ITR nr. 1888 '99

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

Goed bezig ziet er echt mooi uit vooral al dat carbon en die velgen super :D
Civic Type S
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

Post by DC2 »

Mooi hoor! Ziet er erg goed uit! 8)
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Zie ik het goed....Xenon, join the club :D
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Het gaat niet alleen om de balans. Zonder centreerring komen er teveel krachten op de moeren en bouten te zitten waardoor ze kunnen breken. Ik heb dat wel eerder gezien....Bij DC2-Spoon dacht ik.


Vaak zijn die ringen van kunststof. Denk je echt dat die ringen je velg in het midden houden? Ze zijn er alleen voor zelfs de grootste eikel een velg kan vast zetten zonder dat hij scheef zit.
Als jij eerst 1 bout helemaal muurvast zet en daarna pas de rest kan het zijn dat de velg niet perfect recht in het midden zit. Met een centreer ring is deze kans veel kleiner.
De meeste centreer ringen zijn absoluut niet te vergelijken met de pasmaat van de orginele ITR velg. Die moet je van de naaf af slaan als alle moeren los zijn. Bij 99 procent van alle andere velgen valt de velg al van de naaf als je de laatste moer net een slagje los hebt.

Bij DC2 spoon liepen de moeren steeds los. Heeft niks te maken met de centreer ring naar mijn idee.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Met zo'n ring (ik zou geen plastic nemen) werken er gewoon minder krachten op de bouten. De opwaartse en neerwaartse krachten worden dan verdeeld over de naaf en de bouten. De moeren nemen dan hoofdzakelijk de zijwaartse krachten voor z'n rekening.
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

Mooie velgen, ik heb dezelfde, maandag ophalen :)

( 2 maand gewacht )
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Een normale civic moet het met 4 bouten doen. Ik zie er geen probleem in dat een ITR ineens een ring nodig zou hebben om met 5 bouten een wiel vast te houden.

en buiten dat, weet je wat voor bout maat er om een doorsnee volkswagen zit? 4 X M10. Op een ITR zit 5 X M12!!

Maargoed, laat maar zitten.......
Tom
Posts: 343
Joined: Sat Jan 24, 2004 9:28 pm

Post by Tom »

De centreer-ringen heb ik al, alleen moeten ze een stukje afgedraaid worden. Ze zijn nu 76-64 mm, maar moeten naar 73-64 mm. De ringen zijn overigens van alluminium.
Tom
Posts: 343
Joined: Sat Jan 24, 2004 9:28 pm

Post by Tom »

Ze zitten eronder!

Image

Image
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Mooi hoor, erg nette velgen!

Overigens zie het verschil met de bumper zeker erg goed zoals je zelf al zei. Dat had de spuiter wel iets beter kunnen doen. Is je voorbumper ook gespoten?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Tom
Posts: 343
Joined: Sat Jan 24, 2004 9:28 pm

Post by Tom »

Ja, het is al 2 keer gespoten! Hij krijgt het niet beter zegt hij... :(
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Het kan wel, mijn bumper is ook niet 100% maar wel beter dan dit. Zo lijkt het vanaf de foto tenminste.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Mijn spuiter had ook problemen om te kiezen welke meng code hij moest nemen.
Er bleken voor mijn kleur zwart 5 codes te bestaan. Na wat doorzoeken bleken dat codes te zijn voor diverse lak typen.
Dus elk type lak had z'n eigen kleur meng code om het zelfde resultaat te krijgen.
Gaat het daar soms fout?


Wel makkelijk btw van je spuiter om zo het bijltje erbij neer te gooien.....
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Nee Frank, hier gaat het fout omdat NH-0 nogal verkleurd en elke verkleuring is weer anders. Een lak gebaseerd op de kleurcode zal dus vrijwel nooit kloppen en handmatige aanpassingen op het mengsel zijn dus nodig om een redelijk resultaat te krijgen. Helaas geeft Tom zijn spuiter het inderdaad snel op. Gerard in Brielle heeft mijn skirts drie keer gedaan voordat hij (en ik) tevreden waren.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

Ziet er strak uit die velgen eronder 8)
Civic Type S
Cakey
Posts: 102
Joined: Sun Apr 10, 2005 6:51 pm

Post by Cakey »

Ziet er zeker heerlijk uit! Mag alleen wel iets omlaag of niet?
Image
accordR alias AccordS
Posts: 1387
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Contact:

Post by accordR alias AccordS »

nice, ziet er zeker gaaf uit.
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

mmm dat staat helemaal niet verkeerd geloof ik... :-)
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Cakey wrote:Ziet er zeker heerlijk uit! Mag alleen wel iets omlaag of niet?


Iets mag wel, maar je moet er (schijnbaar) mee uitkijken, anders ga je de balans te veel verstoren.
Locked