
ITR nr. 1888 '99
-
- Posts: 667
- Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
- Contact:
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Het gaat niet alleen om de balans. Zonder centreerring komen er teveel krachten op de moeren en bouten te zitten waardoor ze kunnen breken. Ik heb dat wel eerder gezien....Bij DC2-Spoon dacht ik.
Vaak zijn die ringen van kunststof. Denk je echt dat die ringen je velg in het midden houden? Ze zijn er alleen voor zelfs de grootste eikel een velg kan vast zetten zonder dat hij scheef zit.
Als jij eerst 1 bout helemaal muurvast zet en daarna pas de rest kan het zijn dat de velg niet perfect recht in het midden zit. Met een centreer ring is deze kans veel kleiner.
De meeste centreer ringen zijn absoluut niet te vergelijken met de pasmaat van de orginele ITR velg. Die moet je van de naaf af slaan als alle moeren los zijn. Bij 99 procent van alle andere velgen valt de velg al van de naaf als je de laatste moer net een slagje los hebt.
Bij DC2 spoon liepen de moeren steeds los. Heeft niks te maken met de centreer ring naar mijn idee.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Een normale civic moet het met 4 bouten doen. Ik zie er geen probleem in dat een ITR ineens een ring nodig zou hebben om met 5 bouten een wiel vast te houden.
en buiten dat, weet je wat voor bout maat er om een doorsnee volkswagen zit? 4 X M10. Op een ITR zit 5 X M12!!
Maargoed, laat maar zitten.......
en buiten dat, weet je wat voor bout maat er om een doorsnee volkswagen zit? 4 X M10. Op een ITR zit 5 X M12!!
Maargoed, laat maar zitten.......
Mooi hoor, erg nette velgen!
Overigens zie het verschil met de bumper zeker erg goed zoals je zelf al zei. Dat had de spuiter wel iets beter kunnen doen. Is je voorbumper ook gespoten?
Overigens zie het verschil met de bumper zeker erg goed zoals je zelf al zei. Dat had de spuiter wel iets beter kunnen doen. Is je voorbumper ook gespoten?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Het kan wel, mijn bumper is ook niet 100% maar wel beter dan dit. Zo lijkt het vanaf de foto tenminste.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Mijn spuiter had ook problemen om te kiezen welke meng code hij moest nemen.
Er bleken voor mijn kleur zwart 5 codes te bestaan. Na wat doorzoeken bleken dat codes te zijn voor diverse lak typen.
Dus elk type lak had z'n eigen kleur meng code om het zelfde resultaat te krijgen.
Gaat het daar soms fout?
Wel makkelijk btw van je spuiter om zo het bijltje erbij neer te gooien.....
Er bleken voor mijn kleur zwart 5 codes te bestaan. Na wat doorzoeken bleken dat codes te zijn voor diverse lak typen.
Dus elk type lak had z'n eigen kleur meng code om het zelfde resultaat te krijgen.
Gaat het daar soms fout?
Wel makkelijk btw van je spuiter om zo het bijltje erbij neer te gooien.....
Nee Frank, hier gaat het fout omdat NH-0 nogal verkleurd en elke verkleuring is weer anders. Een lak gebaseerd op de kleurcode zal dus vrijwel nooit kloppen en handmatige aanpassingen op het mengsel zijn dus nodig om een redelijk resultaat te krijgen. Helaas geeft Tom zijn spuiter het inderdaad snel op. Gerard in Brielle heeft mijn skirts drie keer gedaan voordat hij (en ik) tevreden waren.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
-
- Posts: 667
- Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
- Contact:
-
- Posts: 1387
- Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
- Contact: