Page 3 of 6
Posted: Wed Apr 19, 2006 6:22 pm
by wilco
Die heb ik er vorige week opgezet! Helemaal super zo'n ding! Echt een heerijk hard rempedaal, waanzinnig wat een verschil als je hard remt.
Ik had ze op ...Ahum... vorige auto , ik kon het wel direct vernemen vndaar dat ik er nu ook over begin , want zo'n rembeugel is zeker een tipje waard.
Posted: Thu Apr 20, 2006 5:08 pm
by Gaskleppie
Posted: Thu Apr 20, 2006 5:21 pm
by slydawg
Hmmm, ik weet wat de bedoeling is maar kan niet zien hoe het precies werkt. Binnenkort even kijken bij Frank dan.
Posted: Thu Apr 20, 2006 10:11 pm
by Katana
Mooi aluminium kunstwerk, Frank
Posted: Thu Apr 20, 2006 10:14 pm
by VTECRob
Hoe is het met het flexen van het metaal bij je veerpoot?
Want dat was destijds een nadeel hiervan...
Posted: Fri Apr 21, 2006 8:18 am
by creez
Dat zit ook op de nieuwe carbing strut towers

Posted: Fri Apr 21, 2006 9:07 am
by Gaskleppie
Als je veerpoot zou flexen moet je je auto op de schroothoop gooien.....
Dan istie op...
Posted: Fri Apr 21, 2006 10:58 am
by VTECRob
mja.. ik vind het zelf ook sterk en persoonlijk vind ik die van Drive ook het mooist. (ten opzichte van bijvoorbeeld Cusco).
Qua opbouw en engineering.
Alleen kwam ik dus ook een verhaal tegen van mensen die daadwerkelijk het flexen getest zouden hebben.
Er zou op het circuit mee rondgereden zijn en na zoveel keer hard geremd te hebben, zou het metaal bij de veerpoot net die paar mm verbogen zijn...
Losse rembeugel vind ik die van Drive het mooist.
Terwijl bijvoorbeeld passwordjdm een veerpootbrug heeft die èn een derde bevestiging heeft voor het schutbord èn al zo'n beugel er aan heeft zitten. (Net als die van Carbing)
Posted: Fri Apr 21, 2006 6:43 pm
by Martin.O
boutjes breken snel af
Posted: Fri Apr 21, 2006 11:51 pm
by Gaskleppie
geen last van...
Posted: Sun Apr 23, 2006 7:15 am
by Martin.O
jij heb de slechte boutjes aan mij gegeven
Posted: Sun Apr 23, 2006 8:09 am
by Gaskleppie
Ja natuurlijk! Wat zou jij doen?
Met het zakje nog dicht kon ik al zien dat dat de slechtste boutjes waren!
Maare, vind je er van?
Posted: Mon May 08, 2006 8:32 am
by Voodoo
Wie gaan er allemaal en hoe laat zijn jullie van plan om daar naar toe te gaan?
Posted: Mon May 08, 2006 9:03 pm
by Gaskleppie
Ik ga zeker op tijd weg! De file naar amsterdam gaat iedereen zeker last van hebben.
Ik heb die middag vrijgenomen om de laatste hand te leggen voor remkoeling etc.
Ik heb weer eens een nieuw systeem bedacht voor de remkoeling. Kijken of het werkt.
Ook de oliekoeler moet nog getest worden........ Maar ook dat gaat lukken.
HEEFT IEDEREEN DIE DE BAAN OP GAAT SERIEUS ZN AUTO NAGEKEKEN?????
Remblokken nog ok en niet verder versleten dan de helft?
Extra olie mee? En peil op max?
Helm opgezocht?
Alle vormen van belemmering van koeling weggehaald? Raas gaas, dichte radiator schoongemaakt etc?
Losse rommel uit de auto gehaald? Koffebak leeg gehaald?
BP Ultimate getankt?
Je kleinste en smalste schoentjes opgezocht?
Wie vult het aan?
Posted: Mon May 08, 2006 10:37 pm
by IvoG
Gaskleppie wrote:HEEFT IEDEREEN DIE DE BAAN OP GAAT SERIEUS ZN AUTO NAGEKEKEN????? En zichzelf?
Remblokken nog ok en niet verder versleten dan de helft? of anders een extra setje om weer thuis te komen?
Extra olie mee? En peil op max?
Helm opgezocht?
Alle vormen van belemmering van koeling weggehaald? Raas gaas, dichte radiator schoongemaakt etc?
Losse rommel uit de auto gehaald? Koffebak leeg gehaald? kofferbak zou ik pas ter plekke helemaal leeg halen, haal thuis alleen het overbodige uit
BP Ultimate getankt?
Je kleinste en smalste schoentjes opgezocht? Die weliswaar wel goed moeten zitten
Wie vult het aan?
Geen vereiste van deze organisatie, maar wel andere die ik ken:
Lange broek / mouwen voor de veiligheid
Rol ducktape
Radiatorvloeistof en ruitewisservloeistof op peil
Banden op spanning en in goeie staat, of een extra setje om naar huis te rijden
Weet waar je fuel line cut-off schakelaar zit, evenals je sleepogen
Posted: Tue May 09, 2006 12:03 am
by Katana
IvoG wrote:
Weet waar je fuel line cut-off schakelaar zit
Waar zit die bij een ATR?
Posted: Tue May 09, 2006 12:57 am
by IvoG
Achter het middendeel van je dash, recht achter je klokje zeg maar. Je kan het voelen als je achter het paneel gaat zoeken.
Hopelijk heb je het niet nodig, maar je weet maar nooit...
Posted: Tue May 09, 2006 8:23 am
by Katana
Ik hoop het ook niet maar deze keer kom ik alleen kijken. :-?
Posted: Thu May 11, 2006 9:28 am
by Dimer
Frans, gaan we nog verzamelen bij jou?
Zo ja, hoe laat?
Posted: Thu May 11, 2006 2:36 pm
by VTECRob
Ja, want ik denk dat ik wat eerder van mijn werk moet, om op tijd bij jou te kunnen zijn.