Page 3 of 4

Posted: Tue Sep 23, 2008 6:24 pm
by VTECRTY
Oke dit topic bestaat al weer een tijdje geloof van 2006,dus er zijn vast wel weer nieuwe ervaringen met setjes schijven en blokken wat nou de beste kwaliteit prijsverhouding is. Of nog gewoon het beste oem+ferodo? Vanuit straat verbruik uitgaan...

Posted: Tue Sep 23, 2008 6:48 pm
by Ramon
En bij mij regelmatig circuit :)

Posted: Wed Sep 24, 2008 2:22 pm
by Sincx
Ik heb sinds paar weken oem schijf + ferodo pads met goodridge remleiding en motul olie. En dit remt echt extreem goed, ook als het allemaal warmer wordt dan blijft het hard en direct remmen. Let wel ik ben er nit mee het curcuit op geweest waar het net ff iets heftiger aan toegaat.

Posted: Wed Oct 08, 2008 7:58 pm
by Arno
Ik wil in de toekomst de boel ook vervangen alleen zou bij god niet weten wat ik moet kiezen, er is zo achterlijk veel keus. Het liefst ga ik voor een bbk alleen moet je daar flink voor in de buidel tasten. Heb al een mogelijke combi op het oog namelijk Rotora schijven voor,achter. Ferodo DS2500 pads en net als Sincx Goodridge remleidingen. Is ook makkelijk en goedkoop te verkrijgen dus tja.

Posted: Wed Oct 08, 2008 9:02 pm
by D_ToXx²
ik heb nu de HAWK HP+(straat) blokken voor.deze gepakt omdat ik de auto dagelijks gebruik. ik had eerst de DS2500 eronder en vond ze wat minder remmen bij dagelijks gebruik(stond nog wel op tijd stil btw,maar met de gedachte van plotseling remmen=een noodstop maken) en het warm worden van de DS2500(dit wil ik hebben bij dagelijks gebruik) eens een ander blokje geprobeerd.

conclusie:tot de 180km/u remmen de HP+ blokken goed+ferrodo DS2500 achter) ietsjes beter als de DS2500 voor en de standaard blokken achter.
(normaal rijden a koud)

ik heb de HAWK blokken ook met de orginele remblokken achter gehad,maar dit remde bagger door een scheef afgeslepen blok achter..
dit dus niet echt kunnen testen.

maar moet zeggen boven de 180 remmen met die HAWK(+DS2500 achter) merk ik echt een verschil tegenover de DS2500 voor en de orginele blokken achter: doe mij maar de ferrodo's dan.

conclusie: overal DS2500. zijn beter goed warm gereden als de HAWK HP+(meer last van fading)
dan maar wat meer afstand houden(a een noodstop met koude ferrodo's@80km/u) wat nog sneller stilstaat als de gemiddelde auto achter je :D

Posted: Wed Oct 08, 2008 9:18 pm
by Katana
Ik heb nog nooit last gehad van remproblemen met koude of hete ferodo's :dunno:

Posted: Wed Oct 08, 2008 9:55 pm
by D_ToXx²
Katana wrote:Ik heb nog nooit last gehad van remproblemen met koude of hete ferodo's :dunno:


problemen:nee
ferodo tegenover de HAWK HP+ boven de 180:ja
ferodo wint dit. :wink:

Posted: Thu Oct 09, 2008 6:04 am
by Gaskleppie
Je bent idd de eerste die ik hoor die iets beter vind dan de DS2500.
Kan natuurlijk, je eigen mening zal ik nooit ontkennen, maar volgens de meeste hier is DS2500 eventueel in samenwerking met stock schijven goed genoeg om het circuit mee te betreden.

Te hete Ferodo's is naar mijn idee op straat niet voor elkaar te krijgen.

Posted: Thu Oct 09, 2008 6:26 am
by wesjes
Gaskleppie wrote:Je bent idd de eerste die ik hoor die iets beter vind dan de DS2500.
Kan natuurlijk, je eigen mening zal ik nooit ontkennen, maar volgens de meeste hier is DS2500 eventueel in samenwerking met stock blokken goed genoeg om het circuit mee te betreden.

Te hete Ferodo's is naar mijn idee op straat niet voor elkaar te krijgen.


Zoals je zegt Frank!

Ik heb de DS2500 nu goed ingereden en zijn een stuk beter dan OEM blokken, zelfs koud remmen ze prima en op het circuit geen last van Fading gehad :)

@D_ToXx²
Wie rijd er dan ook 180+ op straat?

Posted: Thu Oct 09, 2008 4:03 pm
by Keung
wesjes wrote:@D_ToXx²
Wie rijd er dan ook 180+ op straat?


[zeikmodus ON] Sommige auto's hebben een hogere topsnelheid dan een FD2 [zeikmodus OFF] :lol:

>> Zijn alleen niet zo exclusief als een FD2... :wink:

Posted: Thu Oct 09, 2008 6:03 pm
by mr. X
wesjes wrote:Wie rijd er dan ook 180+ op straat?


