Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by LaurenZ »

Knite Force wrote: en hopen op wat droog weer want dan kan ik eens een beetje uitvogelen wat de EP3 zo'n beetje kan ;)



Rollen en kneiter hard gaan !
'98 JDM Integra Type-R
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by mrkeffo »

Nice! Minder dat t tegen zat, maar t komt vast goed :)
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Rikky »

Hmm mooi vervelend man!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Knite Force »

Het rijdt! Het rolt! Het spoort ook weer! Oftewel: ik ben blij!!!!

Big thanks to Wes en z'n vader die hun vakmanschap wederom bewezen hebben met een paar custom bussen. En aan Jochem en de mannen bij Hontec voor hun geduld en de ruimte! :)


Word alleen zó moe van dit weer, net bepaald weer om eens uit te vogelen hoe ik de V2's in moet stellen....


Next step: de HiSpec's passend maken met Wes.

Haaaaaaahahahahaha
User avatar
D-Rex
Posts: 206
Joined: Tue Apr 03, 2007 9:03 pm
Contact:

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by D-Rex »

Foto's dan maar...
Image

Image

Image
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Jo& »

Nice
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Knite Force »

Leuk feitje: met de afgelopen tank gemiddeld 1:12,5 gedaan. Langdurig warmrijden, maar ook zeer geregeld de pretstand ;)
Robin type-r driver
Posts: 386
Joined: Fri Feb 06, 2009 1:08 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Robin type-r driver »

Afgelopen zondag zag ik je auto staan volgens mij bij de bere koude meet in Asten. De EP3 staat heerlijk mooi op z'n sloffen, de frontlip doet de auto zo goed. Keurig verbruik ook.
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by mrkeffo »

Was leuk ff praatje met je te maken :) suc6 met coaten en plaksel van blindeerfolie te verwijderen :)
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Knite Force »

Robin type-r driver wrote:Afgelopen zondag zag ik je auto staan volgens mij bij de bere koude meet in Asten. De EP3 staat heerlijk mooi op z'n sloffen, de frontlip doet de auto zo goed. Keurig verbruik ook.


Thanks! Meeste credits gaan naar Urvin. Die heeft erg goed voor de auto gezorgd in het verleden, daar profiteer ik nu van! :) Verbruik valt mij ook best mee, denk dat het komt door de zeer goede afstelling.

@Kevin: nice meeting you too, als het weer eindelijk beter wordt ga ik verder met het verwijderen van de kilo's lijm....

En de wielen? Je weet het he.... ;)
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Jo& »

Sjow zuinig!
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Knite Force »

Gisteren even op en neer naar de Nurburgring geknald, en samen met mijn vader een aantal rondjes Nordschleife gedaan. Het weer was perfect, en na een Gran Tourismo trackday was het lekker rustig dus ik kon mooi eens de baan wat beter leren kennen en de EP3 eveneens.

Had na de vorige dag Touristenfarten de schokdempers voor al iets zachter gezet omdat ik op bepaalde punten echt de baan afstuiterde, ging nu al een heel stuk beter. Met veel plezier 4 rondjes gereden, auto hield zich erg goed. Weet 1 ding nog zekerder: ik heb een sper nodig, en een setje semi's zouden ook best wenselijk zijn :)
Nu viel me op de terugweg iets op: bij hoge snelheden (230+) begint het verklikkerlampje van de portieren/kofferbak soms te flikkeren. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Is dit een kwaaltje?
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by mrkeffo »

Gaaaf! Hoe veel kliks van voluitstond je rondom ongeveer? Lekker r888's eronder zetten bevalt mij prima!

En van dat lampje heb ik geen idee :O
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Jo& »

Ik ken het niet als kwaaltje bij een ep3.
Al kan ik me voorstellen dat je wagen heeel hard trilt bij 230+
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Benjdmin »

Its probably the hatch sensor, when you are driving at that speed it gets pushed down.

Try replacing it, should solve the problem.
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Knite Force »

Thanks dude! :)
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Knite Force »

Winter update: de EP3 staat lekker in mijn loodsje, rijden met dit weer heeft toch geen zin. Vandaag geschorst: dat kost gewoon 73 euro!!!! Ik schrok me wild toen de dame het zei, ik ging uit van 23 euro (net zoals bij de EE8 en de EE9!).

Stiekum wat spulletjes van Miguel voor komend jaar aangeschaft: nieuwe fusees met J's Racing RCA en alvast 2x R888. Wesley is ondertussen bezig met het passend maken van de Hi-Specs, als de kerstman nou een zakje geld achterlaat mag er misschien nog een sper in de bak, dan ben ik wel klaar voor komend 'Ring-seizoen :D
Ga komende winter op mijn gemakje de onderkant helemaal tectyleren, en de auto verder helemaal klaarmaken.
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Knite Force »

Gisteravond een eerste laag tectyl aan de onderzijde aangebracht, straks nog een pot halen voor de 2e laag. Ben me nog aan het oriënteren op een aantal andere wegligging-goodies, wil het onderstel na de winter eigenlijk wel een heel eind op orde hebben. Heb een setje puntgave rode EK9 Recaro's gevonden (op EK4 rails, weet iemand wat ik aan moet passen om die passend te krijgen?), en ook een setje OZ Superleggera's. Kevlar motorkap ligt er ondertussen ook alweer een poosje op, met hoodpins en vakkundig uitgelijnd door Randall van RV Werks. Nu hopen dat mijn remmen snel klaar zijn zodat het ding weer met zijn voetjes op de vloer kan, en hopen dat de Ring snel weer toegankelijk is :)
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by mrkeffo »

Lekker bezig man ben benieuwd! plaats is wat foto's ! :)
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Knite Force »

Tectyl kun je ook als haargel gebruiken ben ik achtergekomen, en de foto's staan op mijn Facebook, krijg ik vanaf mijn foon niet hier geuploaded...
Locked