*Wesley* FD2 - Feels spruitstuk pagina 31

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
D_ToXx²

Post by D_ToXx² »

hahaha

ik dacht: die heeft lef in een bocht.. 8)

nice one :D
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

De R wordt gebruikt waar hij voor gemaakt is! Super!

Hoe deed hij het?
wesjes

Post by wesjes »

Gaskleppie wrote:De R wordt gebruikt waar hij voor gemaakt is! Super!

Hoe deed hij het?

Het was mijn eerste ervaring om zelf te rijden op het circuit, en ik moet zeggen ik heb rustig aan gedaan, maar toch ging het erg snel voor mijn gevoel..

Veel grip weinig overstuur en onderstuur.. maar ik denk dat me remmen beter kunnen :D
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

maar ik denk dat me remmen beter kunnen

ok... Je remmen zijn groot zat dus dan zal het probleem wel weer in de stock remblokken zitten. Dat zit het altijd bij Honda jammer genoeg. gewoon swappen naar betere remblokken.
Ik heb jaren gereden met stock schijven en DS2500 op mn ITR. Samen met wat extra remkoeling bleef het goed werken.

Wat ook kan is gewoon blijven oefenen, dan ga je vanzelf veel minder remmen ;)
RedSun

Post by RedSun »

Damn wat een plaatje is het toch...
Nana korobi ya oki
wesjes

Post by wesjes »

Gaskleppie wrote:

Wat ook kan is gewoon blijven oefenen, dan ga je vanzelf veel minder remmen ]

Dat is waar, Ik rem op dit moment gewoon veels te vroeg, ook omdat ik nog veels te voorzichtig ben..

Maar ik merk met de OEM blokken dat ze al snel gaan FADEN.. dus begint de auto door te glijden.

Ik heb al nieuwe rotors en blokken besteld dus dat zal het probleem binnenkort oplossen :)
JDMTEG

Post by JDMTEG »

wesjes wrote:
Gaskleppie wrote:

Wat ook kan is gewoon blijven oefenen, dan ga je vanzelf veel minder remmen ]

Dat is waar, Ik rem op dit moment gewoon veels te vroeg, ook omdat ik nog veels te voorzichtig ben..

Maar ik merk met de OEM blokken dat ze al snel gaan FADEN.. dus begint de auto door te glijden.

Ik heb al nieuwe rotors en blokken besteld dus dat zal het probleem binnenkort oplossen :)

Zijn toch Brembo's, niet? Kan me haast niet voorstellen dat die niet goed genoeg zouden zijn. Heb zelf wel nog nooit met brembo's gereden dus kan er verder ook niet meer over vertellen.

Mooie foto's trouwens. :thumbs:
LCR

Post by LCR »

Gewoon anderen pads...klaar!
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Zijn toch Brembo's, niet? Kan me haast niet voorstellen dat die niet goed genoeg zouden zijn.

De remdruk zal meer dan zat zijn. Het type blok wat gelevert wordt is natuurlijk een compromi tussen presaties, duurzaamheid en stof afgifte.
En omdat een remblok toch makkelijk te wisselen is geven ze de nadruk op de laatste 2 eigenschappen.

Gewoon wisselen en je zal zien dat het heel anders gaat remmen. Die brembo's geven echt meer dan genoeg remdruk!
wesjes

Post by wesjes »

Gaskleppie wrote:
Zijn toch Brembo's, niet? Kan me haast niet voorstellen dat die niet goed genoeg zouden zijn.

De remdruk zal meer dan zat zijn. Het type blok wat gelevert wordt is natuurlijk een compromi tussen presaties, duurzaamheid en stof afgifte.
En omdat een remblok toch makkelijk te wisselen is geven ze de nadruk op de laatste 2 eigenschappen.

Gewoon wisselen en je zal zien dat het heel anders gaat remmen. Die brembo's geven echt meer dan genoeg remdruk!

Ik ga me brembo's ook niet vervangen geloof me :D

Het zijn alleen de pads die niet voldoen voor circuit gebruik, (niet met mijn rijstijl), als ik dan toch bezig ben ja waarom dan ook niet gelijk de schijven vervangen door een met groeven!
JDMTEG

Post by JDMTEG »

wesjes wrote:
Gaskleppie wrote:

Ik ga me brembo's ook niet vervangen geloof me :D

Het zijn alleen de pads die niet voldoen voor circuit gebruik, (niet met mijn rijstijl), als ik dan toch bezig ben ja waarom dan ook niet gelijk de schijven vervangen door een met groeven!

Ik neem aan dat je dan toch bij het merk brembo moet blijven. Of ben ik mis? Kan me haast niet voorstellen dat andere merken pads maken voor brembo blokken.
wesjes

Post by wesjes »

Brembo blokken = zijn pads, je bedoelt denk ik de pots? je kan pads van verschillende merken gebruiken in brembo pots.. :)
Niels

Post by Niels »

Ziet er goed uit Wesley!
JDMTEG

Post by JDMTEG »

wesjes wrote:Brembo blokken = zijn pads, je bedoelt denk ik de pots? je kan pads van verschillende merken gebruiken in brembo pots.. :)

Ja, gelijk heb je maar ik meende eigenlijk brembo klauwen. Maken andere merken dan pads = blokken voor brembo klauwen?

edit: ok, nu heb ik hem. De pots zijn dus de klauwen. :o ops:
Waarom zoveel talen in deze vreemde wereld? :lol:
Katana

Post by Katana »

Honda/Brembo, Mugen, Spoon en Ferodo hebben er al pads voor
becas©

Post by becas© »

Zag er mooi uit in Venlo!
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Katana wrote:Honda/Brembo, Mugen, Spoon en Ferodo hebben er al pads voor

Dat is eigenlijk wat ik wou weten. Dank je. :wink:
wesjes

Post by wesjes »

- New upgrades:

- Ferodo's DS2500 ( ben nog bezig met inremmen ).
- Toyo's R888

- Besteld:

- Defi Oil/Water Temp, Oil Pressure Gauges + Defi Link control sys.
Katana

Post by Katana »

Goed bezig Wesley :D
chris

Post by chris »

ik moet m nou nog steeds een keer tegenkomen in amsterdam.... rij eens wat vaker door de javastraat wil je? :mrgreen:
Locked