Sander stelt zich opnieuw voor. [TODA Spruitstuk]

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Good to hear that you are feeling better.

The parts you have planned for you car also sound good, going to gain you quite some power with the K-pro. 8)

Instead of re-spraying the whole car I would suggest just getting it covered in vinyl foil.

Looks just as good, is much cheaper and protects the paint underneath.

This GT3 used to be Yellow! :D

Image
RedSun

Post by RedSun »

Damn gast dat is niet ff een griepje! Schijnt erg pijnlijk en klote te zijn amandelen op latere leeftijd.

Wel leuke plannetjes! NH0 is de shit natuurlijk maar ik zou eerst vermogen doen en dan een keer NH0, zeker omdat dan jde huidige lak er langer opzit en er dus misschien slechter uitziet. HIj is nu nog top dus waarom zou je hem spuiten snap je?

@Ben
I'm impressed with the fact you read english so well, good job m8.
second: Vinyl foil is not in NH0 i think so why bother :wink:
Nana korobi ya oki
Sander

Post by Sander »

RedSun wrote:Damn gast dat is niet ff een griepje! Schijnt erg pijnlijk en klote te zijn amandelen op latere leeftijd.

Wel leuke plannetjes! NH0 is de shit natuurlijk maar ik zou eerst vermogen doen en dan een keer NH0, zeker omdat dan jde huidige lak er langer opzit en er dus misschien slechter uitziet. HIj is nu nog top dus waarom zou je hem spuiten snap je?

@Ben

Ik heb wel een plek op mijn dak waar vogelpoep is ingebrand.. of iets anders.. in iedergeval de lak is daar naar de knoppen. Ik wilde dit laten herstellen... en daardoor kreeg ik het idee om de complete auto te laten spuiten.. Ik moet nog eens langs bij de spuiter voor een offerte. Ben ook wel benieuwd hoeveel extra het kost om de motorruimte te laten spuiten. Daarvoor moet lijkt mij eerst het blok eruit. Maar maakt het wel compleet af.
Sander

Post by Sander »

Trouwens mocht dat probleem met de versnellingsbak aan de synchros liggen wat een veel voorkomend probleem is bij de CTR. Dan komt er een LSD + Vliegwiel + Koppeling samen met de reparatie van de synchros omdat de bak er dan toch uit is..
Benjdmin

Post by Benjdmin »

RedSun wrote:@Ben

Dutch you mean? Thank you mate, I try! :wink:

Nh0 or not, you can choose what ever vinyl colour you would like and it only cost about 1000euro. (I would go with hyper-lemon yellow, like the JUN cars) 8)

If you want a good re-spray you would have to do the engine bay as well and a proper job will cost you a small fortune.

Cheers,

Benjamin
RedSun

Post by RedSun »

@ben *ahem* dutch i mean, i stand corrected :o ops:

@Sander

Als je hem toch over wil laten spuiten laat het mij dan ff weten, vraag ik een offerte op voor je. Ik zit in de schades (niet mijn eigen hoor :lol: ) dus heb aardig wat connecties die wel wat met de prijs kunnen.
Voor je enginebay moet je idd eerst je blok eruit halen.

Complete auto ex enginebay zit je al gauw op een rooitje of 2,5 a 3.
Tenzij je hem zelf schuurt en afplakt natuurlijk.
Nana korobi ya oki
Sander

Post by Sander »

RedSun wrote:@ben *ahem* dutch i mean, i stand corrected :o ops:

@Sander

Als je hem toch over wil laten spuiten laat het mij dan ff weten, vraag ik een offerte op voor je. Ik zit in de schades (niet mijn eigen hoor :lol: ) dus heb aardig wat connecties die wel wat met de prijs kunnen.
Voor je enginebay moet je idd eerst je blok eruit halen.

Complete auto ex enginebay zit je al gauw op een rooitje of 2,5 a 3.
Tenzij je hem zelf schuurt en afplakt natuurlijk.

Strippen, schuren en afplakken kan ik in princiepe zelf. Op het motorblok en de ramen strippen na.
Ik heb hier een bedrijf waar ik al jaren kom en heel tevreden ben over het spuitwerk. Zij kunnen vaak een speciaal prijsje maken voor me.
Als dat alsnog te duur uitvalt wil ik graag gebruik maken van je aanbod.
Ik wacht nu eerst even de 17e af... en ga daarna dan eens een offerte vragen.
vtecmoon

Post by vtecmoon »

Mugen Twinloop met TODA Spruitstuk en K-Pro en NH-0 te laten spuiten.

Da's een mooie to-do list!!
We zien graag een NH-0 CTR...
Sander

Post by Sander »

Lol... ik heb mijn beslissing nu al bijna genomen ;)
RedSun

Post by RedSun »

Is goed laat maar weten!

POWER POWER POWER!!! :wink:
Nana korobi ya oki
Katana

Post by Katana »

Nice mods Sander, Ben je er al mee op de dyno geweest?

Gruwelijk mooie Mugen airbox heeft u, daar hoort de Mugen grill bij voor het aanzuigen van koude lucht. 9)

Een Toda spruitstuk is the sh*t, maar de Mugen cat-back sluit hier niet helemaal op aan aangaande de diameter volgens mijn gegevens.

Toda cat-back komen met een paar weken meer gegevens over
Sander

Post by Sander »

Katana wrote:Nice mods Sander, Ben je er al mee op de dyno geweest?

Gruwelijk mooie Mugen airbox heeft u, daar hoort de Mugen grill bij voor het aanzuigen van koude lucht. 9)

Een Toda spruitstuk is the sh*t, maar de Mugen cat-back sluit hier niet helemaal op aan aangaande de diameter volgens mijn gegevens.

Toda cat-back komen met een paar weken meer gegevens over

Toda cat vind ik er niet uitzien.. met die afgebogen pijp.
Ik heb nog nooit gehoord over problemen met de diameter tussen de twinloop en de toda spruit.. Zal mij er in verdiepen en anders komt de mugen spruit op het verlanglijstje te staan... Die is alleen 1.5x duurder dan de toda... De twinloop is ook heerlijk stil. De twinloop die komt er gewoon :-)

Jij had de fotos toch gezien van de twinloop en de toda.. die had ik je een aantal maanden gelede via pm gestuurd.. toen was ik er al mee bezig :)
Mijn contact in HK kan helaas ook niet aan de Mugen spruitstuk komen.

Ik verdiep mij erin.. Misschien dat op civictype-r.co.uk iemand dezelfde setup heeft.
Bedankt voor de heads-up iig.
Benjdmin

Post by Benjdmin »

[quote="Sander"]Lol... ik heb mijn beslissing nu al bijna genomen ]

Do it mate! :lol:
Sander

Post by Sander »

De Xenon fotos....

Image
Image
Image
Image
Image
slydawg

Post by slydawg »

Ziet er netjes uit.
De plannen die je hebt zijn zeker goed! Gewoon doen!!
Ben benieuwd naar de results.

mr. X wrote:
slydawg wrote:Is dat zo... :lol:
Ik heb niet de motorsteunen vervangen maar inserts aan ze toegevoegd, de voorste en achterste.

Je hebt er toch 3 in totaal? Vanwaar dan de keus om er 2 te pakken. Of heeft de k20 er maar 2 :dunno:

Er zijn 4 motorsteunen die je in principe zou kunnen vervangen voor stuggere.
In het algemeen wordt gekozen voor de voorste en achterste.
Ik persoonlijk zou niet alle 4 doen, zo hardcore ben ik niet.
Sander

Post by Sander »

Zo... ben weer terug van vakantie en aan het werk. Ik zou nog even terug komen op wat ik nou ging doen..

Helaas bevestigde de dealer waar ik bang voor was, synchro's moeten vervangen worden. 1050 euries...
Ik ga dus nu LSD, koppeling en vliegwiel kopen en laat die er meteen ook in zetten. Ik twijfel nog over een verandering van de final drive.
Ook zit ik nog te dubben over de lsd. Of ik voor OEM Honda ga of voor Quaife. Zelfde geld voor de koppeling, en ook eigenlijk voor het vliegwiel of ik voor een vliegwiel van het gefacelifte model ga of voor toda ofzo. Hoorde wat verhalen dat bij de hele lichte vliegwiele de auto een beetje nerveus aan voelt in de file. En ik rijd er vollopig wel weer dagelijks mee en sta dus ook regelmatig in de file.
Misschien nog wat tips van jullie hierover..

Wit spuiten of andere uitlaatlijn met kpro moet dus even wachten.... komt goed, heb geen intenties de auto binnenkort te verkopen. Geeft mij toch elke keer een grijns van oor tot oor als ik er in rij.
Katana

Post by Katana »

Welkom terug van vakantie Sander, kom je ride eens showen op een meeting 8)

LSD zou ik gewoon oem JDM nemen. Werkt top.

Vliegwiel is Toda the Sh*t, maar misschien te racie voor daily drive, vraag Vtecrob anders wat zijn ervaring is. Hij rijd daily met de Toda race kit. Facelift vliegwiel is iets lichter en meer geschikt voor daily drive.

De synchro's is vervelend, je bent wel de eerste die ik er over hoor, enig idee hoe het komt?
Sander

Post by Sander »

Katana wrote:Welkom terug van vakantie Sander, kom je ride eens showen op een meeting 8)

LSD zou ik gewoon oem JDM nemen. Werkt top.

Vliegwiel is Toda the Sh*t, maar misschien te racie voor daily drive, vraag Vtecrob anders wat zijn ervaring is. Hij rijd daily met de Toda race kit. Facelift vliegwiel is iets lichter en meer geschikt voor daily drive.

De synchro's is vervelend, je bent wel de eerste die ik er over hoor, enig idee hoe het komt?

Is toch een veel voorkomend probleem bij de K20 versnellingsbakken. Op civictype-r.co.uk staan er ee hoop gevallen en op clubrsx.com ( http://forums.clubrsx.com/showthread.php?t=127026 ) nog veel meer. Helaas ligt me auto buiten de garantie anders koste het niets..
Katana

Post by Katana »

Hm, valt er niets met de dealer te regelen?
Sander

Post by Sander »

Katana wrote:Hm, valt er niets met de dealer te regelen?

Ik had gevraagt naar een eventuele tegemoedkoming van de dealer. Alleen arbeidsloon betalen ofzo.. Maar daar wouden ze niet aan bij een auto van 2001. Helaas..
Locked