Trieste mededeling UPDATE!!!!

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Gangaran

Post by Gangaran »

Heel aardig van je BLue Spider.

Geloof me, ik ben echt niet zielig. Ik vind het gewoon rot dat dit mij overkwam. Maar het blijkt dat jij perfect bent, dus ik ga hier verder niet op in. We horen elkaar te steunen, maar ja......Nogmaals bedankt.
blue spider

Post by blue spider »

sorry maar hier doe ik dus niet aan mee , ik ben teminste eerlijk . ik weiger mensen te steunen die dit soort aktie's op de weg uitvoeren . laat het een goede les zijn voor je .

en ook ik ben niet perfekt dat heb je mij niet zien schrijven . ik geef m,n mening alleen maar of je het nu leuk vind of niet . ik praat niet naar je mondje .

ik wens je toch sterkte toe :wink:
don't touch my Image
roypk

Post by roypk »

Al bekend wat er gaat gebeuren?
Gangaran

Post by Gangaran »

Nee nog niet, 9 juni moet ik voor de rechter verschijnen om mijn verhaaltje te doen. Dus over twee weken worden jullie geupdate.
Gangaran

Post by Gangaran »

Ja ja, Het is de 9de vandaag en ik heb mijn rijbewijs terug gekregen. De reden hiervoor was omdat ik nooit eerder zo'n overtreding heb gedaan.

Maar,,,,,

Er is een kleine maar, het is tijdelijk. Vanwege mijn bezwaarschrift heb ik het van de OvJ terug kunnen krijgen. De rechter zelf moet nog beslissen wat er gaat gebeuren. Deze zal in augustus plaats nemen en dan word ook de hoogte van de boete bepaald. Dan moet ik echt gaan verantwoorden waarom ik snel had gereden. Dus komende tijd, moet ik rustig rijden. Maar ben wel (tijdelijk) blij....
HONDA

Post by HONDA »

Ach in augustus krijg je een boete en een voorwaardelijke rijontzegging en klaar..
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HondArd

Post by HondArd »

Beterschap verder.
Gangaran

Post by Gangaran »

Thanks. Vandaag was het zo grappig plaatsen waar je 30km/h mag rijden wegen werkzaamheden zat ik werkelijk 30km/h iedereen achter mij zat te irriteren. Soms verwachten ze zeer belachelijke snelheden maar ja. Ik hou me koets voor de komende tijd.
blue spider

Post by blue spider »

sterkte verder :wink:
don't touch my Image
stannyitr

Post by stannyitr »

Ach dat is het einde van de wereld niet.
Khad men rijbewijs pas 3 dagen terug en was het alweer kwijt :o ops: .
Met de nodige eros :idea:
Gangaran

Post by Gangaran »

Damm da's balen, maar inderdaad het leven gaat gewoon door. Zo spaar je ook wat km met je auto. :-)
Gangaran

Post by Gangaran »

Het is zo ver.... woensdag 2 augustus moet ik voor de rechter verschijnen. Vind het best spannend, weet nog niet of ik met een advocaat moet gaan of in mijn eentje.

Hoop ieder geval wel dat ik mijn rijbewijs kan houden.
Jay aRTi

Post by Jay aRTi »

Ik hoop voor je dat het een beetje positief uitpakt, maare sterkte in die onzekerheid.

Greetzzz,

Jay aRTi
History of driven cars:
Honda Civic [ED7] 1.6i (9 april 1999 - 23 september 2001
Honda Civic [EG4] 1.5 DXi (23 september 2001 - 19 oktober 2013)
Honda Civic [EP1] 1.4i Sport (19 oktober 2013 - 22 december 2018)
Honda Civic [FN2] 2.0i type R ( 22 december 2018 - heden)

Life is too short for to drive boring cars.
Gangaran

Post by Gangaran »

Nou vandaag was de dag.

Moest vandaag voor de rechter verschijnen. Hij heeft zijne preekje gehouden en toen moest ik gaan uitleggen waarom ik op een 70km/h weg 160km/h zat te rijden...

Er is gewoon geen antwoord op die vraag, dus had ik gezegd. Toen had ik de auto zo'n 3 weken en ik had nog geen gevoel van de auto. Ik zei ik rij zo vaak mogelijk in de 6e versnelling, dus de auto maakt weinig toeren bla bla bla.......

Dus de rechter zei van dat het dus vaker kan gebeuren, omdat ik geen snelheidsgevoel heb van mijn CTR. Ik dus uitgelegd dat dit nooit eerder is overkomen bla bla bla..

Toen was de OvJ aan het woord zij stelde voor dat ik mijn rijbewijs mag houden. Maaaaaar ik moet wel een cursus gaan volgen die 2 dagen gaat duren voor mensen die abnormaal hard hebben gereden. En deze zal 550euro kosten.

Ik was bang als ik dit niet zo accepteren ik een veel hogere boete zou krijgen en misschien dat de rechter toch zou beslissen om weer mijn rijbewijs in te nemen.

Dus ik ging accepteerde de aanbod van de OvJ. De rechter besloot vervolgens dat ik deze cursus moet gaan volgen en als extra boete 500 euro extra, omdat hij vind dat de cursus niet voldoende voor mij zal zijn. Hij zij normaal kost zo'n overtreding 1100 euro.

Uiteindelijk had ik beter de cursus kunnen weigeren en 1100 betalen, maar ja dan wist ik niet of ik wel of niet mijn rijbewijs kon houden.

Samengevat: Rijbewijs in mijn bezit en totaal 1050euro aan boete....
3 maanden voorwaardelijk
2 jaar proeftijd

!!!!Dus mensen let op jullie rechtervoet!!!!!
mr. X

Post by mr. X »

Bah misselijkmakend hoog bedrag. Vind dat erg veel voor een éénmalig slippertje (want denk niet dat je dit nog een keer gaat proberen :wink :)

Ben blij dat ze mij toendertijd niet konden klokken op de 80 km/h weg :o ops: :o ops: :-)
IvoG

Post by IvoG »

Weet je hoeveel circuitdagen je daarvan had kunnen betalen! :idea:

Sterkte ermee!
Jo&

Post by Jo& »

WOWW 1050 voor 1ste keer..?!
1ste boete right?
HondArd

Post by HondArd »

Is wel erg veel voor een éénmalige overtreding, maar dat je ze eigenlijk blijven "pakken" over je opmerking over het snelheidsgevoel. Ik bedoel: dat ontwikkel je in elke auto en waarom zou dit in jouw geval (volgens hun dan) níet helpen? Je moet wel heel ergop je woorden letten in de rechtzaal.
Gangaran

Post by Gangaran »

Was inderdaad mijn eerste keer. Ik krijg nooit kleine bekeuringen, maar ja hij vond dat niet goed genoeg. Ik vind het ook pittig, maar ik mag tenminste mijn rijbewijs wel houden.
Spijker

Post by Spijker »

Ik denk dat je eerlijk gezegd nog van geluk mag speken. Met name op stukken waar je 50 of 60 mag zijn ze vaak meedogenloos als ze je pakken. Zekerl als je ruim twee keer zo hard reed. Balen, take it as a man, je mag in ieder geval gewoon blijven rijden!
Civic Type R #03855
Locked