Ervaringen uitlaten?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
eteuben

Post by eteuben »

Grote stortkokers vallen natuurlijk op onder een auto. En is eigenlijk nooit zoals het origineel was. Dus ook bij rustig rijden, kunnen ze je er al uitpikken. Om je vervolgens op het e-keurmerk te pakken.

Wat betreft grootte en performance, kun je het beste voor de Spoon N1 gaan. Die heeft een klein eindpijpje en valt niet zo op, maar presteert als de beste... :wink:
DC2

Post by DC2 »

Ik heb de Greddy SP2. Die valt ook zeker op qua formaat, maar ik ben gelukkig nog nooit aangehouden. Qua geluidsprestatie haalt ie het niet bij de Spoon, Invidia en HKS uitlaten, maar sportief is het zeker wel. In de auto is het stil in vergelijking met de eerdergenoemde merken.
Ik ben benieuwd naar de performancewinst die 8 april zal blijken! :-)

Image

Onder de originele achterbumper
Image
DC2

Post by DC2 »

Dit is ook een goede site:

http://www.performance-solution.co.uk/

Hier kan je ook een indruk krijgen van verschillende uitlaatsystemen, sommigen met een overzicht van de haalbare vermogenswinst (vergeleken met standaard) en geluidsniveau.
Mau il-Vec

Post by Mau il-Vec »

Invidia en HKS doen niets onder voor Spoon kwa pk's,gebleken uit rollenbankmeting, alleen op de grote na dan,maar dat kan je ook andersom bekijken :wink:
Dimer

Post by Dimer »

tunneltje door met BC SpecIII @ ITR

http://www.dynax22.co.uk/prospec_tunnel_run.3gp

*gebruik quicktime :) *
Dimer

Post by Dimer »

ik heb nog eens gezocht naar het verschil tussen de Pro Spec en de Spec III.

The Spec III is similar in looks to the ProSpec but has the following differences:

Thinner wall steel reducing weight.
Shorter Rear Box increasing noise.
Push fit with springs rather than flanges.
2.5 Inch bore (ProSpec has 2.7inch bore)
wilco

Post by wilco »

Dimer wrote:tunneltje door met BC SpecIII @ ITR

http://www.dynax22.co.uk/prospec_tunnel_run.3gp

*gebruik quicktime :) *

Klinkt erg lekker!!

Dimer wrote:ik heb nog eens gezocht naar het verschil tussen de Pro Spec en de Spec III.

The Spec III is similar in looks to the ProSpec but has the following differences:

Thinner wall steel reducing weight.
Shorter Rear Box increasing noise.
Push fit with springs rather than flanges.
2.5 Inch bore (ProSpec has 2.7inch bore)

Oké overtuigd het word een Buddy Club Spec III :wink:
wilco

Post by wilco »

Nu net nog eens goed gelezen maar de Pro Spec heeft misschien net wat meer voordelen en produceert iets meer geluid wat ik zo las .
Allen dit ??Push fit with springs rather than flanges.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Dit betekend dus dat je geen flenzen hebt maar schuifkoppelingen met veren.
Ik heb ook eens met een ITR gereden met deze uitlaat. Maakt op sommige toerentallen knap extra kabaal doordat de veren tegen de uitlaat aan trillen.
Met deze uitlaat hou je echt de hele stad uit z'n slaap! Niet normaal wat een kabaal! Het lijkt wel dat het titanium zo dun is dat het geluid er gewoon doorheen komt!

De Buddyclub Integra van Hans van AVB heeft er 1. Daar heb ik een keer een weekje mee gereden. Bij elk toerental een geluid alsof je in een straaljager zit! Wel bizar, maar je wordt tegenwoordig echt direct aangehouden!

Image

Image

Superbizarre bak!
wilco

Post by wilco »

Tja dan word de overweging omdat de uitlaat met schuifkoppelingen en veren aan elkaar zit misschien toch de keuze voor de Spec III.

Het word in ieder geval een Buddy Club maar de Spec III of de Pro Spec ...tja.

En die veren zou je niet kunnen vervangen voor sterkere of is dat een gesloten systeem?
Want de Pro Spec is nog lichter maar wat verstaan ze onder die bore??
__2.5 Inch bore (ProSpec has 2.7inch bore)
ITR1689

Post by ITR1689 »

bore is de diameter van de buis. Weinig mensen hier praten erover, maar het is wel het belangrijkste... :idea:
wilco

Post by wilco »

De buisdiameter van de Spec III is 63.5mm en van de Pro Spec 68.5mm , ter vergelijking van bijv. Invidia die 60mm heeft.

Maar hoe zit het met dat een NA motor toch tegendruk nodig heeft is dan bijv. de buisdiameter van de Spec II of Pro Spec dan niet te groot?
ITR1689

Post by ITR1689 »

Een NA motor heeft geen tegendruk nodig. Niet voor max. power in ieder geval. Voor wat koppel bij lage toeren wel, maar dan lever je weer wat in bij hoge toeren. Het is dus een compromis.
Het belangrijkste is dat de diameter overal gelijk blijft. Van spruitstuk tot achterdemper. Als je spruitstuk een grootte heeft van 65 mm (buitendiameter) dan zou ik een uitlaat nemen van 65 mm (hele traject). Mocht je wat tegendruk (voor minder lawaai bijv.) nodig hebben, dan doe je dat met de demper en niet door een kleinere diameter buis.

Als je van 65 mm OD (JDM spruit) naar een 70mm katvervanger gaat, dan raak je teveel energie in de uitlaatgassen kwijt (in de vorm van schokgolven). Dat is wat anders dan te weinig tegendruk. Van 65mm naar 60 mm is ook niet goed. Dat belemmert de doorstroming.

Let ook goed op of ze bij de specs bedoelen met buitendiameter (OD) of binnendiameter (ID).

Zo'n meloenshooter is puur voor de show. Als je de diameter van de rest van de uitlaat goed bekijkt, dan valt het vaak vies tegen (niet altijd)...
itr-1895

Post by itr-1895 »

wilco wrote:En die veren zou je niet kunnen vervangen voor sterkere of is dat een gesloten systeem?

veren spul er af halen en buizen aan elkaar lasen een idee :dunno:
wilco

Post by wilco »

Qua header komt er ééntje op van Peak Performance , maar over deze header heb ik geen info wat de pijpen zijn?
ITR1689

Post by ITR1689 »

itr-1895 wrote:
wilco wrote:En die veren zou je niet kunnen vervangen voor sterkere of is dat een gesloten systeem?

veren spul er af halen en buizen aan elkaar lasen een idee :dunno:

Dan breekt ie binnen de kortste keren.
ITR1689

Post by ITR1689 »

wilco wrote:Qua header komt er ééntje op van Peak Performance , maar over deze header heb ik geen info wat de pijpen zijn?

Ik zou zeggen: meten is weten.....
wilco

Post by wilco »

Ik heb nog niks besteldt , want eerst moeten de velgen binnen zijn qou kosten want de kleur die ik uitgezocht heb blijkt weer ...€€€€€ .

Maar ik heb wel een website maar geen maten , ik heb ze al een e-mail verstuurd.http://www.peak-performance.net/content/view/56/71/
ITR1689

Post by ITR1689 »

399 dollar vind ik best veel voor een JDM replica dat zo laag boven de grond hangt. De originele Honda JDM spruit heeft een veel betere grondspeling.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

veren spul er af halen en buizen aan elkaar lasen een idee

Wie kan er titanium lassen?

Ik niet......
Locked