eteuben's Civic Type-R '02 #R-03855 (F*cking Vet p.8)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
eteuben

Post by eteuben »

ITR897 wrote:Zulke dingen gebeuren nu éénmaal. Heb dit ook ooit met een Ford meegemaakt.
Je moet ze zeggen wat je zeker niet vervangen wil hebben.

Had ze verteld dat ik weinig gereden had en dat het luchtfilter nog schoon was (had zelf al stiekem gekeken)! 8)

Anders vervangen ze em toch, puur om de centen die ze ermee binnen halen! :-?
slydawg

Post by slydawg »

Ik vermeld altijd wat ze wel en niet moeten doen en dat er niets vervangen mag worden zonder mijn toestemming. Mijne hoeft in principe niet eens naar de dealer voor onderhoud aangezien ik het lekker zelf kan doen maar dan heb ik iig een dealer onderhoud historie en is alles netjes afgestempeld in het onderhoudsboekje.
Gangaran

Post by Gangaran »

Ik heb mijn flatblades op ebay gehaald 2 voor 20 euro ofzo. Wat sly zegt, wees duidelijk van te voren wat ze wel of niet mogen vervangen/verversen. In het begin deden ze dat ook bij mij, iedere keer 2,50 ruitensproeiersvloeistof. Je koopt een 5L fles voor 4 euro. Als ze dit bij iedereen doen verdienen ze aardig.

Het is jouw auto, jouw geld.
eteuben

Post by eteuben »

Ja klopt, tis mijn geld. Maar kan niet eerst alles zelf doen en dan voor een verkapte beurt heen gaan!

Hij remt weer lekker, schakelt soepeler en het klep stellen heeft naar mijn mening ook wat invloed op de motor, loopt rustiger. Dus op zich wel goed dat ie heen is geweest.
mr. X

Post by mr. X »

Ach, zever niet. Bij de BMW heb ik ze laatst laten vervangen en daar kosten die dingen 40 euro per stuk :-) :roll:
RedSun

Post by RedSun »

Dat laat je toch niet bij de dealer doen X?

Haal twee wissertjes bij de Brezan en klik klik...
Nana korobi ya oki
mr. X

Post by mr. X »

Jullie denken wel dat ik 2 rechter handen heb, maar ondertussen... :wink:

Nee dit was waarschijnlijk (zeker) een stuk goedkoper geweest als ik bij de Brezan of Bogamat een setje had gehaald. Echter, ze hebben een hoop dingen toen gedaan. Ruitenwisser setje kon er nog wel bij, heb voor deze auto dan ook voor echt álles een bonnetje. Van stikstof in de banden, uitlijnen, tot de remlichtschakelaar die pas is vervangen.

Voorbeeldje:
Bij de banden boer hier in de buurt had ik prijs opgaaf gedaan voor de RE050a runflat banden.

225 euro per stuk bij de banden boer met gratis montage,
Setje banden bij de BMW dealer kostte 550 euro, exclusief €49.95 per velg montage kosten.
450 euro tov 650 euro
De banden zijn er echt niet beter op. Het is de afweging of je alle bonnetjes van de BMW/Honda dealer wil hebben of voor zoiets naar een ander gaat.
Nu vind ik dit verschil bij de banden groot genoeg om dit niet door de dealer te laten doen. De ruitenwissers heb ik besloten wel te doen. Ook al betaal je soms te veel, is voor mij de afweging snel gemaakt om toch wel naar de dealer te gaan.

Dit zelfde geldt voor mijn oude EP3, om de 5000 km verse olie en een nieuw filter. Makkelijk zelf te doen, maar liet dit de dealer doen.

Nu niet denken dat ik zo gek ben met de EG3 hoor :D
Mathy M

Post by Mathy M »

mr. X wrote:De ruitenwissers heb ik besloten wel te doen. Ook al betaal je soms te veel, is voor mij de afweging snel gemaakt om toch wel naar de dealer te gaan.

