Post by RedSun »

Misschien moet je andere banden nemen
Nana korobi ya oki
Jo&

Post by Jo& »

RedSun wrote:Misschien moet je andere banden nemen

Tsja dat kan een wereld van verschil maken...
LCR

Post by LCR »

slydawg wrote:Ach, het is allemaal hoe het vermogen wordt afgegeven, ik rij ook rond met 300pk en gaat prima, ik kan vol wegtrekken zonder wielspin etc. Ga je richting de 350-400pk dan wordt het lastiger denk ik.

Wow...NA al the way?
Vet.......
Roy

Post by Roy »

Mijn pirrelli Pzero rosso zijn z.g.a.n!!!

Heb jij met de 310 gereden,of wel uberhaupt een cupra dat je zo 100% zeker van ben?
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
slydawg

Post by slydawg »

LCR wrote:
slydawg wrote:Ach, het is allemaal hoe het vermogen wordt afgegeven, ik rij ook rond met 300pk en gaat prima, ik kan vol wegtrekken zonder wielspin etc. Ga je richting de 350-400pk dan wordt het lastiger denk ik.

Wow...NA al the way?
Vet.......

Helaas moet ik je teleurstellen....geblazen, maar reageert op het gas als een NA motor :twisted:
RedSun

Post by RedSun »

g-unit wrote:

Heb jij met de 310 gereden,of wel uberhaupt een cupra dat je zo 100% zeker van ben?

Ten eerste zei ik andere banden, dus geen nieuwe maar andere banden, die meer grip hebben bijvoorbeeld.

Ten tweede: Nee met de 310 heb ik niet gereden, hoor het van de klant omdat ik zelf ook mijn twijfels heb. Dus ik ben niet 100% zeker, dat heb ik ook niet gezegd. Heb volgens mij nooit met een cupra gereden, wel met een 20V/T vorig model 180 pk meen ik, of is dat de Cupra?

Maar ik heb met genoeg snelle auto's gereden om te weten dat 200+ pk op de voorwielen geen probleem hoeft te zijn.
Nana korobi ya oki
Little Viper

Post by Little Viper »

g-unit wrote:

Ik zou eerder voor de Pirelli Zero NERO gaan.

De Rosso is een "comfort - regen - sport" band.

De Nero is puur Sport :twisted:
Hij plakt wel niet zo goed bij nat.
En slijt logischerwijze snel, omdat hij subliem plakt.
Hij geeft ook een nóg beter stuurgevoel als de brigestone potenza

Ik had de Nero op mijn Fiesta ST.
Nadien had ik de Brigestone potenza

Ik ben volledig akkoord met jullie dat een goede sportband essentieel is :idea:

de Focus RS heeft staandaard "continental contact 3".
VTEClover

p zero

Post by VTEClover »

ik heb nieuwe 16 " 5zigen for sale en daar zitten ook p zero nero onder en zijn wel idd superbandjes alleen heb ik er nog niet veel km mee gedaan

grtz
slydawg

Post by slydawg »

En ook de RS heeft z'n ziektes/irritaties....en dat voor 50G's

motor loopt na 10 minuten planken volledig in het rood..op openbare weg zal je dat probleem niet hebben maar op circuit wel.geen fouten te vinden..motor hft simpelweg niet voldoende koelkapaciteit voor intensief gebruik.De darm van de inlaat trekt vacuum omdat het uit een te flexibel materiaal gemaakt is(veel voorkomend prob).turbodarmen en schroeven bumper en bodemplaat kwamen allemaal los(slecht gemonteerd in fabriek) ramen rammelen als je ze half open zet.Koffer beweegt zo hard bij intensief gebruik dat het een enorm frustrerend geluid maakt en dat van de wrijving op de afstelrubbers de lak al tot op bloot ijzer is weggeschuurd.luchtinlaat heb ik al een paar plastieken kappen moeten weg trekken omdat de motor niet genoeh lucht kreeg en daardoor soms schokte bij optrekken..De focus lijkt snel als je er in zit maar realiteit is dat een gechipte ibiza cupra tdi gewoon lekker blijft volgen..Zetels niet verstelbaar in hoogte en stuur afstel mogelijkheden niet voldoende maar dat is dan een persoonlijke mening....en zo kan ik wel ff doorgaan..echt klote..maar de rs is qua baanligging,speelsheid en motorgeluid echt subliem..links remmen gaat perfekt,esp volledig uitschakelbaar...super kort stuurhuis,zalige recari stoelen,super bruut uiterlijk..en tot zover de pluspunten .deze wagen had echt zo goed kunnen zijn maar al die pblemen storen me zoveel dat ik echt teleurgesteld ben..en ik ben niet de enige met deze pblemen..bij normaal gebruik zal je geen koeling probs hebben maar ik heb deze wagen niet gekocht om naar de bakker te rijden maar om hem te gebruiken waarvoor ford zei dat hij diende en dat was volgens hun om op circuit te rijden..
Locked