Een ATR, dat was wel genieten.

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
HondArd

Post by HondArd »

Niet echt een update aan onze auto maar wel wat we van het weekend met onze ATR hebben meegemaakt. Zijn naar Paaspop geweest en hadden onze ATR op een grasveld geparkeerd. Heel de zaterdag miezerde het af en toe, maar ik dacht dat het wel los zou lopen. Niet dus. Rond een uur of 1:30 hielden we het voor bekeken. Kwamen nog wel van onze plek af maar kwamen na een metertje of 100 ondanks aardig brede banden toch stil te staan achter een paar vastzittende auto's. Uiteindelijk kwam de ATR ook vast te zitten, ondanks dat ik nog een flink stuk band tussen het slik en de velg zag zitten. Duurde nog een paar uur voordat we werden bevrijd door iemand met een groene UniMog met flink lichtorgel op het dak (iemand uit die buurt die hem kent? Onze dank is nog steeds groot) en in de tussentijd had ik het sleepoog (en die van een paar andere vastzittende auto's) gevonden. Op het moment dat ik de ATR aankoppelde had ik even het idee: daar gaat de bumper. Maar hij gaf geen krimp ondanks dat de kabel toch een flink stuk omhoog liep. De dag erna toch maar door de ouders van mijn vriendin weggebracht (zijn daar blijven slapen want die wonen vlak bij Schijndel) en opgehaald.
HondArd

Post by HondArd »

Vandaag bezig geweest met het originele luchtfilter terug te plaatsen. Was dat gerammel van dat ding zo k*tsbeu gisteren tijdens de toertocht dat ik maar besloot de originele terug te plaatsen. Het ging eigenlijk vanzelf en was binnen een kwartier-half uur klaar maar wat is die ruimte krap om daar alles weer in te krijgen.
Toen ik daar mee klaar was eens gekeken naar de slangen van de koplampsproeiers. Die liggen al een hele tijd wel erg raar tegen de oliekoeler aan en er kwam ook niets uit als ik de sproeier activeerde, maar de ruitensproeiers deden het wel. Bumper er af en alles goed gelegd, blijkt de pomp van de koplamsproeiers kapot te zijn, helemaal geroest van binnen.
vtecmoon

Post by vtecmoon »

AccordTypeaRd wrote:Die liggen al een hele tijd wel erg raar tegen de oliekoeler aan en er kwam ook niets uit als ik de sproeier activeerde, maar de ruitensproeiers deden het wel. Bumper er af en alles goed gelegd, blijkt de pomp van de koplamsproeiers kapot te zijn, helemaal geroest van binnen.

balen na al dat werk...maar inmiddels alweer gefixt?
HondArd

Post by HondArd »

Ik denk dat er niets anders op zit dan te vervangen. Gaat wel lukken.
Katana

Post by Katana »

AccordTypeaRd wrote:Ik denk dat er niets anders op zit dan te vervangen. Gaat wel lukken.

Heb je ook de electrische spanning nagekeken bij de pomp? Zou zonde zijn als de storing elders ligt.

Ik vind zelf mijn koplamp sproeiers 7 x zo sterk als de ruiten sproeier, dit merk ik vooral op de snelweg. Als jij er verbetering bij hebt vervang ik die van mij ook.

Hoe rijd je ATR met je standaard luchtfilter?

Grz
HondArd

Post by HondArd »

Ik heb eigenlijk nog niet gekeken of de motor van de koplampsproeier stroom krijgt, ik heb wel gezien dat de motor zelf erg geroest is en het asje niet ronddraait als ik de sproeier activeer. De zekering is nog wel heel en die is maar liefst 30A, dus het is heel goed mogelijk dat de kracht van de straal vele malen sterker is als van de ruitensproeier. De slangen zijn ook een stuk dikker, de motor is ook een stuk groter als die van de ruitensproeier (die dacht ik een zekering heeft van 7,5A). Dus als bij jouw de straal 7x zo sterk is (al denk ik dat je eerder aan 4x moet denken) denk ik dat dat normaal is.

Ik kan nog niet zeggen dat 'ie beter/slechter rijdt met het standaard luchtfilter. Wel dat het gerammel onder de motorkap een stuk(je) minder is, maar het was me vooral te doen om de beschadiging van het openlucht filter zelf.
Katana

Post by Katana »

In beide gevallen ben ik benieuwd naar het resultaat.

Mocht je meer weten hoor ik het graag.

