VTECRob ITR #1653 (Update pag 9 & 11)(June ´07)
Gaskleppie wrote:Gelukkig hoef je niet dagelijks het circuit op te zoeken om van die eigenschappen te genieten. Maar zeker jammer als je die eigenschappen nooit zal meemaken omdat je die om zeep geholpen hebt met een hoop gewicht, toch?
Misschien wat laat, maar toch even een reactie op Frank.
In de CRX lag inderdaad wel "geluidszooi". (2 Woofers, 2 versterkers, Composet en een radio waar ik belachelijk veel voor betaald heb, alleen maar omdat ik dat display leuk vond/vindt.)
Het is wat Frank zegt, je hoeft niet dagelijks het circuit op om van die eigenschappen te genieten.
Het enigste wat van die "geluidszooi" overgezet is, de radio.
En eerlijk gezegd, mis ik de rest niet.
Op dit moment ben ik meer aan het nadenken over hoe ik op een circuit kan leren rijden...
Omdat het me heel erg leuk lijkt om daar met je auto te rijden en om uberhaupt snel te leren rijden. (Want er kan nogal een verschil zitten in snel rijden en snel rijden)
Gaskleppie wrote:maare 100 kilo aan accu's? handeltje begonnen?![]()
Ja, ik heb een tijdje als Accu leverancier gespeeld.
En ook die accu is niet overgezet naar de ITR.
Gaskleppie wrote:Kan ze geen serie productie beginnen?
Daar wordt aan gewerkt.
Zij is namelijk nu eigenaresse van het ontwerp.
De bedoeling is om hier een clubartikel van te maken, mits hier animo voor is.
Nog wensen Frank? :wink:
VTECCIE wrote:Een lege, schone kofferbak... dat zie ik graag. :thumbs:
Schoon zowieso ja...
Ik ben al voor gek verklaard, waarom de boel zo schoon is in de auto en wie mij daar mee heeft aangestoken. :lol:
Leeg niet helemaal, want ik heb iemands kofferbak gezien toen ie naast me stond op een parkeerterrein van het Hotel.
D'r staat nu dus nog steeds een Verfemmer gevuld met Poetsspullies... :razz:
Bij mij staat er normaal nooit een emmer met poetsspullen hoor. Alleen voor meetings etc.
Normaal ligt er bij mij niets behalve een tasje met reservelampjes/zekeringen, lakstift, zaklantaarn, etc. Maar... ik ben trots op je.
Normaal ligt er bij mij niets behalve een tasje met reservelampjes/zekeringen, lakstift, zaklantaarn, etc. Maar... ik ben trots op je.

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Update overzicht:
Al een tijdje, maar ben nu even bezig met alle foto's erbij online te zetten...
Allereerste update:
Proleem: Inbouwen Radio, Carkit en Navigatie naar mijn zin. (<= en dat is vaak het grootste probleem...)
Oplossing: Standaard radio aansluiting verbouwen en zorgen dat er nog 3 schakelaartjes tussen komen.
Men neme een standaard radio stekker en koppelt daar de carkit en navigatie tussen en aan:
Met een schakelaar voor onderbreking van de carkit, onderbreking spanning naar de navigatie en onderbreking van de elektrische ITR antenne:
En dan de hele boel weer terug inbouwen:
Die drie schakelaartjes zitten nu dus weggewerkt in de bekerhouder, als die dicht zit, zie je niets meer zitten...

Al een tijdje, maar ben nu even bezig met alle foto's erbij online te zetten...
Allereerste update:
Proleem: Inbouwen Radio, Carkit en Navigatie naar mijn zin. (<= en dat is vaak het grootste probleem...)
Oplossing: Standaard radio aansluiting verbouwen en zorgen dat er nog 3 schakelaartjes tussen komen.
Men neme een standaard radio stekker en koppelt daar de carkit en navigatie tussen en aan:

Met een schakelaar voor onderbreking van de carkit, onderbreking spanning naar de navigatie en onderbreking van de elektrische ITR antenne:

En dan de hele boel weer terug inbouwen:
Die drie schakelaartjes zitten nu dus weggewerkt in de bekerhouder, als die dicht zit, zie je niets meer zitten...

