*Wesley* FD2 - Feels spruitstuk pagina 31

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

hahaha

ik dacht: die heeft lef in een bocht.. 8)

nice one :D
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

De R wordt gebruikt waar hij voor gemaakt is! Super!

Hoe deed hij het?
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Gaskleppie wrote:De R wordt gebruikt waar hij voor gemaakt is! Super!

Hoe deed hij het?


Het was mijn eerste ervaring om zelf te rijden op het circuit, en ik moet zeggen ik heb rustig aan gedaan, maar toch ging het erg snel voor mijn gevoel..

Veel grip weinig overstuur en onderstuur.. maar ik denk dat me remmen beter kunnen :D
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

maar ik denk dat me remmen beter kunnen


ok... Je remmen zijn groot zat dus dan zal het probleem wel weer in de stock remblokken zitten. Dat zit het altijd bij Honda jammer genoeg. gewoon swappen naar betere remblokken.
Ik heb jaren gereden met stock schijven en DS2500 op mn ITR. Samen met wat extra remkoeling bleef het goed werken.

Wat ook kan is gewoon blijven oefenen, dan ga je vanzelf veel minder remmen ;)
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Damn wat een plaatje is het toch...
Nana korobi ya oki
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Gaskleppie wrote:
maar ik denk dat me remmen beter kunnen


Wat ook kan is gewoon blijven oefenen, dan ga je vanzelf veel minder remmen ]

Dat is waar, Ik rem op dit moment gewoon veels te vroeg, ook omdat ik nog veels te voorzichtig ben..

Maar ik merk met de OEM blokken dat ze al snel gaan FADEN.. dus begint de auto door te glijden.

Ik heb al nieuwe rotors en blokken besteld dus dat zal het probleem binnenkort oplossen :)
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

wesjes wrote:
Gaskleppie wrote:
maar ik denk dat me remmen beter kunnen


Wat ook kan is gewoon blijven oefenen, dan ga je vanzelf veel minder remmen ]

Dat is waar, Ik rem op dit moment gewoon veels te vroeg, ook omdat ik nog veels te voorzichtig ben..

Maar ik merk met de OEM blokken dat ze al snel gaan FADEN.. dus begint de auto door te glijden.

Ik heb al nieuwe rotors en blokken besteld dus dat zal het probleem binnenkort oplossen :)


Zijn toch Brembo's, niet? Kan me haast niet voorstellen dat die niet goed genoeg zouden zijn. Heb zelf wel nog nooit met brembo's gereden dus kan er verder ook niet meer over vertellen.

Mooie foto's trouwens. :thumbs:
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Gewoon anderen pads...klaar!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Zijn toch Brembo's, niet? Kan me haast niet voorstellen dat die niet goed genoeg zouden zijn.


De remdruk zal meer dan zat zijn. Het type blok wat gelevert wordt is natuurlijk een compromi tussen presaties, duurzaamheid en stof afgifte.
En omdat een remblok toch makkelijk te wisselen is geven ze de nadruk op de laatste 2 eigenschappen.

Gewoon wisselen en je zal zien dat het heel anders gaat remmen. Die brembo's geven echt meer dan genoeg remdruk!
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Gaskleppie wrote:
Zijn toch Brembo's, niet? Kan me haast niet voorstellen dat die niet goed genoeg zouden zijn.


De remdruk zal meer dan zat zijn. Het type blok wat gelevert wordt is natuurlijk een compromi tussen presaties, duurzaamheid en stof afgifte.
En omdat een remblok toch makkelijk te wisselen is geven ze de nadruk op de laatste 2 eigenschappen.

Gewoon wisselen en je zal zien dat het heel anders gaat remmen. Die brembo's geven echt meer dan genoeg remdruk!


Ik ga me brembo's ook niet vervangen geloof me :D

Het zijn alleen de pads die niet voldoen voor circuit gebruik, (niet met mijn rijstijl), als ik dan toch bezig ben ja waarom dan ook niet gelijk de schijven vervangen door een met groeven!
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

wesjes wrote:
Gaskleppie wrote:
Zijn toch Brembo's, niet? Kan me haast niet voorstellen dat die niet goed genoeg zouden zijn.


De remdruk zal meer dan zat zijn. Het type blok wat gelevert wordt is natuurlijk een compromi tussen presaties, duurzaamheid en stof afgifte.
En omdat een remblok toch makkelijk te wisselen is geven ze de nadruk op de laatste 2 eigenschappen.

Gewoon wisselen en je zal zien dat het heel anders gaat remmen. Die brembo's geven echt meer dan genoeg remdruk!


Ik ga me brembo's ook niet vervangen geloof me :D

Het zijn alleen de pads die niet voldoen voor circuit gebruik, (niet met mijn rijstijl), als ik dan toch bezig ben ja waarom dan ook niet gelijk de schijven vervangen door een met groeven!


Ik neem aan dat je dan toch bij het merk brembo moet blijven. Of ben ik mis? Kan me haast niet voorstellen dat andere merken pads maken voor brembo blokken.
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Brembo blokken = zijn pads, je bedoelt denk ik de pots? je kan pads van verschillende merken gebruiken in brembo pots.. :)
Niels
Posts: 156
Joined: Fri Sep 21, 2007 7:17 pm

Post by Niels »

Ziet er goed uit Wesley!
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

wesjes wrote:Brembo blokken = zijn pads, je bedoelt denk ik de pots? je kan pads van verschillende merken gebruiken in brembo pots.. :)


Ja, gelijk heb je maar ik meende eigenlijk brembo klauwen. Maken andere merken dan pads = blokken voor brembo klauwen?

edit: ok, nu heb ik hem. De pots zijn dus de klauwen. :o ops:
Waarom zoveel talen in deze vreemde wereld? :lol:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Honda/Brembo, Mugen, Spoon en Ferodo hebben er al pads voor
becas©
Posts: 228
Joined: Sun Dec 25, 2005 11:37 pm

Post by becas© »

Zag er mooi uit in Venlo!
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Katana wrote:Honda/Brembo, Mugen, Spoon en Ferodo hebben er al pads voor


Dat is eigenlijk wat ik wou weten. Dank je. :wink:
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

- New upgrades:

- Ferodo's DS2500 ( ben nog bezig met inremmen ).
- Toyo's R888

- Besteld:

- Defi Oil/Water Temp, Oil Pressure Gauges + Defi Link control sys.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Goed bezig Wesley :D
chris
Posts: 664
Joined: Tue Mar 29, 2005 10:44 pm

Post by chris »

ik moet m nou nog steeds een keer tegenkomen in amsterdam.... rij eens wat vaker door de javastraat wil je? :mrgreen:
Locked