Grz
slydawg

Post by slydawg »

Het is zeker normaal dat de druk van de koplamp sproeiers sterker is dan de ruitensproeiers.
Koplampsproeiers moeten je koplampen met enige druk schoon kunnen spuiten ivm xenon, terwijl ruitensproeiers het water alleen op de ruit(en) hoeven te krijgen.
HondArd

Post by HondArd »

Aiyoku wrote:Hoe rijd je ATR met je standaard luchtfilter?

Eerste indruk: respons op het gaspedaal is net zo snel als anders, ook als ik de gas diep intrap. Het aanzuiggeluid is dan weg, wat ik eigenlijk wel jammer vindt, maar op constante snelheid rijdt het iets (maar dan ook iets) rustiger. 6 mei maar eens kijken wat de grafieken hierover te zeggen hebben.
Katana

Post by Katana »

AccordTypeaRd wrote:
Aiyoku wrote:Hoe rijd je ATR met je standaard luchtfilter?

Eerste indruk: respons op het gaspedaal is net zo snel als anders, ook als ik de gas diep intrap. Het aanzuiggeluid is dan weg, wat ik eigenlijk wel jammer vindt, maar op constante snelheid rijdt het iets (maar dan ook iets) rustiger. 6 mei maar eens kijken wat de grafieken hierover te zeggen hebben.

Vergeet je ECU niet te resetten, even de zekering 10 seconden eruit en daarna even 10min laten lopen. Dan even vast houden op 2000, 3000 en 4000tpm.

Loopt ie net even wat mooier voor de grafiek..
HondArd

Post by HondArd »

Aiyoku wrote:Vergeet je ECU niet te resetten, even de zekering 10 seconden eruit en daarna even 10min laten lopen. Dan even vast houden op 2000, 3000 en 4000tpm.

Loopt ie net even wat mooier voor de grafiek..

Dus 10 minuten laten stationair laten lopen, daarna een paar seconden 2000tpm, dan 3000 en vervolgens 4000tpm. Had ik moeten weten voordat ik de ATR ging uitlaten want ik las het naderhand pas, maar bedankt in ieder geval.
HondArd

Post by HondArd »

Kwamen nog een paar leuke autogordelkussentjes tegen in het verre oosten. Misschien wel bedoeld voor de "would-be" Type-R, maar dan komen ze eindelijk op een auto terecht waar ze in thuishoren, in een echte Type-R.
Image
Image

Er lag maar één paar zwarte en de rest grijs, maar voor 9,90RM (2,18 ) per paar konden we ze niet laten liggen.
HondArd

Post by HondArd »

Zag dat het verkooptopic inmiddels al weggevallen was, dan maar op deze manier. Een week of twee geleden is de ATR verkocht, en toen hij eenmaal de straat bij mij uitreed was dat toch wel even slikken :cry: Maar ik ben ervan overtuigd dat hij een goed baasje heeft gekregen, want hij ging niet over één nacht ijs. Had wel het één en ander aan probleempjes die wij met onze ATR hadden opgevangen op dit forum dus dat komt allemaal goed. Dus nu hebben we alléén de VTI nog maar.
mr. X

Post by mr. X »

Image

Sterkte, maar er zal vast en zeker iets moois voor in de plaats komen.
Voodoo

Post by Voodoo »

Sterkte Ard, maar het komt weer goed...I feel it :wink:
Katana

Post by Katana »

Image

Sterkte Ard, denk aan de FD2 8)
slED9e

Post by slED9e »

..zal maar niet zeggen dat ik net nog even naar buiten keek naar mijn accord in het donker onder de lantaarnpaal...bijna een romantisch plaatje...dat zal misschien niet echt helpen

succes met het verdriet te verwerken

:)
HondArd

Post by HondArd »

Bedankt allemaal voor de steun, mis 'em af en toe best erg, en vooral als ik plaatjes zie zoals van afgelopen vakantie in Friesland.
Image

Plaats er binnenkort nog wel meer.
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Hey Ard,

It must have been hard for you to let her go, just set your mind on the next white Type-R sedan!

Let me know if you need any help or have questions with the import of that FD2.

Keep your head up...

:-)
HondArd

Post by HondArd »

Benjdmin wrote:Hey Ard,

It must have been hard for you to let her go, just set your mind on the next white Type-R sedan!

Let me know if you need any help or have questions with the import of that FD2.

Keep your head up...

:-)

Thanx Benjamin. The biggest problem so far wit the FD2 is.... money.
Locked