Ik, als het even kan, dagelijks.















Echt!

Posted: Thu Oct 09, 2008 6:35 pm
by roblom
Gaskleppie wrote:Je bent idd de eerste die ik hoor die iets beter vind dan de DS2500.
Kan natuurlijk, je eigen mening zal ik nooit ontkennen, maar volgens de meeste hier is DS2500 eventueel in samenwerking met stock blokken goed genoeg om het circuit mee te betreden.

Te hete Ferodo's is naar mijn idee op straat niet voor elkaar te krijgen.

Bedoel je niet stock schijven?

Posted: Thu Oct 09, 2008 8:27 pm
by Gaskleppie
sorry......

Posted: Thu Oct 09, 2008 9:18 pm
by D_ToXx²
Gaskleppie wrote:Je bent idd de eerste die ik hoor die iets beter vind dan de DS2500.
Kan natuurlijk, je eigen mening zal ik nooit ontkennen, maar volgens de meeste hier is DS2500 eventueel in samenwerking met stock schijven goed genoeg om het circuit mee te betreden.

Te hete Ferodo's is naar mijn idee op straat niet voor elkaar te krijgen.


ik zeg niet dat de HP+ beter zijn,ik vind de ferodo's beter:
die remmen echt machtig met hoge snelheden tegenover de HP+ (lees rondje rijden hier) maar ik merk wel dat de DS2500 koud(koud dus) iets minder remmen als de HP+ dit is wel opgelost met een paar keer flink remmen..dit doe je dus niet met het dagelijk verkeer.(rempedaal stand niet vol remmen/beleid) daarin vind ik de HP+ wat beter.. ervan uitgaand maak eens een noodstop met de DS2500a een 80km/u.niet de gedachten van zal ik een beetje bijremmen..

maar vanaf een 180 in de remmen het verschil is echt groot. de DS2500 voel je grijpen en de HP+ faden.. dat bedoel ik :wink: de HP+ is dus de straat blok van HAWK niet het circuit blok btw..

@wesjes:zie X zijn post.. dit is niet amsterdam :wink:

Posted: Fri Oct 10, 2008 10:50 am
by Jo&
wesjes wrote:@D_ToXx²
Wie rijd er dan ook 180+ op straat?

:o ops:

Posted: Fri Oct 10, 2008 6:47 pm
by Ramon
220 op de 3-merenweg in Hoofddorp(nog een versnelling te gaan maar toen kreeg ik verkeer in het vizier), wat een heilige boontjes hier trouwens.

Posted: Fri Oct 10, 2008 8:17 pm
by wilco
Ramon wrote:220 op de 3-merenweg in Hoofddorp(nog een versnelling te gaan maar toen kreeg ik verkeer in het vizier), wat een heilige boontjes hier trouwens.



:clap :-?
Tja niet iedereen koopt een Type R voor de topsnelheid , het gaat de meesten om hun/haar bochtenwerk.

Posted: Fri Oct 10, 2008 8:33 pm
by Jo&
Ramon wrote:220 op de 3-merenweg in Hoofddorp(nog een versnelling te gaan maar toen kreeg ik verkeer in het vizier), wat een heilige boontjes hier trouwens.

Als je een CTR rijdt dan is het bij 210 naar zn 6... Niet 220.... Of heb je iets aan je wagen veranderd?

Posted: Fri Oct 10, 2008 9:07 pm
by D_ToXx²
Jo& wrote:
Ramon wrote:220 op de 3-merenweg in Hoofddorp(nog een versnelling te gaan maar toen kreeg ik verkeer in het vizier), wat een heilige boontjes hier trouwens.

Als je een CTR rijdt dan is het bij 210 naar zn 6... Niet 220.... Of heb je iets aan je wagen veranderd?


lol :D

ontop:

en iemand koopt een type R om 30-60-80-120 me te rijden :wink: zullen er wel zijn..maar ik denk zo'n 75% niet.. gaat om het moment waar het wel kan. en vergelijk hier maar eens met amsterdam ofzo. ik heb nieuwe remblokken achter geplaatst en na ff wat inremmen(wat niet echt hard nodig is a 30 min) heb ik 4 remproeven gedaan (noodstop met 200-180-80-50) in een 10 min tijd met niemand voor/achter me a een 3 tot 4km..

hier is het niet zo druk :D :D

Posted: Fri Oct 10, 2008 10:27 pm
by Ramon
Jo& wrote:
Ramon wrote:220 op de 3-merenweg in Hoofddorp(nog een versnelling te gaan maar toen kreeg ik verkeer in het vizier), wat een heilige boontjes hier trouwens.

Als je een CTR rijdt dan is het bij 210 naar zn 6... Niet 220.... Of heb je iets aan je wagen veranderd?


Nop, zal het binnenkort is moeten herhalen om te kijken of dat klopt :)

Maar was iig de tellersnelheid die overdrijft behoorlijk. Maar ok ik kom een beetje patserig over nu. Op Zandvoort kom ik niet voorbij 185 trouwens.