Nieuwe Focus RS

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Roy

Post by Roy »

bartman wrote:ik denk dat hij gwn op de voorwielen wordt aangedreven...

Snap ik maar ik bedoelde heeft die wel of geen LSD.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Maus_aka_papachico

Post by Maus_aka_papachico »

Ik heb de hele topic net gelezen en ik wil hier ook wat over kwijt. En dat is met name de vergelijkingen die men maakt met andere merken..Je kan ze stuk voor stuk niet vergelijken elke Type R of andere snelle Honda dan ook.Het is gewoon zinloos naar mijn mening. Want al die andere hot hatches van tegenwoordig zijn allemaal voorzien een turbo en of een compressor en Honda doet het nog steeds zonder.. :D Wat ik persoonlijk erg knap vind.
Kheb voor de kerst het AutoTest 2009 als kado gekregen.Daarin staat een hot hatch test tussen de Golf Gti,Ford Focus ST,Opel Astra OPC,Renault Megane RS,Volvo C30 T5 R en de Honda Civic Type R.
Nu ben ik niet van plan om de hele test hier op het forum te zetten maar zal toch wat dingen uitlichten,..ook al vond ik deze test om dezelfde bovenstaande reden zinloos.
Van alle bovenstaande modellen vond men de Honda het meest racy om mee te rijden. Van 80-140 kan je bijvoorbeeld niet vergelijken vanwege de turbo van de anderen hatches. De Honda deed daar het langst over. Van 0-140 is de Type R rapper dan de Golf GTi.. :lol:
Van alle cijfers die de test weergeeft is dat de Honda toch weinig onder doet tov van de andere en dat zonder turbo of iets anders. Thumbs up voor Honda. En wij weten alle wat er gaat gebeurt als Honda een turbo op de Vtec schroeft,..want dan blijft er maar 1 echte hot hatch over van dat groepje en das een Honda.

I rest my case :wink: :roll:

Happy New Year.. :wink: :D
roblom

Post by roblom »

Er zal hooguit een elektromotor op de toekomstige Honda's komen zoals het er nu naar uit ziet. Misschien wat somber maar krijg steeds meer het gevoel dat Mr Honda geitewollen sokken met sandalen heeft aangetrokken, green power enzo.....
Roy

Post by Roy »

Type- E

:cry:
wilco

Post by wilco »

roblom wrote:Er zal hooguit een elektromotor op de toekomstige Honda's komen zoals het er nu naar uit ziet. Misschien wat somber maar krijg steeds meer het gevoel dat Mr Honda geitewollen sokken met sandalen heeft aangetrokken, green power enzo.....

Hetzelfde als Toyota destijds heeft gedaan met de T-Sport modellen er uit te halen en de overige sportauto's te laten zijn voor wat het is.....ik denk dat Honda echt net wat er gezegd wordt stopt (voorlopig) met het hardcore R wagens maken.
Guest

Post by Guest »

Ik wacht op de dag dat Honda een hothatch uitbrengt met 4x4 en een charger met 350pk. Die gaan dan als broodjes..

Maar vergis je niet, de oude Focus RS is echt een heerlijke trapauto met erg goede wegligging..

@ Rob :
Mr Honda geitewollen sokken met sandalen heeft aangetrokken, green power enzo.....

Without racing there is no Honda.. :)
Roy

Post by Roy »

J-Parts wrote:Ik wacht op de dag dat Honda een hothatch uitbrengt met 4x4 en een charger met 350pk. Die gaan dan als broodjes..

Maar vergis je niet, de oude Focus RS is echt een heerlijke trapauto met erg goede wegligging..

Without racing there is no Honda.. :)

De meeste dromen zijn bedrog!

Racing is niet afhankelijk van Honda (zie F1)
Locked