Tweede Update:
(maar zit er ook al even in)
3-punts gordels overgezet uit de CRX.
Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om onder de achterbank schoon te maken...
(met dank aan Eveline)
Tevens de Apexi's ingebouwd om te kijken of dit een eventueel handige opstelling zou zijn:
(nog niet aangesloten, want ik zit te denken aan een tussenstekker vanuit de andere kant van die grote vijver)

(maar zit er ook al even in)
3-punts gordels overgezet uit de CRX.
Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om onder de achterbank schoon te maken...
(met dank aan Eveline)

Tevens de Apexi's ingebouwd om te kijken of dit een eventueel handige opstelling zou zijn:
(nog niet aangesloten, want ik zit te denken aan een tussenstekker vanuit de andere kant van die grote vijver)

Derde update:
Upgrade van de standaard ITR toeter.
Ik weet niet hoeveel van de ITR-rijders nog met een standaard toeter rondrijden?
Maar ik heb m even vergeleken met de Suzuki Alto van moeders en zelfs daar kwam meer herrie uit.
De set:
Veel geld voor meer lawaai, maar mijn ervaring ermee is zeer goed.
Gaat dat verschil maken? Ja, in ieder geval in grootte:
Om die weg te werken zal de voorbumper eraf gehaald moeten worden:
Vriendin die bewaakt de schroefjes/boutjes:
Situatie vooraf:
Meteen aandachtspunt voor mezelf, roestige aanslag wegwerken bij het tectyleren...
Situatie achteraf:
Ja, detail overal nette aansluitingen en krimpkous gebruikt:
Standaard aansluiting van de toeter teruggevoerd naar het relais van de nieuwe set:
Zeikerd dat ik ben, vond ik dat niet staan, dus heeft Eveline de boel netjes in een originele ribslang weggewerkt:
Wat een stuk netter staat:
Nog een foto van het relais, wat onder de motorkap weggewerkt is:

Upgrade van de standaard ITR toeter.
Ik weet niet hoeveel van de ITR-rijders nog met een standaard toeter rondrijden?
Maar ik heb m even vergeleken met de Suzuki Alto van moeders en zelfs daar kwam meer herrie uit.
De set:
Veel geld voor meer lawaai, maar mijn ervaring ermee is zeer goed.

Gaat dat verschil maken? Ja, in ieder geval in grootte:

Om die weg te werken zal de voorbumper eraf gehaald moeten worden:

Vriendin die bewaakt de schroefjes/boutjes:

Situatie vooraf:

Meteen aandachtspunt voor mezelf, roestige aanslag wegwerken bij het tectyleren...
Situatie achteraf:

Ja, detail overal nette aansluitingen en krimpkous gebruikt:

Standaard aansluiting van de toeter teruggevoerd naar het relais van de nieuwe set:

Zeikerd dat ik ben, vond ik dat niet staan, dus heeft Eveline de boel netjes in een originele ribslang weggewerkt:

Wat een stuk netter staat:

Nog een foto van het relais, wat onder de motorkap weggewerkt is:

De achterste brug is niet standaard maar optioneel. Ik denk dat 85% van de ITR's geen achterste veerpootbrug heeft dus met de stabiliteit zit het wel goed.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
ITR1689 wrote:VTECRob wrote:en op de Wishlist staat de optionele veerpootbrug ook tussen.
Is zeker een aanrader als je van bochten houdt.
De achterste veerpootbrug is trouwens standaard in een JDM DC2R.....
Ja, dat weet ik...
Mijn vriendin ook en zij is langs de Honda Dealer geweest voor een prijsopgave...
Maar die heeft er meer verstand van dan zij... :lol:
Ze kreeg niet uitgelegd, dat dat origineel Honda was en gewoon optioneel leverbaar is... :razz: