Sinister's ITR (Update Testbank blz 4)
- Gaskleppie
Die dip is een typische CAI dip. Die zie je altijd als er zo'n ding op zit.
Je kan hem met tuning wel vlakker krijgen maar weghalen lukt meestal niet.
Op zich is het ook geen probleem, het rijd alleen soms wat vreemd. technisch gaat er niets mis. De lucht in zo'n lange buis krijgt vreemde resonantie frequenties, daardoor krijgt de motor geen stabiele inlaatflow, wat weer deze bobbel veroorzaakt.
Op zich is het ook geen probleem, het rijd alleen soms wat vreemd. technisch gaat er niets mis. De lucht in zo'n lange buis krijgt vreemde resonantie frequenties, daardoor krijgt de motor geen stabiele inlaatflow, wat weer deze bobbel veroorzaakt.
black-ITR wrote:ik wil nog eventoevoegen,
kijk eens naar uw grafiek en die van mij de bovenste raar hoe dat ze het zelfde zijn en op de zelfde bank,ik zou maar eens naar een andere bank gaan en daar late teste.
ik heb nog al gezien dat ze iemand anders zijne grafiek mee gegeven hebben,met beetje aan gepast.
greetz
Op wa slaagt dit nu. Massimo ik weet niet wat er is misgegaan waardoor je het vertouwen in ons verloren hebt, maar ons beschuldigen van het knoeien met metingen gaat toch iets te ver.
Ten eerste u broer zijne Civic heeft hier nooit 220 pk gehad op de testbank. De max. is de curve die je hebt laten zien en dat is 209 pk.
Dat je bij TBM minder pk zou hebben is mogelijk maar laat de Curve dan zien. Wat zijn de wielpk bij TBM.
Je weet (of ni) dat dit het enige is dat je effectief kan vergelijken.
En niet afkomen met de banken zijn hetzelfde want dat is niet zo.
TBM heeft de kleinere versie van de onze.
Onze rollen hebben een diameter van 107 cm en die van TBM 76 cm dus niet hetzelfde.
Als er je iets dwars zit zeg het dan tegen ons. Maar niet zomaar verhaaltjes verzinnen en op de forums posten.
mijn broerke is wel bij ulle naar buite gekome met 220pk hoor maar vind de grafiek niet terug ander post ik em direct.
mijn broerke heeft redelijk wat geld bij ulle gelate,nee wat zeg ik bijna al zijn geld en waarom?
hij is terug opnieuw begonne met zijn civic, blok heeft een revisie gehad en nog vanalles meer.
ik begin er gewoon niet over want dan zijn wij sinister zijn topic aant verklote.
vertrouwe is niets mis gewoon een beetje teleur gestelt in sommige zaken.
en verzinnen doen ik belange niet gij weet ook goed genoeg van mijn broerke zijn civic :wink:
greetz
mijn broerke heeft redelijk wat geld bij ulle gelate,nee wat zeg ik bijna al zijn geld en waarom?
hij is terug opnieuw begonne met zijn civic, blok heeft een revisie gehad en nog vanalles meer.
ik begin er gewoon niet over want dan zijn wij sinister zijn topic aant verklote.
en verzinnen doen ik belange niet gij weet ook goed genoeg van mijn broerke zijn civic :wink:
greetz
black-ITR wrote:mijn broerke is wel bij ulle naar buite gekome met 220pk hoor maar vind de grafiek niet terug ander post ik em direct.
greetz
Vind geen curve van 220 pk maar kom doet er ni toe. Wat de motor betreft heb ik dat jullie gezegt dat het niet normaal was dat hij al rookte voor een zogezegde gereviseerde motor. En waarom, al zijn geld bij ons??? Hij heeft alles gekregen waarvoor hij betaald heeft. Kan er inkomen dat de pk wat tegen vielen maar dat ligt niet aan ons werk maar aan de slechte rokende motor.
Maar kom ik wens jullie veel succes met de heropbouw van de civic. Hij heeft alles in huis om een snelle NA te zijn.
En als je teleur gestelt ben in iets laat het ons dan gewoon weten. Kom langs en praat er over. :thumbs:
greetz
Gaskleppie wrote:Die dip is een typische CAI dip. Die zie je altijd als er zo'n ding op zit.
klopt want, als je bvb ITB's op de B18C zet, zie gewoon die dippen eruitgaan omdat die "turbulenties" weg zijn.
Simplicity is the characteristic of the real thing!
jap_speed wrote:Gaskleppie wrote:Die dip is een typische CAI dip. Die zie je altijd als er zo'n ding op zit.
klopt want, als je bvb ITB's op de B18C zet, zie gewoon die dippen eruitgaan omdat die "turbulenties" weg zijn.
Is het ook daarom (het weghalen van resonaties in je inlaatluchtstroom) dat er van die rare uitsteeksels zitten aan de inlaatluchtbuis? Bij de ATR tussen de inlaat en de verdelerkap.
Vandaag na een jaar rond te rijden heb ik nog mijne unichip is laten afstellen. Dit omdat ik toch wa andere stukken heb laten steken.
Ten eerste ne cold air intake van injen en daarna nog ne andere catback van Blox omdat die vorige van Buddyclub te krankzinnig was :lol:
Ik heb er wel lange tijd zonder afstellen mee rondgereden en da ging allemaal goed tot dak problemen begon te krijgen. Ik dacht dan dat mijne auto ni meer vooruit ging door een kapotte lambda sonde ofzo, da was het dan niet. Daarna dacht ik aan de unichip, ma heb er toen nooit iets aan laten doen. Maar de echte schuldige reden waren 2 geblokkeerde achter remmen. Dit euvel is ondertussen opgelost en nu ben ik terug langs inter tuning geweest voor afstelling.
Dit is de grafiek:
Het resultaat was zot, ik had al vant begin 210 pk, na wa afstellen door de magic touch van Olivier heb ik nu bijna 30 nm koppel meer onderin.
De cijfers spreken voor zich:
Engine Speed: 9108 RPM
A/F: 20,16 @ 9052 RPM
ECETrq: 180 Nm @ 6906 RPM
ECEPwr: 210,3 HP @ 8590 RPM
WhlPwr: 183,7 PK @ 8590 RPM
Tem peert echt machtig goe nu en kzen echt content
Greetz!
Ten eerste ne cold air intake van injen en daarna nog ne andere catback van Blox omdat die vorige van Buddyclub te krankzinnig was :lol:
Ik heb er wel lange tijd zonder afstellen mee rondgereden en da ging allemaal goed tot dak problemen begon te krijgen. Ik dacht dan dat mijne auto ni meer vooruit ging door een kapotte lambda sonde ofzo, da was het dan niet. Daarna dacht ik aan de unichip, ma heb er toen nooit iets aan laten doen. Maar de echte schuldige reden waren 2 geblokkeerde achter remmen. Dit euvel is ondertussen opgelost en nu ben ik terug langs inter tuning geweest voor afstelling.
Dit is de grafiek:
Het resultaat was zot, ik had al vant begin 210 pk, na wa afstellen door de magic touch van Olivier heb ik nu bijna 30 nm koppel meer onderin.
De cijfers spreken voor zich:
Engine Speed: 9108 RPM
A/F: 20,16 @ 9052 RPM
ECETrq: 180 Nm @ 6906 RPM
ECEPwr: 210,3 HP @ 8590 RPM
WhlPwr: 183,7 PK @ 8590 RPM
Tem peert echt machtig goe nu en kzen echt content

Greetz!