VTECRob ITR #1653 (Update pag 9 & 11)(June ´07)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Een lege, schone kofferbak... dat zie ik graag. :thumbs:
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Gaskleppie wrote:Gelukkig hoef je niet dagelijks het circuit op te zoeken om van die eigenschappen te genieten. Maar zeker jammer als je die eigenschappen nooit zal meemaken omdat je die om zeep geholpen hebt met een hoop gewicht, toch?


Misschien wat laat, maar toch even een reactie op Frank.

In de CRX lag inderdaad wel "geluidszooi". (2 Woofers, 2 versterkers, Composet en een radio waar ik belachelijk veel voor betaald heb, alleen maar omdat ik dat display leuk vond/vindt.)

Het is wat Frank zegt, je hoeft niet dagelijks het circuit op om van die eigenschappen te genieten.
Het enigste wat van die "geluidszooi" overgezet is, de radio.
En eerlijk gezegd, mis ik de rest niet.

Op dit moment ben ik meer aan het nadenken over hoe ik op een circuit kan leren rijden...
Omdat het me heel erg leuk lijkt om daar met je auto te rijden en om uberhaupt snel te leren rijden. (Want er kan nogal een verschil zitten in snel rijden en snel rijden)


Gaskleppie wrote:maare 100 kilo aan accu's? handeltje begonnen? :)


Ja, ik heb een tijdje als Accu leverancier gespeeld.

En ook die accu is niet overgezet naar de ITR.


Gaskleppie wrote:Kan ze geen serie productie beginnen?


Daar wordt aan gewerkt.
Zij is namelijk nu eigenaresse van het ontwerp.
De bedoeling is om hier een clubartikel van te maken, mits hier animo voor is.

Nog wensen Frank? :wink:
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

VTECCIE wrote:Een lege, schone kofferbak... dat zie ik graag. :thumbs:


Schoon zowieso ja...
Ik ben al voor gek verklaard, waarom de boel zo schoon is in de auto en wie mij daar mee heeft aangestoken. :lol:

Leeg niet helemaal, want ik heb iemands kofferbak gezien toen ie naast me stond op een parkeerterrein van het Hotel.
D'r staat nu dus nog steeds een Verfemmer gevuld met Poetsspullies... :razz:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Bij mij staat er normaal nooit een emmer met poetsspullen hoor. Alleen voor meetings etc.

Normaal ligt er bij mij niets behalve een tasje met reservelampjes/zekeringen, lakstift, zaklantaarn, etc. Maar... ik ben trots op je. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Update overzicht:

Al een tijdje, maar ben nu even bezig met alle foto's erbij online te zetten...

Allereerste update:

Proleem: Inbouwen Radio, Carkit en Navigatie naar mijn zin. (<= en dat is vaak het grootste probleem...)
Oplossing: Standaard radio aansluiting verbouwen en zorgen dat er nog 3 schakelaartjes tussen komen.

Men neme een standaard radio stekker en koppelt daar de carkit en navigatie tussen en aan:

Image

Met een schakelaar voor onderbreking van de carkit, onderbreking spanning naar de navigatie en onderbreking van de elektrische ITR antenne:

Image

En dan de hele boel weer terug inbouwen:
Die drie schakelaartjes zitten nu dus weggewerkt in de bekerhouder, als die dicht zit, zie je niets meer zitten...

Image
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Tweede Update:

(maar zit er ook al even in)

3-punts gordels overgezet uit de CRX.
Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om onder de achterbank schoon te maken...
(met dank aan Eveline)

Image

Tevens de Apexi's ingebouwd om te kijken of dit een eventueel handige opstelling zou zijn:
(nog niet aangesloten, want ik zit te denken aan een tussenstekker vanuit de andere kant van die grote vijver)

Image
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Nice hoor!
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Derde update:

Upgrade van de standaard ITR toeter.

Ik weet niet hoeveel van de ITR-rijders nog met een standaard toeter rondrijden?
Maar ik heb m even vergeleken met de Suzuki Alto van moeders en zelfs daar kwam meer herrie uit.


De set:
Veel geld voor meer lawaai, maar mijn ervaring ermee is zeer goed.

Image

Gaat dat verschil maken? Ja, in ieder geval in grootte:

Image

Om die weg te werken zal de voorbumper eraf gehaald moeten worden:

Image

Vriendin die bewaakt de schroefjes/boutjes:

Image

Situatie vooraf:

Image

Meteen aandachtspunt voor mezelf, roestige aanslag wegwerken bij het tectyleren...

Situatie achteraf:

Image

Ja, detail overal nette aansluitingen en krimpkous gebruikt:

Image

Standaard aansluiting van de toeter teruggevoerd naar het relais van de nieuwe set:

Image

Image

Zeikerd dat ik ben, vond ik dat niet staan, dus heeft Eveline de boel netjes in een originele ribslang weggewerkt:

Image

Wat een stuk netter staat:

Image

Nog een foto van het relais, wat onder de motorkap weggewerkt is:

Image
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Zeikerds zijn goed! Leuk verhaal. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

VTECRob wrote:
Gaskleppie wrote:Kan ze geen serie productie beginnen?


Daar wordt aan gewerkt.
Zij is namelijk nu eigenaresse van het ontwerp.
De bedoeling is om hier een clubartikel van te maken, mits hier animo voor is.


Ja, ik heb wel interesse. Mits er maar een ATR op staat
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Een hele operatie voor een hoop herrie :D , wel leerzaam!
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Image

Waar is de achterste veerpootbrug gebleven?
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Die is verkocht voor zover ik weet...
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Ontbreken van de veerpootbrug is waarschijnlijk niet bevorderlijk voor de stabiliteit.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

De achterste brug is niet standaard maar optioneel. Ik denk dat 85% van de ITR's geen achterste veerpootbrug heeft dus met de stabiliteit zit het wel goed.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Even voor de volledigheid:

Het geld wat ik nu nog over heb na de aankoop, ga ik de komende 3 weken even aan de vakantie uitgeven.

Daarna gaan we eens beginnen met verzamelen...

en op de Wishlist staat de optionele veerpootbrug ook tussen.
User avatar
VTECrider
Posts: 144
Joined: Fri Oct 24, 2003 9:29 am
Contact:

Post by VTECrider »

Oh, nou zie ik 't.... JIJ bent 't.... ik denk; waar kent hij me toch zo goed van.... :)
H O N D A The Power of Dreams
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

:D
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

VTECRob wrote:en op de Wishlist staat de optionele veerpootbrug ook tussen.

Is zeker een aanrader als je van bochten houdt.
De achterste veerpootbrug is trouwens standaard in een JDM DC2R.....
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

ITR1689 wrote:
VTECRob wrote:en op de Wishlist staat de optionele veerpootbrug ook tussen.

Is zeker een aanrader als je van bochten houdt.
De achterste veerpootbrug is trouwens standaard in een JDM DC2R.....


Ja, dat weet ik...
Mijn vriendin ook en zij is langs de Honda Dealer geweest voor een prijsopgave...

Maar die heeft er meer verstand van dan zij... :lol:

Ze kreeg niet uitgelegd, dat dat origineel Honda was en gewoon optioneel leverbaar is... :razz:
Locked