MHG: een beetje EP3 in de civic P5

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
MHG

Post by MHG »

ow op die fiets haha
MHG

Post by MHG »

Pfoe, stoffig hier. Werd wel weer eens tijd voor een update.

Op dinsdag 20 oktober heb ik samen met Sennini mee gedaan aan de vroemdag. De zaterdag voor de vroemdag, heb ik Sennini een beetje geholpen met het upgraden van mijn remmen. Ben zelf niet de beste sleutelaar, maar al doende leren we wel. Huidige setup bestaat nu uit:
*VTI-fusees
*ITR remklauwen
*Nitrac 282mm remschijven
*Ferodo remblokken
*HEL- rvs remleidingen
*Dot 5.1 remvloeistof

Tijdens de vroemdag heb ik ze behoorlijk op hun donder gegeven en het remt echt als een idioot. Ik kon echt veel later remmen dan andere jaren.

Mijn nieuwe remmensetup:
Image
Image
Image

De corsa A van mijn vriendin begon langzamerhand wat minder te worden kwa betrouwbaarheid, dus hebben we maar een vervanger gekocht:

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Het is een Accord 2.4i executive uit januari 2004. De velgen die eronder zitten zijn 18 inch, maar niet echt onze smaak. Vandaar dat we de set winterwielen die de verkoper had, ook hebben gekocht. De wintervelgen gaan er dan snel onder en de 18 inch gaan de verkoop in. Als vervanging ben ik afgelopen zaterdag de FN2 velgen van Sincx gaan ophalen.

Verder liggen er nog wat goodies voor de civic klaar, die over een tijdje erop komen. Eerst nog al het gereedschap etc verhuizen naar de nieuwe garage.
ITR DC2

Post by ITR DC2 »

Mooie upgrade van een Corsa naar een Accord.
Ziet er goed uit.
MHG

Post by MHG »

De 18 inch velgen die onder de Accord zaten bij aankoop, zijn inmiddels verkocht. Ergens in November heb ik een setje FN2 Velgen overgenomen van Sincx. Aangezien de R zit in de maand zit, het weer beter weer is en de tuin bij ons toch binnen een maand ofzo nieuwe bestrating heeft, heb ik de zomervelgen gisteravond onder de Accord gezet. Het zijn dus de 18 inch FN2 velgen die ik bijna een half jaar geleden in Rotterdam ben gaan halen. Ik weet niet of de foto's te zien zijn, want picasaweb heeft wat kuren volgens mij.

Image
Image
Image

Ik vind het super uitzien, het is meteen weer een beetje minder een ouwe lullenbak. Rest nu nog het monteren van de Type S lipkit die ik in december via het S2K-forum gekocht heb.
Gangaran

Post by Gangaran »

Mooi accord. Zo nu en dan overweeg ik ook eentje te nemen.
MHG

Post by MHG »

Ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Nu is de 2.4 executive wel de meest luxe uitvoering, maar ik ben meer dan tevreden erover.
Rikky

Post by Rikky »

Mooie Accourd en de wielen passen er zeer goed onder!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Jo&

Post by Jo& »

Staat goed! Nu nog 2a3 cm omlaag :p
Sowieso vind ik het een mooie auto in het algemeen.
Sincx

Post by Sincx »

:thumbs: Ziet er goed uit ! Blijft een prachtbak die accord
MHG

Post by MHG »

Thanks, was het ritje van ongeveer 425 km meer dan waard.
donkeykong

Post by donkeykong »

hahah je moest hem helemaal ophalen in groningen toch???
MHG

Post by MHG »

nee, retourtje Rotterdam vanuit Maastricht. Als de Type S lipkit er straks opzit dan is het een hele verzameling NL bij elkaar. Auto in Tiel gekocht, velgen van Sincx gaan halen aan de kanten van Rotterdam en ik dacht dat de lipkit ook van de kanten van Rotterdam was.
Knite Force

Post by Knite Force »

Vette bak, goeie velgen!!!!
MHG

Post by MHG »

Hey Marcel, hoest nou? Heb je die Golf eigenlijk nog?
Knite Force

Post by Knite Force »

Prima dude! Druk in de pakkettenbusiness maar het gaat goed!

Golf ook nog steeds alive and kicking, bijna 30.000km verder hehehe

Hoe is het in het huis?
MHG

Post by MHG »

Alles ok, he. Geen inbrekers meer gezien. :wink: We wonen er nu een half jaar ongeveer. Binnen nu en een maand ongeveer ligt de bestrating in de tuin en dan hoef ik alleen nog de electra in de garage aan te sluiten en eens flink opruimen.
MHG

Post by MHG »

Afgelopen vrijdag wat aan de looks van de Accord gedaan. Er zit nu een Type S lipkit op de auto en ik ben er meer dan tevreden over moet ik zeggen. Is wel eens fijn om een body/lipkit te monteren waar de pasvorm 100% van is en je geen dag mee bezig bent om allerlei dingen aan te passen. OP 3 uurtjes tijd zat hij erop en het is meteen weer wat minder een ouwe lullenbak.

Image
Image
Image
D-Rex

Post by D-Rex »

Staat hem heel goed! :thumbs:
jonacord

Post by jonacord »

MHG wrote:nee, retourtje Rotterdam vanuit Maastricht. Als de Type S lipkit er straks opzit dan is het een hele verzameling NL bij elkaar. Auto in Tiel gekocht, velgen van Sincx gaan halen aan de kanten van Rotterdam en ik dacht dat de lipkit ook van de kanten van Rotterdam was.

Hoi,

Ik dacht dat dit niet mogelijk was omdat de achteraf set een andere is, waar had je die Type-S lipkit vandaan, vraagt een medelimburger uit Parkstad met een Executive?
vtec vince

Post by vtec vince »

ziet er erg mooi uit met die lipkit!!
@ jonacord : Kom je uit kirchroa?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Locked