Page 4 of 6

Posted: Thu Oct 12, 2006 12:13 pm
by HondArd
Er zat een spijkertje in de band, maar zolang je de band op druk houdt kun je het nog redelijk lang volhouden. Maar ik denk dat als je ruim boven de 120 gaat rijden de spijker er op den duur uitvliegt en de band dan alsnog leegloopt. Met een klap tot gevolg. Sindsdien ben ik er erg scherp op als er te veel verschil in de bandenspanning zit. De band(en) met duidelijk de laagste spanning(en) zal wel een spijker of iets dergelijks hebben.

Posted: Sun Oct 15, 2006 1:02 am
by Katana
Ze zijn er wel in mijn maat met E keur :-)

Word mijn volgende track setje. Prijs is voor de ATR 260,- p/st en de ITR 185,- p/st.

Rubber klik

Posted: Sun Oct 15, 2006 8:08 am
by RedSun
Zal is vragen of die yoko's A048 ook in die maat geleverd worden en wat ze dan kosten.

Zal ook is kijken of ik aan die Bridgestone's kan komen.

Posted: Sun Oct 15, 2006 10:13 am
by Katana
Tx Man!

Posted: Sun Oct 15, 2006 10:22 am
by wilco
AIYOKU wrote:]Ze zijn er wel in mijn maat met E keur :-)

Word mijn volgende track setje. Prijs is voor de ATR 260,- p/st en de ITR 185,- p/st.

Rubber klik


ITR met de maat 205/50/15 = €220 of 195/55/15 = €185

En welke hardheid moet je nemen?>>TT of SR??

*WT2 Nasseinsatz
*WT Feucht- und Nasseinsatz
*TT Bei feuchter oder kalter Witterung sowie für leichtere Fahrzeuge
*SR Idealer Allroundreifen für das ganze Jahr. Hohes Gripniveau bei sehr guter Haltbarkeit

Engels vertaald]Zal is vragen of die yoko's A048 ook in die maat geleverd worden en wat ze dan kosten.

Zal ook is kijken of ik aan die Bridgestone's kan komen.[/quote]

Kun je ook kijken wat hij kost voor de ITR , zowel de Bridgstone als de Advans 048 ??

Posted: Sun Oct 15, 2006 10:43 am
by Martin.O
dat wordt volgend jaar leuk

Posted: Sun Oct 15, 2006 10:47 am
by Katana
[quote="wilco"]

En welke hardheid moet je nemen?>>TT of SR??

*WT2 Nasseinsatz
*WT Feucht- und Nasseinsatz
*TT Bei feuchter oder kalter Witterung sowie für leichtere Fahrzeuge
*SR Idealer Allroundreifen für das ganze Jahr. Hohes Gripniveau bei sehr guter Haltbarkeit

Engels vertaald]

Das een goede vraag :-) Ik denk zo zacht mogelijk.

Posted: Sun Oct 15, 2006 10:50 am
by wilco
Ik weet niet wat gebruikelijk is ?

En deze vraag geld voor mij hetzelfde als met de breedte en hoogte van de band , moet de ITR een 195 of 205 breedte band ??
En moet ik nou de 55 of 50 hoogte band?

Mooiste combi zou volgens mij voor de ITR 195/50 of 205/50 wezen.

Posted: Sun Oct 15, 2006 11:04 am
by Katana
wilco wrote:Ik weet niet wat gebruikelijk is ?

En deze vraag geld voor mij hetzelfde als met de breedte en hoogte van de band , moet de ITR een 195 of 205 breedte band ??
En moet ik nou de 55 of 50 hoogte band?

Mooiste combi zou volgens mij voor de ITR 195/50 of 205/50 wezen.


Je bedoeld van 195/55 naar 205/50? anders klopt je omtrek niet meer.

Posted: Sun Oct 15, 2006 12:44 pm
by wilco
Dat de omtrek klopt zou niet zo heel veel uitmaken op circuit, mar wat het beste weggedrag geeft ; Een 205 of 195 band en dan het verschil tussen 55 en 50 hoogte band.
50 hoogte band zal een hardere wang hebben , dus minder flex.
205 zal bij droog weer beter grip bieden???

Posted: Sun Oct 15, 2006 1:06 pm
by Katana
[quote="wilco"]Dat de omtrek klopt zou niet zo heel veel uitmaken op circuit, mar wat het beste weggedrag geeft ]

Als ik naar de Yoko banden kijk zijn de wangen van dit soort banden altijd hard. Het bepalen van de juiste band voor jou of mijn auto zal denk ik het beste in overleg met iemand van Bridgestone gaan. Of met iemand die ze er al op heeft. Misschien Flugel in Duitsland?

Posted: Sun Oct 15, 2006 2:07 pm
by Intey
De Bridgestone banden zijn goed, alleen twee nadelen, ze zijn hard en maken leven na een tijdje (of gelijk).

Posted: Sun Oct 15, 2006 3:08 pm
by slydawg
Intey wrote:De Bridgestone banden zijn goed, alleen twee nadelen, ze zijn hard en maken leven na een tijdje (of gelijk).


Niet iedereen ziet dat als een nadeel, dat ze een harde wang hebben.
En dat van leven na een tijdje snap ik niet wat je bedoeld :?:

Posted: Sun Oct 15, 2006 4:06 pm
by Intey
Ik heb verschillende Honda`s gehad met Bridgstone banden, omdat ze hard zijn maken ze na een bepaalde km`s lawaai. Dit is opgevallen bij meerdere auto`s ook andere merken met Bridgestone banden, ik spreek uit mijn eigen ervaring.
Met veel leven maken bedoel ik dat hij lawaai maakt.

Posted: Sun Oct 15, 2006 4:49 pm
by RedSun
Volgens mij zijn deze alleen voor circuit gebruik dus herrie genoeg ;)


Mensen, kunnen jullie even de maten pm-en van de banden en dan erbij zetten welke merk.

En eerst zeker weten welke maat je wil hebben graag :wink:

Ik hoor het wel.

Posted: Sun Oct 15, 2006 4:53 pm
by Katana
Het gaat hierbij niet om "gewone"straatbanden maar semi slik's(intermedite). Als je comfort zoekt, vind je het niet. Bikkelharde track banden zijn het.

Wat ik bedoel is bij een "gewone"RE050A Potenza is de band er maar in 1 contructie(wang) of rubber compound te krijgen.

Omdat de RE540S een track band is die legaal op de openbare weg gebruikt kan worden zijn er veel meer mogelijkheden.

Waar je tussen kiest heeft met de omstandigen van de baan te maken.
Temperatuur, regen, enz bepalen wat je kiest normaal gesproken.
Voorwiel aandrijving, achterwiel aandrijving, motor voor in, achterin, enz, enz

Als ik bijv de RE540S banden op mijn track velgen zet gebruik ik die alleen naar, op en vanaf het circuit. Comfort is dan geen isseu.

Posted: Mon Oct 16, 2006 5:53 pm
by wilco
De RE55s is hier nog getest door Tsuchiya

Klikplekje

Posted: Mon Oct 16, 2006 9:02 pm
by Katana
wilco wrote:De RE55s is hier nog getest door Tsuchiya

Klikplekje


Voor de mensen die wat minder het Japanse Kanji begrijpen:

http://babelfish.altavista.com/

Zo kan je de hele bladzijde lezen.

Posted: Mon Oct 16, 2006 9:08 pm
by ITR1689
Mooi rijtje Integra's op de foto....

Posted: Mon Oct 16, 2006 9:20 pm
by Katana
Ik vind deze ook wel G**l

Image