Waarom heb jij die afweging gemaakt dan. Oftewel wat stond er tegen over dat jij tot deze keuze bent gekomen? Je weet dat je teveel betaald, dus waarom :?: Voor de bonnetjes?
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Bonnetjes freak. :lol:

Nu ja, ieder zijn keuze, toch.
RedSun

Post by RedSun »

Met alle respect maar een bonnetje waar op staat dat de dealer je ruitenwissers heeft vervangen slaat helemaal nergens op.......
Ja dat je een decadente domme bestuurder bent met teveel geld....
Nana korobi ya oki
mr. X

Post by mr. X »

Het gaat niet om mij, met het oog op de spoedige verkoop heb ik besloten hier een bonnetje van te willen. IK ben niet degene met teveel geld in dit geval. Als zo'n 2e hands auto particulier koopt, wil je ook dat élk bonnetje erbij zit zodat de kans van oplichting minimaal is. Dat is wat ik zou willen, dat is wat ik denk dat andere mensen zouden willen die zo'n auto dus particulier kopen.
RedSun

Post by RedSun »

Mijn comment is in het algemeen voor de duidelijkheid.

Sorry Maarten maar een bonnetje dat de ruitenwissers vervangen zijn bij de dealer geeft je auto in geen enkel geval ook maar enige vorm van meerwaarde.

Beurtjes ok, duidelijk. Grote reparaties, duidelijk.

Maar ruitenwissers, lampjes, ruitensproeiervloeistof etc is van geen enkele meerwaarde als je daar een fakuur van hebt of als je het uberhaupt bij de dealer laat doen.
Nana korobi ya oki
mr. X

Post by mr. X »

Misschien niet voor jou, maar als er een geinteresseerde komt en vraagt of de ruitenwissers zijn vervangen. Jij zegt dan dat je naar de Brezan bent geweest om eventjes die dingen erop te flappen. Brezan en een nog redelijk jonge BMW gaan in mijn ogen gewoon niet samen. Zelfs niet voor een ruitenwisser. Deze auto's worden getest op de meest erbarmelijke omstandigheden, en ook al heb je een 90% kans dat die ruitenwissers identiek zijn. Mocht er iets gebeuren wil ik terug naar de dealer kunnen om te zeuren.

Zelf zou ik het hoogst onprettig vinden om te weten dat ze zelf die erop hebben gezet hoe makkelijk het ook is. Dan kunnen ze ook wel 'even' een lampje verwisselen, en 'even' een schroefje vast draaien en dan is de stap naar 'even' een wiel eraf halen ook geen probleem meer. Aan zo'n auto moet niet gesleuteld worden, onder geen enkel beding. Er zijn gewoon een hoop mensen die totaal nul van auto's af weten. Ook al weet ik er een stuk meer dan de meeste, probeer dat de man maar eens wijs te maken die in jou auto geinteresseert is. Als er 2 identiek dezelfde auto's te koop staan waarbij de ene álle bonnetjes van de dealer heeft en de andere een bij elkaar geschraapt zooitje van verschillende bonnetjes heeft, en er is geen prijs verschil, ben dan eens eerlijk en zeg me welke auto je zou kopen?

Zo blijkt maar weer dat niet iedereen hetzelfde is :wink:

Ps Steven, geld is overgemaakt
RedSun

Post by RedSun »

Ik snap je punt wel hoor maar er is geen hond die gaat vragen of de ruitenwissers wel vervangen zijn.

Omdat ik zelf in de auto wereld zit weet ik dat dealers ook een hoop kunnen verkloten. Ik zou op mijn gevoel afgaan. Als ik zie dat de auto van een liefhebber is geweest (die alles zelf doet, neem Wilco bijv.) dan koop ik die liever dan een smoezelige auto die keurig zijn beurtjes heeft gehad en alle bonnetjes bewaard.

Tenks Maarten.
Nana korobi ya oki
eteuben

Post by eteuben »

Dus als ik het goed begrijp, mag ik nog in mijn handen wrijven als ik de prijzen van BWM wissers zo lees!
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Ja zeker. Als ik die van onze "Espace" thuis wil vervangen kost het me zeker meer dan 100 euro voor de 2 voorste.
Het zijn dan ook wel serieuze lange wissers.
eteuben

Post by eteuben »

Niet zo spannend, maar wel toevallig. Ik zette op 08-08-08 mijn Civic op 80000! Heb ook nog 80008 gezien die dag, maar dat was rijdend wat moeilijker te fotograferen!

Image
Image
Image

En over fotograferen gesproken, das mijn 2e hobby geworden, sinds de aanschaf van een Nikon D40 spiegelreflex!

Zie mijn nieuwe site voor een paar mooie foto's! www.edwinteuben.nl
corne

Post by corne »

mooi aantal KM al weer op de rit
dikke wagen ook natuurlijk
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Zeg dat maar tegen een Chinees. Heb gehoord dat 8 een speciaal cijfer is bij de Chinezen. Brengt geluk dacht ik.
D_ToXx²

Post by D_ToXx² »

lol :D
Locked